Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Lottemor1365380387

    23

  • Ulv I Faarikaal

    19

  • Kizza1365380506

    15

Mest aktive i denne tråden

Hva skal man synst om dem da?

Jeg syntes synd på dem, kan ikke tanke meg noe mer nedverdigende enn akkurat å være tigger...

Enten om de er narkomane eller ikke...

De er de laveste av de lave på sammfunnsstigen og blir behandlet som dritt av mannen i gata som mener det bare er å få seg en jobb... Det er nok i så enkelt...

Det er skjeldent du ser en narkoman gå bort til en gammel dame eller mann eller småbarns foreldre og tigger penger (LES; egne erf) fordi de vet at de har heller ikke så mye å rutte med, dette kalles respekt, derfor bør de få det tilbake....

Jeg har den filosofien at om man blir respektert, respekterer man tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka. de som er mest rusa greier ikke se hvem de skal tigge av.

Jeg pleide (da jeg bodde i Oslo) gi dem et par kroner, og fikk kjeft mange ganger at det var for lite.

En sa en gang at han visste hvor jeg bodde, og det var riktig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka. de som er mest rusa greier ikke se hvem de skal tigge av.

Jeg pleide (da jeg bodde i Oslo) gi dem et par kroner, og fikk kjeft mange ganger at det var for lite.

En sa en gang at han visste hvor jeg bodde, og det var riktig det.

Gav du ham extra da neste gang, siden han hadde rett *mente jeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Gav du ham extra da neste gang, siden han hadde rett *mente jeg*

He-he. Ikke denna gutten.

Han tigde mange ganger senere, da sa jeg hver gang at jeg visste hvor han bodde. Det var sant. Etter hvert ble vi kjent og han ba om unnskyldning for den første kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg synes mage ganger synd på dem, men noen ganger har jeg blandene føleleser fordi jeg har to søsken som er narkomane. Og etter 12 år med bare motgang, redsel, faenskap, stjeling, splittelse av familie, egoisme, redsel, skuffelse og mye mer er jeg i villrede hva jeg syns lengere. For å si det slik har de narkomane søskene mine dirigert familien og ødelagt denne i løpet av disse årene. De har fått hjelp, forståelse, trygghet, tålmodighet og alt som tenkes kan til ingen nytte. Jeg er utslitt og utbrent av å ha de narkomane nært innpå livet mitt og møter jeg narkomane på gata får jeg vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg synes mage ganger synd på dem, men noen ganger har jeg blandene føleleser fordi jeg har to søsken som er narkomane. Og etter 12 år med bare motgang, redsel, faenskap, stjeling, splittelse av familie, egoisme, redsel, skuffelse og mye mer er jeg i villrede hva jeg syns lengere. For å si det slik har de narkomane søskene mine dirigert familien og ødelagt denne i løpet av disse årene. De har fått hjelp, forståelse, trygghet, tålmodighet og alt som tenkes kan til ingen nytte. Jeg er utslitt og utbrent av å ha de narkomane nært innpå livet mitt og møter jeg narkomane på gata får jeg vondt i magen.

Har stor forståelse for ditt standpunkt der - har en narkoman storesøster selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt avhengig av måten de tigger på...

Noen behandler deg med respekt når de tigger, andre gjør det ikke. Og da fortjener de akkurat det de selv gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på dem.

Jeg synes synd på dem.

Vil gi dem penger når de spør, men ikke hvis det skal gå til narkotika,så jeg gir ikke.

Får skikkelig dårlig samvittighet når jeg sier "nei, jeg har ikke små penger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg synes synd på dem.

Vil gi dem penger når de spør, men ikke hvis det skal gå til narkotika,så jeg gir ikke.

Får skikkelig dårlig samvittighet når jeg sier "nei, jeg har ikke små penger".

De kan sikkert veksle, mange tar inn store summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Plagsomt til tider. Noen av dem kan være litt truende og det liker jeg ikke.

Men det er vel bedre at de går og tigger penger fra folk enn at de raner gamle tanter etter mørkets frembrudd.

Jeg gir sjelden penger til narkomane, men det hender. Og da blir det bare småmynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Jeg synes absolutt ikke om det. En kollega av meg, og en vennine, ble overfalt av en slik i Oslo da de ikke vil gi ham penger. Han ble helt hysterisk og slo til venninnen hennes. Han mistet fullstendig kontrollen. Gudene vet hva han hadde gjort om han hadde hatt kniv eller annet våpen. Det gikk heldigvis bra og de slapp fra det med forskrekkelsen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Jeg kan ikke fordra det.

Vi sliter nok for å få endene til å møtes enn at jeg skal være behjelpelig med neste dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt ikke om det. En kollega av meg, og en vennine, ble overfalt av en slik i Oslo da de ikke vil gi ham penger. Han ble helt hysterisk og slo til venninnen hennes. Han mistet fullstendig kontrollen. Gudene vet hva han hadde gjort om han hadde hatt kniv eller annet våpen. Det gikk heldigvis bra og de slapp fra det med forskrekkelsen.

Mvh

Men hva har det med *andre* narkomane tiggere å gjøre?

Hva med "jeg ble overfalt av en mann med blå jakke..."???

Narkomane er like mye mennesker, og like mye individer, som det du og jeg er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra det.

Vi sliter nok for å få endene til å møtes enn at jeg skal være behjelpelig med neste dose.

Så hvis du trenger penger, så forventer du samme respons hvis du vil låne penger av noen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka. de som er mest rusa greier ikke se hvem de skal tigge av.

Jeg pleide (da jeg bodde i Oslo) gi dem et par kroner, og fikk kjeft mange ganger at det var for lite.

En sa en gang at han visste hvor jeg bodde, og det var riktig det.

Du skriver: "Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka."

Egentlig merkelig at ikke flere Frp'ere sier opp jobben og begynner å tigge.

"Nye-Frp" skal liksom være på de fattiges side, men selvsagt er det ingen som egentlig er fattige (ifølge Frp) - det er bare å få seg en jobb....

Det er så lite overbevisende at det er pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Så hvis du trenger penger, så forventer du samme respons hvis du vil låne penger av noen?

Med vennlig hilsen

Jeg låner aldri av noen.

Jeg forsøker etter beste evne og klare meg selv og forsørge min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg synes absolutt ikke om det. En kollega av meg, og en vennine, ble overfalt av en slik i Oslo da de ikke vil gi ham penger. Han ble helt hysterisk og slo til venninnen hennes. Han mistet fullstendig kontrollen. Gudene vet hva han hadde gjort om han hadde hatt kniv eller annet våpen. Det gikk heldigvis bra og de slapp fra det med forskrekkelsen.

Mvh

Mange av de _vet_ de slipper unna med mye. Og de har fordel av å skremme. Noen sikter seg inn på f eks spinkle kvinner og truer til et visst punkt helt planmessig.

Slike skjønner bare en ting: bank.

Tre danske snekkere rista opp to narkoer noe grundig, og fikk politiet på nakken. Men slapp løs da flere bofaste i nærheten gjorde oppmerksom på hva narkoene holdt på med. De trua unge kvinner i fellsskap, og det hadde snekkerne sett fra stillaset over gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...