Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Gjest Jollein

Er du også en av dem som må vite hva andre tenker før du har din egen mening?

Med vennlig hilsen

Jeg kan meget vel tenke selv. Og det jeg tenker er at du sprer misnøye og ødelegger for godviljen blandt mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Lottemor1365380387

    23

  • Ulv I Faarikaal

    19

  • Kizza1365380506

    15

Mest aktive i denne tråden

Men det er mitt svar til deg.

Ønsketenkning eller ikke.

Et annet ønske må være å få en kur som gjør at jeg uten problem klarer å slutte å røyke.

Ikke bare si at det går på viljen for da er det vell mange som hadde blitt kurert for andre "sykdommer".

Med andre ord - du har ikke noe svar.

Du vil ikke hjelpe dem med penger, og i praksis tvinger du dem til å bli kriminelle - ut av prinsipprytteri om "de burde heller avruses".

Det ville (alvorlig talt) vært interessant å høre noe litt mer seriøst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du oppfordrer til å diskutere "sak".

Med tanke på hva du skrev 20:44 (øverst i tråden) om person ("Sør") istedet for sak - er ordet "dobbelmoral" nærliggende...

Med vennlig hilsen

Ironi lille Sør, for min del kan vi diskutere papirtiger i all evighet Jeg har jo førstehåndskunnskaper til det emnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan meget vel tenke selv. Og det jeg tenker er at du sprer misnøye og ødelegger for godviljen blandt mennesker.

Så pga at du ikke liker hva JEG skriver, skal de narkomane "straffes", ved at man ikke skal gi penger til dem?

Kan du forklare logikken der, siden du påstår du kan tenke selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Ja lykke til :)

Jeg vil anta at du er utstyrt med en god slump med tålmodighet :)

Jeg jobber med 7-år gamle barn i sommer, tålmodigheten min kjenner nesten ingen grenser for tiden. Min sellektive hørsel har også blitt utrolig bra.

Men nå er det grilling :) God sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironi lille Sør, for min del kan vi diskutere papirtiger i all evighet Jeg har jo førstehåndskunnskaper til det emnet ;)

Dobbelmoral er tydeligvis dobbelt så bra....

For øvrig interessant hvordan det tilsynelatende er viktigere for enkelte å "være uenig med Sør" enn å behandle narkomane med verdighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lottemor1365380387

Jeg jobber med 7-år gamle barn i sommer, tålmodigheten min kjenner nesten ingen grenser for tiden. Min sellektive hørsel har også blitt utrolig bra.

Men nå er det grilling :) God sommer

I lige måde.

Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig trangen, den sykelige trangen til stoff. Mere stoff, neste dose. Må ha! Må ha ! De er villig til det meste for å få sin neste dose, det er fellesnevneren. Fargen på jakken driver ikke folk til noe som helst, men det gjør derimot abstinenser.

Nå tøyser du verre enn noensinne, Sør! SER du ikke selv at det er helt bak mål, de "sammenligningene" du prøver å trekke?

Så istedet for å gi til dem, skal man tvinge dem til å rane? Bli kriminelle? osv...

Nettopp det du sier om "trangen" gjør jo at det skal behandles som en sykdom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jollein

Så pga at du ikke liker hva JEG skriver, skal de narkomane "straffes", ved at man ikke skal gi penger til dem?

Kan du forklare logikken der, siden du påstår du kan tenke selv?

Med vennlig hilsen

Det er veldig lett, du irriterer mennesker. Mennesker vil redusere den irritasjonen. Ved å ikke gi penger til narkomane så blir irritasjonen mindre. Det nytter ikke å true mennesker til godvilje, men det nytter heller ikke å irritere de til godvilje.

Du sier alle skal tenke for seg selv, men du godtar jo ikke tenking som er anderledes enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å antyde at jeg ser ned på dem. Det har jeg ALDIG gjort. Og du klarer ikke provosere meg heller for jeg vet hva jeg står for i dette spørsmålet.

Men spørsmålet mitt var ikke om de var mer truende enn menn generelt. Men narkomane kontra alkoholikere. Svar meg på spørsmålet mitt takk!

Mvh

Selvsagt er enkelte narkomane mer truende enn enkelte alkoholikere.

Men så lenge dette er pga rus/smerter/abstinenser så er det nyttesløst å fordømme dem for det. De blir desperate, slik du også ville blitt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Enig, det var ikke det jeg var ute etter. Bare at de gjør ett godt uselvisk arbeid. De fremhever ikke seg selv for å få mer penger slik mange andre veldedige organisasjoner gjør.

Beklager om du missforsto!

Nei da, men men å gi skal liksom være uselvisk. Å slå det opp på fasaden er liksom ikke høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Med andre ord - du har ikke noe svar.

Du vil ikke hjelpe dem med penger, og i praksis tvinger du dem til å bli kriminelle - ut av prinsipprytteri om "de burde heller avruses".

Det ville (alvorlig talt) vært interessant å høre noe litt mer seriøst.

Med vennlig hilsen

Ha en fin kveld Sør.

Dette ble for langt utenfor tema for meg.

I morgen skal jeg på sykhuset for å ta noen prøver.

Håper for min egen skyld at de som jobber der ikke er narkomane eller har en vandetta innstilling som deg.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Dobbelmoral er tydeligvis dobbelt så bra....

For øvrig interessant hvordan det tilsynelatende er viktigere for enkelte å "være uenig med Sør" enn å behandle narkomane med verdighet.

Med vennlig hilsen

Det er ikke viktigere. Fullt mulig å være uenig med deg og fortsatt behandle narkomane med verdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lett, du irriterer mennesker. Mennesker vil redusere den irritasjonen. Ved å ikke gi penger til narkomane så blir irritasjonen mindre. Det nytter ikke å true mennesker til godvilje, men det nytter heller ikke å irritere de til godvilje.

Du sier alle skal tenke for seg selv, men du godtar jo ikke tenking som er anderledes enn din.

Du svarte ikke på spørsmålet.

Hvorfor skulle din medmenneskelighet ovenfor en narkoman du møter imorgen avhenge av hva "Sør" skriver på internettet i kveld...??

Klarer du ikke å tenke selv? Må jeg tenke for deg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke viktigere. Fullt mulig å være uenig med deg og fortsatt behandle narkomane med verdighet.

Men du bruker dine innlegg her til å argumentere mot meg, istedet for å skrive innlegg som argumenterer for medmenneskelig oppførsel mot narkomane.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin kveld Sør.

Dette ble for langt utenfor tema for meg.

I morgen skal jeg på sykhuset for å ta noen prøver.

Håper for min egen skyld at de som jobber der ikke er narkomane eller har en vandetta innstilling som deg.

Ha en fin kveld.

Hei,

Lykke til imorgen - og det mener jeg.

Og forsøk å tenke på at det faktisk *kunne* vært deg som havnet på Plata fordi du feilvurderte en gang for mange år siden.

Så fort er det gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Selvsagt er enkelte narkomane mer truende enn enkelte alkoholikere.

Men så lenge dette er pga rus/smerter/abstinenser så er det nyttesløst å fordømme dem for det. De blir desperate, slik du også ville blitt.

Med vennlig hilsen

Nettopp. Og det er også mitt poeng. De blir mer uforutsigbare. Det gjør meg, og mange med meg, mer "skeptisk" til dem. Det er dermed ikke sagt at jeg ser ned på dem. Det er TO VIDT FORSKJELLIGE ting.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Men du bruker dine innlegg her til å argumentere mot meg, istedet for å skrive innlegg som argumenterer for medmenneskelig oppførsel mot narkomane.

Med vennlig hilsen

Og du bruker tiden din til å argumentere, ikke framme dine hjertesaker. Jeg mener at du ødelegger for dine hjertesaker, men det er jo min mening. Og den diskusjonen er helt dødfødt. Faktisk, like dødfødt som de fleste diskusjoner med deg :)

Men nå er det grilling, god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Nei da, men men å gi skal liksom være uselvisk. Å slå det opp på fasaden er liksom ikke høflig.

Ja og derfor er det meg glede i å gi til slumsøstrene synes jeg. Mitt personlige synspunkt. Andre veldedige organisasjoner gjør litt for mye utav seg føler jeg. Bare se på TV2 fjernadopsjonsprogram. Hvor mange tror du ikke som blir revet med fordi det er ett fjernsynsprogram og ikke tenker skikkelig igjennom hva de gir seg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og det er også mitt poeng. De blir mer uforutsigbare. Det gjør meg, og mange med meg, mer "skeptisk" til dem. Det er dermed ikke sagt at jeg ser ned på dem. Det er TO VIDT FORSKJELLIGE ting.

Mvh

Hei,

Og de blir mer desperate fordi folk er mer skeptiske til dem, osv...

Å legge 20 kr i koppen (som det er snakk om i tråden) når man går forbi, er overhodet ikke farlig.

Umenneskeliggjøring og marginalisering ER farlig. Langt farligere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...