Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Får de ikke tigge så raner de, får de ikke rane så gjør de innbrudd, får de ikke gjøre innbrudd så...

Er det ikke noe som slår deg her ?

Ja - at det er bedre å gi til tiggere enn å gjøre dem kriminelle.

At det er idiotisk av deg å forsøke å få folk til ikke å gi til tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Lottemor1365380387

    23

  • Ulv I Faarikaal

    19

  • Kizza1365380506

    15

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor er det forskjell på å puste inn giftig røyk og å sprøyte inn narkotisk stoff?

Du svarte ikke på spørsmålet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Nei, du demonstrerer at du selvsagt ikke tenker på andre enn deg selv.

De narkomane forsvinner ikke uansett hvor mye du hater deres tilstedeværelse og at "ikke alle er så prektige som deg".

Men du gjør samfunnet kaldere, og det vil du (uten tvil) få i fleisen en dag når du selv trenger hjelp.

Det ville, for eksempel, vært "ironisk" hvis en av dem du IKKE hjalp, faktisk fikk seg jobb og gjenkjente deg en dag du var på eldrehjemmet.

Så kunne hun la være med "å gi deg en krone" den dagen du ville ha bleien byttet...

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg nok en gang dropper å sitte å kverrulere med deg.

Det er en sykdom i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si hva jeg gir til eller hvor mye, da det er for privat. Det må være opp til en hver. En del blir det.

Slik du fremstår her, "gir" du for det meste f*en i tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja - at det er bedre å gi til tiggere enn å gjøre dem kriminelle.

At det er idiotisk av deg å forsøke å få folk til ikke å gi til tiggere.

Jeg sier jo jeg gir til tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Nei, du demonstrerer at du selvsagt ikke tenker på andre enn deg selv.

De narkomane forsvinner ikke uansett hvor mye du hater deres tilstedeværelse og at "ikke alle er så prektige som deg".

Men du gjør samfunnet kaldere, og det vil du (uten tvil) få i fleisen en dag når du selv trenger hjelp.

Det ville, for eksempel, vært "ironisk" hvis en av dem du IKKE hjalp, faktisk fikk seg jobb og gjenkjente deg en dag du var på eldrehjemmet.

Så kunne hun la være med "å gi deg en krone" den dagen du ville ha bleien byttet...

Med vennlig hilsen

Det ville ikke vært ironisk, det ville vært en grov feil av den tidligere narkomane fordi h*n er ANSATT til å ta hjelpe de eldre.

Forskjellen er altså at Lillemor ikke jobber for narkomane, mens en pleiearbeider jobber FOR de pleietrengende.

Derfor blir denne sammenlikningen helt søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg nok en gang dropper å sitte å kverrulere med deg.

Det er en sykdom i seg selv :)

Det er interessant at når du ikke kan/vil svare på spørsmålene, så trekker du deg og skylder på...?

Med vennlig hilser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg nok en gang dropper å sitte å kverrulere med deg.

Det er en sykdom i seg selv :)

Det er interessant at når du ikke kan/vil svare på spørsmålene, så trekker du deg og skylder på...?

Med vennlig hilser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke vært ironisk, det ville vært en grov feil av den tidligere narkomane fordi h*n er ANSATT til å ta hjelpe de eldre.

Forskjellen er altså at Lillemor ikke jobber for narkomane, mens en pleiearbeider jobber FOR de pleietrengende.

Derfor blir denne sammenlikningen helt søkt.

Hva så?

Det ville vært poetisk rettferdighet hvis personen fikk anledning til å lære Lottemor hvordan det er å være "på den andre enden"...

Den eks-narkomane kunne godt gjøre jobben sin, men kanskje la være å gjøre "det lille ekstra".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du svarte ikke på spørsmålet.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sagt det ikke er vanskeligere å slutte med heroin enn nikotin. Men jeg sier at begge er frivillige handlinger. Og begge har farlige konsekvenser, som de aller fleste vet om.

Så hva er forsjellen på røyk og heroin? Hvorfor mener du at røyking ikke kan kalles en sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Det er interessant at når du ikke kan/vil svare på spørsmålene, så trekker du deg og skylder på...?

Med vennlig hilser

I utgangspunktet så svarte jeg på et spørsmål om jeg gir penger til narkomane tiggere.

Ikke hvorvidt jeg havner på et gamle hjem med en narkoman pleierske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg vil ikke si hva jeg gir til eller hvor mye, da det er for privat. Det må være opp til en hver. En del blir det.

Enig, det var ikke det jeg var ute etter. Bare at de gjør ett godt uselvisk arbeid. De fremhever ikke seg selv for å få mer penger slik mange andre veldedige organisasjoner gjør.

Beklager om du missforsto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt det ikke er vanskeligere å slutte med heroin enn nikotin. Men jeg sier at begge er frivillige handlinger. Og begge har farlige konsekvenser, som de aller fleste vet om.

Så hva er forsjellen på røyk og heroin? Hvorfor mener du at røyking ikke kan kalles en sykdom?

Hei,

Jeg har ikke skrevet at røyking ikke kan kalles en sykdom. Jeg påpekte at det er et grensetilfelle.

Smertene ved ikke å få heroin kan ikke sammenlignes med røyksug. Det er helt mulig å slutte å røyke uten hjelp. Det er (for de fleste) ikke mulig å slutte med heroin uten hjelp. Videre, når man er ruset på heroin er man neppe videre klartenkt, og derfor enda mindre istand til å ta rasjonelle beslutninger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Hva så?

Det ville vært poetisk rettferdighet hvis personen fikk anledning til å lære Lottemor hvordan det er å være "på den andre enden"...

Den eks-narkomane kunne godt gjøre jobben sin, men kanskje la være å gjøre "det lille ekstra".

Med vennlig hilsen

Poetisk rettferdighet. *ler* Er det ikke akkurat det du fordømmer ;) Hva annet enn poetisk rettferdighet er det vel at man ikke gir penger til narkomane fordi de oppførte seg ille i fortiden.

Poetisk rettferdighet har dessuten ingenting i en arbeidsplass å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hva så?

Det ville vært poetisk rettferdighet hvis personen fikk anledning til å lære Lottemor hvordan det er å være "på den andre enden"...

Den eks-narkomane kunne godt gjøre jobben sin, men kanskje la være å gjøre "det lille ekstra".

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal jeg lære hvordan det er på den "andre siden".

Jeg vet jo at det er et uverdig liv.

Hvorfor skulle jeg da stikke hånda i vepsebolet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så svarte jeg på et spørsmål om jeg gir penger til narkomane tiggere.

Ikke hvorvidt jeg havner på et gamle hjem med en narkoman pleierske.

Du påstod at narkomani ikke er en sykdom.

Jeg spurte (og du svarte ikke):

Ser du på lungekreft som en sykdom?

Ser du på hjerteinfarkt som en sykdom?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så svarte jeg på et spørsmål om jeg gir penger til narkomane tiggere.

Ikke hvorvidt jeg havner på et gamle hjem med en narkoman pleierske.

Du påstod at narkomani ikke er en sykdom.

Jeg spurte (og du svarte ikke):

Ser du på lungekreft som en sykdom?

Ser du på hjerteinfarkt som en sykdom?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hei,

Jeg har ikke skrevet at røyking ikke kan kalles en sykdom. Jeg påpekte at det er et grensetilfelle.

Smertene ved ikke å få heroin kan ikke sammenlignes med røyksug. Det er helt mulig å slutte å røyke uten hjelp. Det er (for de fleste) ikke mulig å slutte med heroin uten hjelp. Videre, når man er ruset på heroin er man neppe videre klartenkt, og derfor enda mindre istand til å ta rasjonelle beslutninger.

Med vennlig hilsen

Smertene ved ikke å få heroin kan ikke sammenlignes med røyksug. Det er helt mulig å slutte å røyke uten hjelp. Det er (for de fleste) ikke mulig å slutte med heroin uten hjelp. Videre, når man er ruset på heroin er man neppe videre klartenkt, og derfor enda mindre istand til å ta rasjonelle beslutninger.

Så derfor er det en sykdom? Argumentasjonen din er nesten like tett som en tesil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg lære hvordan det er på den "andre siden".

Jeg vet jo at det er et uverdig liv.

Hvorfor skulle jeg da stikke hånda i vepsebolet????

Kanskje tanken ville få deg til å være litt medmenneskelig neste gang du treffer et menneske som har havnet på nederste steg i samfunnets rangstige?

For det *kunne* vært deg eller meg...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hva så?

Det ville vært poetisk rettferdighet hvis personen fikk anledning til å lære Lottemor hvordan det er å være "på den andre enden"...

Den eks-narkomane kunne godt gjøre jobben sin, men kanskje la være å gjøre "det lille ekstra".

Med vennlig hilsen

"Hva så?"

Eh...dette blir for tåpelig :)

Men jeg skal i hvert fall huske den gullkommentaren til neste diskusjon. hhihi.."hva så?" så vittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...