anca2003 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Mister legen min etter 18 år , min sønn på 14 beholder ham. Da jeg skulle velge fast lege, valgte jeg å beholde den legen jeg har brukt til både meg og min sønn i 18 år. En virkelig flink lege. Jeg har vært svært godt fornøyd med ham og legekontoret. Det har også andre vært og listen ble for lang for kommunen. For to år siden fikk han lov til å øke listeantallet, men nå sier kommunen stopp fordi det er en del leger med få pasienter der ute. Pasientene fikk ikke disse opplysningene den gangen. Det står i dag 2700 pasienter på listen hans. Jeg ble dessverre en av de 200 som ble trukket tilfeldig ut ved LODDTREKNING av kommuneoverlegen i år.min sønn ble stående. Dette synes jeg er urettferdig og noe drøyt. Kan det være lov ? Jeg synes vel at dem med kortest tid hos ham burde finne en ny lege først. Jeg fikk brevet på fredagen og i går, en dag etter, er jeg uten fast lege. Legen selv ønsker ikke en slik listereduksjon ut i fra brevet. Jeg har ikke vært syk på to år og er selvfølgelig svært glad for det, men det kan kanskje være grunnen til at de trakk meg ut ? Hvis de hadde plassert meg midlertidig hos en av de andre legene ved kontoret for en periode på 1-2 år og gitt meg noe mer enn dag på å finne en ny fast lege hadde det vært helt greit, men måten dette ble gjort på synes jeg ikke var fin . Jeg har vært en omgjengelig og grei pasient i alle år. Anca :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107410-mister-legen-min-etter-18-%C3%A5r-men-min-s%C3%B8nn-beholder-ham/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest serafin Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 skjønner at du er fortvila over det, en god lege som en har kjent lenge er helt uvurderlig. Kan ikke du bytte med sønnen din da, han kan jo starte hos en ny lege og så kan du beholde din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107410-mister-legen-min-etter-18-%C3%A5r-men-min-s%C3%B8nn-beholder-ham/#findComment-631627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anca2003 Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 skjønner at du er fortvila over det, en god lege som en har kjent lenge er helt uvurderlig. Kan ikke du bytte med sønnen din da, han kan jo starte hos en ny lege og så kan du beholde din. Min sønn har og brukt ham som sin faste lege i snart 15 år. Jeg har tenkt tanken på å bytte med ham,men da har han jo på en måte rett til å få samme lege som meg igjen. Barn følger jo moren eller faren i fastlegeordningen hvis en vil. Så det har de nok ikke tenkt å tillate. Det er flere som har reagert på måten brevet er blitt skrevet på, og hvordan problemet med for mange pasienter er blitt løst på. ..I dag fikk jeg vite at det ble et avisoppslag ut av listereduksjonen til denne legen...i Fædrelandsvennen. De som stod frem hadde gått til legen i 20 år. Fastlegeorningen burde jo ikke være slik at noen mister sin faste lege igjennom mange år, kun for at noen som har vimset fra den ene legen til den andre skal gå foran i køen. De som valgte ham sist burde jo gå over til en annen lege. Hvis ikke blir dette urettferdig. Det ble ikke en fastlegeordning for meg, men en "miste legen ordning." For et byrokrati ! Jeg har ikke klaget enda , men gjør det nok snart. anca ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107410-mister-legen-min-etter-18-%C3%A5r-men-min-s%C3%B8nn-beholder-ham/#findComment-633756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anca2003 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 skjønner at du er fortvila over det, en god lege som en har kjent lenge er helt uvurderlig. Kan ikke du bytte med sønnen din da, han kan jo starte hos en ny lege og så kan du beholde din. De 200 som ble loddtrukket ut av lista har klaget.De må se en gang til på saken. Alt fordi en lege i byen ikke fikk nok pasienter. Jeg kommer til å stå utenfor ordningen til jeg kommer inn igjen. Jeg nekter å gå til noen andre. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107410-mister-legen-min-etter-18-%C3%A5r-men-min-s%C3%B8nn-beholder-ham/#findComment-688453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.