Gå til innhold

morsmelk som har vært frossen


annemax

Anbefalte innlegg

Jeg har morsmelk i fryseren som er 3-6 mnd gammel. Jeg har begynt å bruke av melken til grøt... men hvordan kan jeg være sikker på at den er god ?

Jeg synes den lukter litt anderledes enn fersktappet morsmelk, dessuten synes jeg liksom fettet i melken er litt gulig ? Den smaker ikke vondt - men jeg synes den smaker litt anderledes enn fersktappet.

Hvordan kan jeg være sikker på at melken som er 3-6 mnd gammel er god ? Vil den lukte og smake helt ufyselig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har morsmelk i fryseren som er 3-6 mnd gammel. Jeg har begynt å bruke av melken til grøt... men hvordan kan jeg være sikker på at den er god ?

Jeg synes den lukter litt anderledes enn fersktappet morsmelk, dessuten synes jeg liksom fettet i melken er litt gulig ? Den smaker ikke vondt - men jeg synes den smaker litt anderledes enn fersktappet.

Hvordan kan jeg være sikker på at melken som er 3-6 mnd gammel er god ? Vil den lukte og smake helt ufyselig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk mormsmelk som er mer enn 3 mnd! Næringstoffene forsvinner visst.

Hei!

Du kan kjenne at det lukter surt dersom den er blitt veldig dårlig. Eller så kan du ta en liten smakstest, og da kjenner du fort om den ikke er brukbar. Det smaker GULP!

Av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk mormsmelk som er mer enn 3 mnd! Næringstoffene forsvinner visst.

Hei!

Du kan kjenne at det lukter surt dersom den er blitt veldig dårlig. Eller så kan du ta en liten smakstest, og da kjenner du fort om den ikke er brukbar. Det smaker GULP!

Av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Annemax,

Problemet med morsmelk er at den harskner fort. Du vil lett kjenne på lukt og smak at den ikke er bra. Holdbarhet i fryseren er 3-6 måneder avhengig av hvor god fryseren er og ikke minst hvor ofte den blir åpnet. Hvis du har en fryseboks som sjelden blir åpnet og har en lav temperatur vil melken holde seg lenger. Du får bare lukte og smake!

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Annemax,

Problemet med morsmelk er at den harskner fort. Du vil lett kjenne på lukt og smak at den ikke er bra. Holdbarhet i fryseren er 3-6 måneder avhengig av hvor god fryseren er og ikke minst hvor ofte den blir åpnet. Hvis du har en fryseboks som sjelden blir åpnet og har en lav temperatur vil melken holde seg lenger. Du får bare lukte og smake!

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...