Gjest SvartSol Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg har i lengre tid vært plaget av at jeg våkner forferdelig tidlig om morgenen. Fastlegen min har tilbudt meg "noen svake innsovnings tabletter", men dette vil vel ikke hjelpe på at jeg våkner tidlig? Sover ikke mye om nettene, noen ganger bare tre timer, er utslitt... Legger meg ved 23-tiden og våkner som oftest aldri senere enn 04:00. (Har alltid hatt et stort behov for søvn.) Dette er bare i perioder som varer noen uker, så har jeg noen uker med normal/mye søvn før søvnløsheten starter igjen. Det er fullt mulig at det har sammenheng med depresjoner, men vil jeg ha nytte av "innsovningstabletter" i disse periodene? Eller er det andre medisiner jeg kan ta/spørre etter...? Både jeg og legen er redde for selvmord hvis jeg får for sterke tabletter/for mange, (tror han er reddere enn meg, jeg har litt kontroll over meg selv og tankene mine!) men finnes det medisiner som kan hjelpe? Hva annet kan jeg gjøre for å få et normalt søvnmønster igjen? Går på skole så jeg er avhengig av en døgnrytme! Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106867-s%C3%B8vnl%C3%B8s-medisinering-nhdandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 To muligheter som jeg kjenner til etter at jeg selv var til utredning hos nevrolog: Det første er å normalisere døgnrytmen ved å ta melatonin om kvelden og dagslyslampe om morgenen. Det andre er å prøve rivotril, som er søvndyssende og gir akkurat det sånne som oss er ute etter: Dypere, lengre og drømmeløs søvn. Rivotril benyttes mye mot uro og angst, og er svakt vanedannende. Men i små mengder til de vanskelige kveldene er det helt ufarlig. Jeg var i det minste veldig godt fornøyd med reaksjonen. Ble ikke trøtt dagen etterpå, engang! Og jeg har vært igjennom ALT! Skjønner forresten problemet med overdose. Jeg får aldri sovemedisiner av psykiateren min nettopp av frykt for det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106867-s%C3%B8vnl%C3%B8s-medisinering-nhdandre/#findComment-625574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.