Gå til innhold

Depresjonshelvete-tilbake! NHD/andre. ALT mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Alt flyter. Alt er svart. Tidstankene (jeg har skrevet om på forumet mange ganger) herjer igjen. Hva er tid, hvorfor går den så fort, hva er 5 år SIDEN? Hva er OM 5 år, f.eks. osv.........

Cipramilen(40mg),føler jeg ikke hjelper. Psykologen min sier bare at det er naturlige tanker.

Jeg tror en henv.til psykiater kan hjelpe. For de kan vel fortelle hvilke medisiner som kan brukes, bedre enn en psykolog? Regner med det. Noen som har slitt med liknende depresjon, som har gode råd?

Fortsetter under...

En psykiater kan mer om medisiner enn en psykolog. En psykolog har ikke kompetanse til å skrive ut medisiner.

Det du beskriver er vel tvangstanker.

Jeg har hatt noe lignende, men det var når jeg var oppstemt og var i ferd med å miste grepet på virkeligheten.

Syns alt i media var så uvirkelig og tenkte at det var "tegn" på at tiden og virkeligheten skulle starte på nytt, med blanke ark.Dette var mer vrangforestillinger enn tvangstanker, men. Det handler i hvert fall om manglende opplevelse av sammenheng og mening i tilværelsen.

Når det gjelder tid så er det mange måter å oppfatte tid på. I vesten er den lineære tankegangen veldig in, mens i natursamfunn tenker man mer på sykluser at tiden gjentar seg.

Kanskje du kan skrive opp hva du tenker om tid for å få det ut av systemet?

Du bør ta kontakt med lege/behandler og fortelle om forverringen, tidstankene osv.

Kanskje du bør øke dose, bytte medikament eller legge til et medikament. En liten dert antipsykotika, kanskje?

(Bare tenker fritt nå, har ikke kunnskap om medisiner)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...