Gå til innhold

Fullamming???


groddis

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen. Jeg har lyst å fullamme Jenny til hun er 6mnd, slik som anbefalt, hun er nå 3 1/2mnd. MEN, jeg kunne tenke meg å introdusere " smaker" fra hun er ca 4 mnd. Dette fordi jeg er redd hun blir vanskelig å få til å like ting når hun er eldre. Det skal ikke være måltider, men 1-2 teskjeer pr dag av forskjellig ting, ( ikke samtidig selvfølgelig). Vil det allikevel regnes som fullamming eller er det ikke det???

Dette er vel nesten et spørsmål om definisjonen av " fullamming"...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen. Jeg har lyst å fullamme Jenny til hun er 6mnd, slik som anbefalt, hun er nå 3 1/2mnd. MEN, jeg kunne tenke meg å introdusere " smaker" fra hun er ca 4 mnd. Dette fordi jeg er redd hun blir vanskelig å få til å like ting når hun er eldre. Det skal ikke være måltider, men 1-2 teskjeer pr dag av forskjellig ting, ( ikke samtidig selvfølgelig). Vil det allikevel regnes som fullamming eller er det ikke det???

Dette er vel nesten et spørsmål om definisjonen av " fullamming"...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Groddis!

Jeg tror du bekymrer deg litt unødvendig over nye smaker. De fleste barn synes det er spennende med noe nytt. Hvis du absolutt vil gi noe begynn forsiktig og gi en smak i flere dager før du begynner med noe annet. Dette for å vite om barnet reagerer på nye matvarer. Det finnes ingen grunn til å introdusere smak så tidlig som ved 4 måneder. Noen trenger grøt av forskjellig grunner, men det er ikke på grunn av smak.

Når det gjelder spørsmålet om fullamming regnes det ikke som fullamming når annet er introdusert, men hvis det handler om noen teskjer om dagen vil det i praksis bety at ernæringen er morsmelk.

Jeg håper du synes du fikk svar og ønsker deg lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Groddis!

Jeg tror du bekymrer deg litt unødvendig over nye smaker. De fleste barn synes det er spennende med noe nytt. Hvis du absolutt vil gi noe begynn forsiktig og gi en smak i flere dager før du begynner med noe annet. Dette for å vite om barnet reagerer på nye matvarer. Det finnes ingen grunn til å introdusere smak så tidlig som ved 4 måneder. Noen trenger grøt av forskjellig grunner, men det er ikke på grunn av smak.

Når det gjelder spørsmålet om fullamming regnes det ikke som fullamming når annet er introdusert, men hvis det handler om noen teskjer om dagen vil det i praksis bety at ernæringen er morsmelk.

Jeg håper du synes du fikk svar og ønsker deg lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...