Gå til innhold

Morgenen tyngst! HVORFOR?

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Morgenen er et rent helvete!!

Det er visst typisk ved depresjon. Men hvorfor egentlig? Noen som vet det?

Trodde kanskje det hjalp å ta cipramilen på kvelden, men det gjør det ikke. Hvorfor må det være slikt et ork å komme igang med dagen? Hvor mye kan f.eks. examensnerver ha å si, når en er deprimert? Det skal ingenting til for at alt raser for tia. Føler meg lagt av papir!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107444-morgenen-tyngst-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Psykiateren min sier morgenen er verst for da våkner vi av søvnen og er mer sårbare. Kroppen har ikke fått tid til å forberede seg på det som kommer.

Synes det høres ganske logisk ut jeg. Har samme reaksjoner om jeg sover middag el.l.

Håper du snart ser en lysning, lykke til med eksamen det går helt sikkert bedre enn du frykter.

Klem fra

Gjest Stjernemor

Jeg er også mye dorskere og tyngre i kroppen om morgenen. Tristere også.

Skal jeg få gjort noe må jeg gjøre det om kvelden. Om morgenen bruker jeg sikkert energien til å grue meg litt til dagen. Om kvelden så jeg at det gikk bra. Men jeg må passe meg for å vente så legne at jeg begynner å bli trøtt hvis jeg skal få gjort noe også.

Det er en balansegang. Har jeg arbeidslyst og holder på til kanskje midnatt før jeg får lagt meg, får jeg en knyttneve i ansiktet et par dager senere.

Er blitt et persilleblad. Men en får vel bare ta hensyn til det.

Gjest ikke undertegnet

Psykiateren min sier morgenen er verst for da våkner vi av søvnen og er mer sårbare. Kroppen har ikke fått tid til å forberede seg på det som kommer.

Synes det høres ganske logisk ut jeg. Har samme reaksjoner om jeg sover middag el.l.

Håper du snart ser en lysning, lykke til med eksamen det går helt sikkert bedre enn du frykter.

Klem fra

Jeg blir _ekstra_ deprimert etter ettermiddagen og utover kvelden.

Hva kommer det av?

Kizza1365380506

Jeg blir _ekstra_ deprimert etter ettermiddagen og utover kvelden.

Hva kommer det av?

Det vet jeg ikke. Jeg får det verst om morgenen når jeg våkner. Men jeg kan ofte kjenne at det kommer sigende utover dagen og da får jeg de verste anfallene fra to tiden og utover om ettermiddagen. Har tenkt å spørre psyk. om det neste gang.

Du har ikke noen medisiner du tar om morgenen som mister virkningen sin utover dagen?

Gjest p p p t

Skulle jo tro at det hadde noe med, som du var inne på selv, at om en tar medisin om morgenen, så er nivået medisin i kroppen på det laveste eller helt borte når en våkner om morgenen, før en får tatt ny pilledose. Kanskje denne trenger litt tid for å bli helt virksomogså. Er sikkert forskjell fra pillemerke til pillemerke også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...