Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Lottemor1365380387

    23

  • Ulv I Faarikaal

    19

  • Kizza1365380506

    15

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger

På pisspreik-fronten kunne jeg nok aldri konkurrert med deg.

Med vennlig hilsen

Bevares, gi deg selv litt credit. Jeg har aldri sett noen lire av seg så mye "pisspreik" som deg. Og også veldig fascinerende at du MÅ ha det siste ordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på de, og gir de av og til penger. Men jeg er også redd for de, spesielt om jeg går tur langs akerselva.

Det som er synd med denne tråden er at Sør egenhendig klarer å irritere folk til å IKKE gi penger til narkomane.

Det er synd at folk lar *andre* (enten det er meg eller andre) avgjøre om de skal gi penger til tiggere eller ei.

"Folk" oppfordres herved til å tenke selv.

Samt å vurdere om man vil bo i et medmenneskelig samfunn eller ei.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg synes fryktelig synd på de. Gir alltid litt småpenger hvis jeg har noen kroner i lomma. I vinter kjøpte jeg kaffe til en stakkar som stod ute ved den t-banestasjonen jeg går av på hver morgen.Han var blåfrossen i kulda, og satte stor pris på varm kaffe og en bitteliten prat hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares, gi deg selv litt credit. Jeg har aldri sett noen lire av seg så mye "pisspreik" som deg. Og også veldig fascinerende at du MÅ ha det siste ordet :)

Som sagt, innen det området er du nok suveren.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på dem som mennesker som har en sykdom de trenger hjelp til å behandle.

Jeg blir trist over måten vi som samfunn behandler, eller unlater å behandle narkomane på.

Ellers, på et mer personlig plan ville jeg sikkert likt noen og mislikt andre. Akkurat som jeg liker og misliker andre alt ettersom hvordan jeg kommer overens med dem.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lottemor1365380387

Hei,

Selvsagt er noen narkomane voldelige. Det er også noen menn, noen ungdommer, osv.

Poenget er at man løser INTET ved å marginalisere dem i samfunnet, og se ned på dem. De er like mye mennesker som deg og meg, og blir behandlet som dritt.

Med vennlig hilsen

Blir de behandlet som dritt forde man ikke har evnen til å gi bort sine penger????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Som sagt, innen det området er du nok suveren.

Med vennlig hilsen

Jeg har en føelse av at denne tråden blir lang?

Hvem får siste ordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Som sagt, innen det området er du nok suveren.

Med vennlig hilsen

Nei nei :) Jeg er ikke spesielt stolt over å ha synket ned til nivået hvor jeg kaller andres innlegg "pisspreik".

Men hvis jeg ikke kjapper meg, så kommer du med "la oss diskutere sak, ikke Sør".

Derfor: La oss diskutere sak, ikke papirtiger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jollein

Jeg synes synd på de, og gir de av og til penger. Men jeg er også redd for de, spesielt om jeg går tur langs akerselva.

Det som er synd med denne tråden er at Sør egenhendig klarer å irritere folk til å IKKE gi penger til narkomane.

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker heller at de benytter seg av et avrusnings tilbud.

Men det var ikke det jeg spurte om....

Ditt svar er som å svare "la dem spise kake" når man blir fortalt at de fattige ikke har mer penger til brød.

Ran? Selge narko til unger? Innbrudd? Hallik virksomhet?

Hva foretrekker du?

Dette er de realistiske alternativene.... - ikke ønsketenkning om "avrusning".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg har en føelse av at denne tråden blir lang?

Hvem får siste ordet??

Det blir vel Sør, da jeg ikke kan sitte her så lenge til. Store barn, små gleder vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei,

Selvsagt er noen narkomane voldelige. Det er også noen menn, noen ungdommer, osv.

Poenget er at man løser INTET ved å marginalisere dem i samfunnet, og se ned på dem. De er like mye mennesker som deg og meg, og blir behandlet som dritt.

Med vennlig hilsen

Prøver du å antyde at jeg ser ned på dem. Det har jeg ALDIG gjort. Og du klarer ikke provosere meg heller for jeg vet hva jeg står for i dette spørsmålet.

Men spørsmålet mitt var ikke om de var mer truende enn menn generelt. Men narkomane kontra alkoholikere. Svar meg på spørsmålet mitt takk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei :) Jeg er ikke spesielt stolt over å ha synket ned til nivået hvor jeg kaller andres innlegg "pisspreik".

Men hvis jeg ikke kjapper meg, så kommer du med "la oss diskutere sak, ikke Sør".

Derfor: La oss diskutere sak, ikke papirtiger :)

Et bemerkelsesverdig svar, i lys av hva du skrev 20:44....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Et bemerkelsesverdig svar, i lys av hva du skrev 20:44....

Med vennlig hilsen

Gi meg en link til innlegget hvor jeg skrev at noens innlegg er "pisspreik". At jeg påpeker argumentasjonen er helt bak mål betyr ikke det at jeg mener det er pisspreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Men det var ikke det jeg spurte om....

Ditt svar er som å svare "la dem spise kake" når man blir fortalt at de fattige ikke har mer penger til brød.

Ran? Selge narko til unger? Innbrudd? Hallik virksomhet?

Hva foretrekker du?

Dette er de realistiske alternativene.... - ikke ønsketenkning om "avrusning".

Med vennlig hilsen

Men det er mitt svar til deg.

Ønsketenkning eller ikke.

Et annet ønske må være å få en kur som gjør at jeg uten problem klarer å slutte å røyke.

Ikke bare si at det går på viljen for da er det vell mange som hadde blitt kurert for andre "sykdommer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det ikke er minimumskrav å skifte bleie? Selvfølgelig er det det. Helsepersonell har IKKE mulighet til å gi dårlige behandling til personer de mener "ikke fortjener bedre". En pedofil har like mye rett til god pleie som en muslim.

Vendetta er ikke noe man vil ha i helsevesenet eller andre steder.

Du har totalt misoppfattet poenget igjen.

Det har du dog gjort med vilje, så det er liten vits med repetisjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Det blir vel Sør, da jeg ikke kan sitte her så lenge til. Store barn, små gleder vet du :)

Ja lykke til :)

Jeg vil anta at du er utstyrt med en god slump med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en link til innlegget hvor jeg skrev at noens innlegg er "pisspreik". At jeg påpeker argumentasjonen er helt bak mål betyr ikke det at jeg mener det er pisspreik.

Du oppfordrer til å diskutere "sak".

Med tanke på hva du skrev 20:44 (øverst i tråden) om person ("Sør") istedet for sak - er ordet "dobbelmoral" nærliggende...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...