Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Smertene ved ikke å få heroin kan ikke sammenlignes med røyksug. Det er helt mulig å slutte å røyke uten hjelp. Det er (for de fleste) ikke mulig å slutte med heroin uten hjelp. Videre, når man er ruset på heroin er man neppe videre klartenkt, og derfor enda mindre istand til å ta rasjonelle beslutninger.

Så derfor er det en sykdom? Argumentasjonen din er nesten like tett som en tesil.

Hei,

Ja, det gjør at det kan betraktes som en sykdom.

"Argumentasjonen" din har hittil vært fraværende, men jeg regner med du kanskje bare har glemt å presentere den?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Lottemor1365380387

    23

  • Ulv I Faarikaal

    19

  • Kizza1365380506

    15

Mest aktive i denne tråden

"Hva så?"

Eh...dette blir for tåpelig :)

Men jeg skal i hvert fall huske den gullkommentaren til neste diskusjon. hhihi.."hva så?" så vittig.

Så lenge ditt "poeng" er så irrelevant til diskusjonen, så er "hva så?" en relevant respons.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Kanskje tanken ville få deg til å være litt medmenneskelig neste gang du treffer et menneske som har havnet på nederste steg i samfunnets rangstige?

For det *kunne* vært deg eller meg...

Med vennlig hilsen

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei,

Jeg har da ikke påstått at man skal "gi ekstra" til de narkomane.

Jeg bare påpeker at de er individer, og rammes ekstra hardt av Frp'ere som alltid velger å mobbe grupper som ofte har de minst ressurssterke i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Kan du svare meg på om narkomane tiggere er "farligere" enn andre tiggere? Hvorfor de oppfattes som mer truende.

Det må jo være en grunn for at folk er mer skeptisk til dem.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poetisk rettferdighet. *ler* Er det ikke akkurat det du fordømmer ;) Hva annet enn poetisk rettferdighet er det vel at man ikke gir penger til narkomane fordi de oppførte seg ille i fortiden.

Poetisk rettferdighet har dessuten ingenting i en arbeidsplass å gjøre.

Alle som jobber i omsorgsyrker har valget om å "bry seg" mer eller mindre om individer.

At Lottemor fikk smake "sin egen medisin" er ikke bedre/verre enn å gi f*en i mennesker som er i nød på gaten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hei,

Ja, det gjør at det kan betraktes som en sykdom.

"Argumentasjonen" din har hittil vært fraværende, men jeg regner med du kanskje bare har glemt å presentere den?

Med vennlig hilsen

Betraktes som en sykdom? Jeg argumementer strengt tatt ikke, jeg bare viser hvor fin argumentasjon er helt feil :)

Du er mesteren av ugyldige ressonement :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei

Jo.

Mener du vi skal gi behandling til lungekreftofre som har røyket 60 om dagen halve livet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Alle som jobber i omsorgsyrker har valget om å "bry seg" mer eller mindre om individer.

At Lottemor fikk smake "sin egen medisin" er ikke bedre/verre enn å gi f*en i mennesker som er i nød på gaten.

Med vennlig hilsen

Alle som jobber i omsorgsyrker har valget om å "bry seg" mer eller mindre om individer.

Nei, de kan ikke velge om de vil behandle en person eller ikke. De har like mye plikt å hjelpe en rasist som en svart person.

Hvis du jobber i helsesektoren og nekter å gi behandling/pleie har du ingenting der å gjøre. Det er oppsigelsesgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betraktes som en sykdom? Jeg argumementer strengt tatt ikke, jeg bare viser hvor fin argumentasjon er helt feil :)

Du er mesteren av ugyldige ressonement :)

Nei, du argumenterer ikke. Nettopp.

Argumentet om sykdom holder fint.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Nei, du argumenterer ikke. Nettopp.

Argumentet om sykdom holder fint.

Med vennlig hilsen

Nei, det holder fint for deg...ikke for mange andre. Men du vel copyright på sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Jo.

Mener du vi skal gi behandling til lungekreftofre som har røyket 60 om dagen halve livet?

Med vennlig hilsen

Det er ikke det vi diskuterer.

Og nei jeg ser aldri anderledes på en narkoman som er tigger og h*n får aldri så mye som en krone av meg.

Jeg føler at jeg gjør mitt ved å gi det jeg kan til Frelses armeen som gjør et meget meningsfullt arbeid i mine øyne.

For meg å gi en narkoman tigger penger ville bare være som å hjelpe til med å sette neste skudd og det ønsker jeg ikke.

PS;jeg bommer aldri bort røyk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som jobber i omsorgsyrker har valget om å "bry seg" mer eller mindre om individer.

Nei, de kan ikke velge om de vil behandle en person eller ikke. De har like mye plikt å hjelpe en rasist som en svart person.

Hvis du jobber i helsesektoren og nekter å gi behandling/pleie har du ingenting der å gjøre. Det er oppsigelsesgrunn.

Jeg har ikke sagt den eks-narkomane skulle nekte å behandle. Jeg har påpekt at alle i omsorgsyrker i praksis har mulighet til å *la være* å gjøre noe utover minimumskravet.

Jeg ville selvsagt håpe på at den eks-narkomane hadde mer medmenneskelighet enn Lottemor viser i denne tråden, og kanskje Lottemor kunne lære noe av den eks-narkomane.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg synes synd på de, og gir de av og til penger. Men jeg er også redd for de, spesielt om jeg går tur langs akerselva.

Det som er synd med denne tråden er at Sør egenhendig klarer å irritere folk til å IKKE gi penger til narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det holder fint for deg...ikke for mange andre. Men du vel copyright på sannheten.

Og du har monopol på pisspreik?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det vi diskuterer.

Og nei jeg ser aldri anderledes på en narkoman som er tigger og h*n får aldri så mye som en krone av meg.

Jeg føler at jeg gjør mitt ved å gi det jeg kan til Frelses armeen som gjør et meget meningsfullt arbeid i mine øyne.

For meg å gi en narkoman tigger penger ville bare være som å hjelpe til med å sette neste skudd og det ønsker jeg ikke.

PS;jeg bommer aldri bort røyk ;)

Så hvor ønsker du den narkomane skal få neste skudd fra?

Prostitusjon? Ran? Selge narko til unger?

Sånn rent praktisk...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har det med *andre* narkomane tiggere å gjøre?

Hva med "jeg ble overfalt av en mann med blå jakke..."???

Narkomane er like mye mennesker, og like mye individer, som det du og jeg er.

Med vennlig hilsen

Nemlig trangen, den sykelige trangen til stoff. Mere stoff, neste dose. Må ha! Må ha ! De er villig til det meste for å få sin neste dose, det er fellesnevneren. Fargen på jakken driver ikke folk til noe som helst, men det gjør derimot abstinenser.

Nå tøyser du verre enn noensinne, Sør! SER du ikke selv at det er helt bak mål, de "sammenligningene" du prøver å trekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Så hvor ønsker du den narkomane skal få neste skudd fra?

Prostitusjon? Ran? Selge narko til unger?

Sånn rent praktisk...

Med vennlig hilsen

Jeg ønsker heller at de benytter seg av et avrusnings tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg har ikke sagt den eks-narkomane skulle nekte å behandle. Jeg har påpekt at alle i omsorgsyrker i praksis har mulighet til å *la være* å gjøre noe utover minimumskravet.

Jeg ville selvsagt håpe på at den eks-narkomane hadde mer medmenneskelighet enn Lottemor viser i denne tråden, og kanskje Lottemor kunne lære noe av den eks-narkomane.

Med vennlig hilsen

Så du mener at det ikke er minimumskrav å skifte bleie? Selvfølgelig er det det. Helsepersonell har IKKE mulighet til å gi dårlige behandling til personer de mener "ikke fortjener bedre". En pedofil har like mye rett til god pleie som en muslim.

Vendetta er ikke noe man vil ha i helsevesenet eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du svare meg på om narkomane tiggere er "farligere" enn andre tiggere? Hvorfor de oppfattes som mer truende.

Det må jo være en grunn for at folk er mer skeptisk til dem.

Mvh

Hei,

Selvsagt er noen narkomane voldelige. Det er også noen menn, noen ungdommer, osv.

Poenget er at man løser INTET ved å marginalisere dem i samfunnet, og se ned på dem. De er like mye mennesker som deg og meg, og blir behandlet som dritt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...