Gå til innhold

Et siste forsøk: om vaksinering!

Anbefalte innlegg

Gjest Wasserfaldfelder

Hei!

Vi skal snart avgårde til Bogotà, men sliter fortsatt med å få i oss alle vaksiner. Ingen kan svare på om vi trenger gulfeber- og tyfoidvaksine. Vi har snakket med lege, helsesøster, AF, infeksjonsforebyggende etc. Når jeg snakker med folk som har vært i Bogotà og San Andres, er det svært ulikt hvilke vaksiner de har tatt. Noen mener man må ha gulfebersertifikat for å komme inn i Colombia, andre sier vi bare trenger tyfoid. Enda andre tar hele pakken.

Da vi omsider bestemte oss for at vi skulle ta begge deler, er ikke vaksinene å oppdrive. I tillegg må legen ha et spesielt sertifikat for å sette gulfebervaksine, og dette sertifikatet har selvfølgelig ikke våre fastleger. Innfeksjonsforebyggende kontor vil ikke ha noe med oss å gjøre, fordi vi bor i "feil" kommune.

Hvilke vaksiner har dere andre Colombiafarende tatt? Har dere fått bedre svar enn meg hos AF f.eks.? Der visste de lite og ingenting. Vi skal bare til Bogotà og San Andres.

Hilsen en frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107581-et-siste-fors%C3%B8k-om-vaksinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Vi bruker alltid

Christianiaklinikken

når vi er ute og reiser i verden,, Du kan ringe dit, de er flinke på vaksiner der.. Spør så får du svar der på hva dere trenger!!!

Vi har det vi trenger har de sagt, fordi vi har tatt vaksiner som holder i mange år!! Men har kjøpt drikkevaksine DUKORAL som skal drikkes med minst en ukes mellomrom (du tar dette 2 ganger og da virker vaksinen i ihvertfall 1/2 år)

Lykke til!!

PS har dere fått reisebeskjed??

Heisann

Vi bruker alltid

Christianiaklinikken

når vi er ute og reiser i verden,, Du kan ringe dit, de er flinke på vaksiner der.. Spør så får du svar der på hva dere trenger!!!

Vi har det vi trenger har de sagt, fordi vi har tatt vaksiner som holder i mange år!! Men har kjøpt drikkevaksine DUKORAL som skal drikkes med minst en ukes mellomrom (du tar dette 2 ganger og da virker vaksinen i ihvertfall 1/2 år)

Lykke til!!

PS har dere fått reisebeskjed??

Glemte å si at det ligger i Oslo.

Hei

Vi dro til Ghana for et aar siden og fikk da Tyfus, Gulfeber og Hepatitt A. Av en venninne som jobber med vaksiner ble vi anbefalt aa ta

Hepatitt B i tillegg naar vi skal til Colombia. Vi maatte ta den i tre omganger, noe som tok litt tid.

Haaper du faar bedre svar av andre! Og lykke til! :-)

Klem fra

Fyren1365380423

Du behøver i alle fall ikke noe å vise til for å komme inn i landet! Nå har jeg reist dit fire ganger..og ikke tatt vaksiner..så lenge du ikke skal ut i " bushen" er det ike nødvendig...noen mener en skal ta malariatabl.(helsestasjonen) men det er ikke tilfelle.

Vi hadde med oss Gem Collet og brukte i vannet på San Andres for å få i oss mineraler..og forebygge ved diare..det er et flott middel som kjøpes på apotek....og som ungen også kan bruke ...God tur!!

Annonse

Fyren1365380423

Du behøver i alle fall ikke noe å vise til for å komme inn i landet! Nå har jeg reist dit fire ganger..og ikke tatt vaksiner..så lenge du ikke skal ut i " bushen" er det ike nødvendig...noen mener en skal ta malariatabl.(helsestasjonen) men det er ikke tilfelle.

Vi hadde med oss Gem Collet og brukte i vannet på San Andres for å få i oss mineraler..og forebygge ved diare..det er et flott middel som kjøpes på apotek....og som ungen også kan bruke ...God tur!!

Gjest solstråIe...:)

Hei

Vi dro til Ghana for et aar siden og fikk da Tyfus, Gulfeber og Hepatitt A. Av en venninne som jobber med vaksiner ble vi anbefalt aa ta

Hepatitt B i tillegg naar vi skal til Colombia. Vi maatte ta den i tre omganger, noe som tok litt tid.

Haaper du faar bedre svar av andre! Og lykke til! :-)

Klem fra

Oi...du skremte meg med første setningen;)

Jeg tenkte med det samme; har de fått både tyfus, gulfeber og heptatitt A...

:))

Hilsen ei morgenfrisk

Da vi skulle reise til Colombia tok vi våre vaksiner på vaksineklinikken i Kr. Sand. Her fikk vi opplyst at det hadde skjedd at nordmenn hadde blitt nektet adgang pga, at de manglet gulfebervaksinen. Om det er tilfellet eller salgsteknikk vet jeg ikke, men vi våget ikke å la være.

Lykke til!

Gjest Tobarnmamsen

Hei, vi har vært 2 ganger i Colombia på hentereise og står foran vår 3. etterhvert.

For 2 år siden fikk sønnen vår gulfeber vaksine (vi hadde fått før første reise da vi hentet han). Men nå denne gangen sa de at vår minste som ikke har fått det før, ikke trengte. Hun fikk bare Havrix.

Når jeg ser på våre vaksinasjonskort fra før 1. hentereise, står det at vi har fått duplex og polio i tillegg.

Vi har vært i Cali og Bogota.

Vi har aldri tatt noen drikkevaksine, heller. Har hatt med, som Fyren sier, Gem Collett. Men aldri hatt behov for å bruke det.

Lykke til, så spennende at dere snart reiser!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...