Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvorfor ikke bare la være å få barn med en seksuell avviker, så slipper en å lure...?

Det kunne jo være at avvikeren hadde voldtekt som avvik.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

9

• Zirine

9

• soleil

5

• jis

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest for eksempel
Skrevet

Det kunne jo være at avvikeren hadde voldtekt som avvik.

ja, dette var jo det første jeg tenkte da jeg leste innlegget - så la det være sagt;

Jeg håper da ikke det er DET som er saken her!!

Skrevet

homofili er ingen sykdom, men som du helt korekt sier en legning.

legning og avvik er ikke det samme.

Avvik er det som til en hver tid blir definert som avvik.

Homofili er ikke lenger definert som sykdom, men statistisk sett er det et avvik.

Sadomasochisme er fortsatt en diagnose.. Ganske sprøtt egentlig.

Skrevet

Avvik er det som til en hver tid blir definert som avvik.

Homofili er ikke lenger definert som sykdom, men statistisk sett er det et avvik.

Sadomasochisme er fortsatt en diagnose.. Ganske sprøtt egentlig.

Er S/M en diagnose?

Jeg trodde det var en "lek".

petter smart
Skrevet

Hvilket seksuelt avvik er det du snakker om?

Noen kan vel ha litt med gener å gjøre, men det er mest miljø som ligger bak.

Gjest en legestudent
Skrevet

Jeg tror feks at homofil legning er arvelig... Og har fint lite med miljø å gjøre. Man er født sånn, altså arv. (nå må det presiseres at dette bare er min personlige overbevisning)

Gjest en legestudent
Skrevet

når det gjelder pedofili eller alkolisme - eller begge deler?

Tilbøyeligheten til alkoholisme arver man trolig. Men man TRENGER ikke bli alkoholiker om man arver tilbøyeligheten. En person som aldri eksponeres for alkohol vil naturlig nok aldri heller bli alkoholiker... Hvorvidt fetisjisme og tenningsmønster er arvelig, er det vel ingen som vet.

Skrevet

Tilbøyeligheten til alkoholisme arver man trolig. Men man TRENGER ikke bli alkoholiker om man arver tilbøyeligheten. En person som aldri eksponeres for alkohol vil naturlig nok aldri heller bli alkoholiker... Hvorvidt fetisjisme og tenningsmønster er arvelig, er det vel ingen som vet.

Da kunne jeg tenke meg å se noe dokumentasjon som underbygge påstanden?

Eller mener du med trolig at dette er bare noen du og flere med deg_tror_.

Skrevet

Jeg tror feks at homofil legning er arvelig... Og har fint lite med miljø å gjøre. Man er født sånn, altså arv. (nå må det presiseres at dette bare er min personlige overbevisning)

Når jeg mener seksuel avvik så tenker jeg spesielt på interesse for barn

Gjest en legestudent
Skrevet

Da kunne jeg tenke meg å se noe dokumentasjon som underbygge påstanden?

Eller mener du med trolig at dette er bare noen du og flere med deg_tror_.

Det med alkoholisme finnes det vel rimelig god dokumentasjon på. Skal lete litt, gi meg noen dager.

Skrevet

Soleil svarer stort sett alltid fornuftig, men så er også hun mye mer fornuftig enn meg.

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Liker du ikke det så gir vel jeg faen...

svar til sier Du Det ,det er IKKE et dumt spørsmål,det er et veldig alvorlig spørsmål,Og hvis du syns det var et dumt spørsmål,så har du ikke så veldig mye respekt for et slikt alvorlig problem som dette emne er i vårt samfunn,antageligvis er du veldig naiv og ung.

Skrevet

Det med alkoholisme finnes det vel rimelig god dokumentasjon på. Skal lete litt, gi meg noen dager.

Det hadde vært flott - tusen takk.

Jeg har frem til nå vært rimelig sikker på at det aldri har vært dokumentert at alkolisme kan arves, rent genetisk. Jeg har hørt påstandene hist og pist, men trodd at dette var omstridt fordi ingen forskning, frem til nå, har kunnet bevise at så er tilfelle.

Skrevet

ja, dette var jo det første jeg tenkte da jeg leste innlegget - så la det være sagt;

Jeg håper da ikke det er DET som er saken her!!

Det som jeg syns er leit er en del som svarer som de skulle ha vett til det.Å betengne meg som dum fordi jeg stilte et desverre ,veldig samfunnproblem sier mer om innskriveren enn om meg,da kan det virkelig diskuteres hvem som er dum her,og dette innlegget er myntet på Sierdudet. Neandertalersvar som du kommer med vil jeg ha meg frabedt.har du ikke noe fornuftig å svare og heler ei vett på det så LA VÆR Å KOMME MED SVAR TAKK

Oystein1365380376
Skrevet

Eller hvorfor ikke bare la være å få barn med en seksuell avviker, så slipper en å lure...?

Nå er det ikke alle som synes å "slippe å lure" er positivt. Undring er det som driver verden framover.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Soleil svarer stort sett alltid fornuftig, men så er også hun mye mer fornuftig enn meg.

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Liker du ikke det så gir vel jeg faen...

Det var ikke et dumt spørsmål!

Og du BRYR deg om at folk ikke liker deg (= skrivestilen din), ellers ville du aldri giddi å argumentere så sterkt for at det IKKE betyr noe for deg. Det hadde med andre ord ikke betydd nok for deg. DU beviser selv at SÅ mye betyr det for deg.

Skrevet

Det var ikke et dumt spørsmål!

Og du BRYR deg om at folk ikke liker deg (= skrivestilen din), ellers ville du aldri giddi å argumentere så sterkt for at det IKKE betyr noe for deg. Det hadde med andre ord ikke betydd nok for deg. DU beviser selv at SÅ mye betyr det for deg.

Du må slutte å bruke dop så tidlig på morgenen.

Gjest Stjernemor
Skrevet

Poenget mitt var at du hører folk si alt mulig rart uten at det nødvendigvis stemmer.

Jeg har aldri sett noe forskning som skulle tilsi at pedofili eller andre sexuelle avvik ligger latent i genene våre og blir videreført fra generasjon til generasjon.

Barns om blir seksuelt misbrukt kan av og til bli misbrukere selv som voksne.

Barn som blir slått blir oftere enn andre voldelige som voksne.

Barn av alkoholikere har lettere enn andre for å bli hekta på alkohol.

Det er vel dette som er problemstillingen og IKKE om en kaller det arv eller sosial tillæring.

Det kan være slik med mange andre avvik enn nevnte også. Selvfølgelig.

Og INGEN vet i våre dager alt om hva som er genetisk arvelig eller ikke. Slik lærdom endrer seg fra generasjon til generasjon. Bare dumme folk nekter kategorisk eller vet helt sikkert.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Du må slutte å bruke dop så tidlig på morgenen.

Back to basic!

Snakker du med deg sjæl?

Gjest Stjernemor
Skrevet

Det hadde vært flott - tusen takk.

Jeg har frem til nå vært rimelig sikker på at det aldri har vært dokumentert at alkolisme kan arves, rent genetisk. Jeg har hørt påstandene hist og pist, men trodd at dette var omstridt fordi ingen forskning, frem til nå, har kunnet bevise at så er tilfelle.

Du bør vel ikke ha så mye forskning hvis du bruker litt sunn fornuft?

I alle samfunn finnes det familier hvor feks bestefar, far og sønn alle er alkoholikere. Må vel være det samme om det er genetisk eller sosial arv? Resultatet blir akkurat det samme for de involverte. Så lenge det ikke er utviklet vaksine du kan gi til dem som eventuelt er genetisk disponert iallefall. Antabus får du vel først når du har blitt alkoholiker.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Det som jeg syns er leit er en del som svarer som de skulle ha vett til det.Å betengne meg som dum fordi jeg stilte et desverre ,veldig samfunnproblem sier mer om innskriveren enn om meg,da kan det virkelig diskuteres hvem som er dum her,og dette innlegget er myntet på Sierdudet. Neandertalersvar som du kommer med vil jeg ha meg frabedt.har du ikke noe fornuftig å svare og heler ei vett på det så LA VÆR Å KOMME MED SVAR TAKK

Neandertaler var en god betegnelse på SDD når han er i det humøret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...