Gå til innhold

ikke fradragsberettiget

Anbefalte innlegg

Gjest kina04

Kjære alle sammen.

Kan noen hjelpe?

Har tidligere lest om dere som har fått fradrag for adop. på ligninga.

Vi forsøkte å søke om dette under post 3,2,10. Med utgifts oppl. vedr. reisen og oppholdet.

Men fikk i dag avslag pr. post. Med begrunnelse om at utg. vedr. adop. ikke er fradragsberettiget, men anses som en privat utgift.

Jeg har nå tenkt å legge inn klage på dette. Er det noen som kan hjelpe meg med å begrunne klagen? Hva skal jeg skrive?

Personlig mener jeg at alle burde fått dette fradraget, og ikke bare noen....

Jeg har fått dokumentasjon fra foreninga, over det beløpet som vi har betalt til barnehjemmet, hvis det kan hjelpe å legge ved.??

All hjelp mottas med takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106779-ikke-fradragsberettiget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinaguri

Vi fikk selv fradrag for et par år siden.

For en stund siden leste jeg ligningens ABC og ble ikke så veldig klok - har vi rett til fradrag eller ikke?

Se link: http://www.skatteetaten.no/publikasjoner/handboker

Under punkt 2.2.1 Generelt står det at fradrag gis til adoptere barn, såfremt barnet fyller vilkårene forøvrig.

Under punkt 2.2.2 står det at barnet skal være hjemmeværende. Her står det at barn adoptivbarn før de kommer til Norge ikke kan betraktes som hjemmeværende.

Samtidig står det under punkt 3.2.1 at pass og stell bl.a. må avgrenses mot: ......kostnader i forbindelse med adopsjon av utlandet."

Jeg ville argumentert med at det er kostnader for pass og stell av barn som kan skje på institusjon. Barnet har et særskilt behov for omsorg og pleie og vi adopsjonsforeldre må faktisk betale barnehjemmet eller andre for å passe barnet vårt inntil vi kan komme å hente det.

Ble du klokere? Uansett - send en anke - du kan ikke få annet enn nei. I motsatt fall kan du bli inntil 7000,- kr rikere.

Hilsen ei skatteinteressert

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...