Gå til innhold

Passe på seg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Må ha råd

Jeg har vært deprimert til tider. Jeg trenger råd om hva som helst til ikke å gli tilbake til det. Kosthold, livsstil hva som helst............ Til høsten må jeg passe på. Jeg nyte livet nå og SKAL gjøre det i åresvis fremover. Har tenkt mye på kosthold og alternativ medisin. Noen råd???????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107628-passe-p%C3%A5-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Panserbestemora

Du bør begynne å trimme. Det gir ikke bare fysisk styrke, men også psykisk styrke. Generelt er det viktig å holde seg i aktivitet. Det verste er å sette seg rolig, så tankene kommer glidende.

Lykke til videre:-)

Passe sunt kosthold, passe mye trening, passe med søvn.

'Passe' er som du ser stikkordet! For mye og for lite gir problemer.

For mye jobbing eller arbeidsløs. Ingen familie eller familie som flyr ut og inn hele tiden. Aldri kjæreste

eller en ny en hver måned. Aldri en festlig sammenkomst eller festing flere ganger i uka. For lite sol (dødsblek) eller for mey sol (hudkreft).

Du skjønner tegninga? Det gjelder alt i livet. En må finne en balanse som passer for en selv. Det som er alt for lite søvn for deg kan feks være mer enn nok for andre.

Det beste er nok å ikke sammenligne seg alt for mye med de rundt deg. Ikke overta andres difinisjon på hva vellykket, et lykkelig liv osv er.

Og husk at 'lykke er ikke noe du får, men noe du legger opp til'!

Det er også nyttig å definere lykke på en ny måte. Hvis lykke for deg er bare de himmelstormende øyeblikkene hvor en får et barn, er nyforelsket, vinner i lotto, får beste karakter til en viktig eksamen og slike større ting, så vil en bli veldig misfornøyd her i livet. Definer lykke som fuglesang, bølgeskvulp, solvarme, barnelatter, duft av god mat eller natur, flott musikk, en klem fra en venn, en kompliment. Små ting som gir deg øyeblikk av tilfredshet. DA kan en i det minste ha en sjanse til å bli fornøyd en god del av tiden en må tilbringe her på planeten.

Gjest Kartoffel

Passe sunt kosthold, passe mye trening, passe med søvn.

'Passe' er som du ser stikkordet! For mye og for lite gir problemer.

For mye jobbing eller arbeidsløs. Ingen familie eller familie som flyr ut og inn hele tiden. Aldri kjæreste

eller en ny en hver måned. Aldri en festlig sammenkomst eller festing flere ganger i uka. For lite sol (dødsblek) eller for mey sol (hudkreft).

Du skjønner tegninga? Det gjelder alt i livet. En må finne en balanse som passer for en selv. Det som er alt for lite søvn for deg kan feks være mer enn nok for andre.

Det beste er nok å ikke sammenligne seg alt for mye med de rundt deg. Ikke overta andres difinisjon på hva vellykket, et lykkelig liv osv er.

Og husk at 'lykke er ikke noe du får, men noe du legger opp til'!

Det er også nyttig å definere lykke på en ny måte. Hvis lykke for deg er bare de himmelstormende øyeblikkene hvor en får et barn, er nyforelsket, vinner i lotto, får beste karakter til en viktig eksamen og slike større ting, så vil en bli veldig misfornøyd her i livet. Definer lykke som fuglesang, bølgeskvulp, solvarme, barnelatter, duft av god mat eller natur, flott musikk, en klem fra en venn, en kompliment. Små ting som gir deg øyeblikk av tilfredshet. DA kan en i det minste ha en sjanse til å bli fornøyd en god del av tiden en må tilbringe her på planeten.

Veldig fornuftig. Den gyldne middelvei har vel vært en rettesnor for mange fra Sokrates og oppover.

Problemet er bare hvordan man skal få det til i praksis!

Gjest Panserbestemora

Veldig fornuftig. Den gyldne middelvei har vel vært en rettesnor for mange fra Sokrates og oppover.

Problemet er bare hvordan man skal få det til i praksis!

Ja, nemlig! Det er jeg det fødte eksempel på. Vet alt om hva jeg burde gjøre, men gjør jeg det? Ofte nei, dessverre!

Så alle disse gode rådene jeg ga, greier jeg (selvfølgelig) ikke å følge selv. MEN jeg håper at det hjelper at en har dem i bakhodet. Når en har tenkt tanken, så er det vel lagret et sted skulle en tro. Det er utrolig hva det ubevisste kan utrette. Har jeg lest. Så det får en tro på.

Positiv tenkning er iallefall bedre enn negativ. Selv om ikke handling følger tanken bestandig.

Gjest hilsen kanje noen råd

For noen år siden følte jeg også at her måtte noe gjøres for å endre noe på tilværelsen.

Etter en skade kom jeg ikke i arbeid i gjen. Det var triste tider. Jeg "orket " liksom ikke å gjøre så mye .

Jeg innså at jeg "burde passe litt bedre på meg selv".

Første steg var et sminkekurs , farger og klær.

Og når jeg først var kommet igang, koste jeg meg skikkelig.

Man lærte å finne fram til sminke og farger som både frem-hevet noe bra og skjulte det som ikke vart helt perfekt-

Og denne lærdommen forsøker jeg å holde fast ved.

Jeg kjøper ikke mer og dyrere klær enn før, men er mer nøye med "hva" jeg kjøper.

Jeg har fått en mer helhet over klesvalget mitt, ting passer sammen. det er en god følelse.

Ellers er det mange kurs, både teoretiske og praktiske. Jeg må liksom ha med noe slikt hver høst. Sist var det språkurs ( spansk)

Naturmedisin- kurset var veldig interessant.

Jeg vet en hel del om legende urter og slikt. Men egentlig blir det jo mest en passiv viten, dette da.

Ja, kurs er blitt tingen for meg- treskjæring til og med.

Nå er jeg på utkikk etter et kostholdskurs. Har fulgt med på de bebattene som har vært, må vite, Leser litt på forhånd.

Kurs er trivelige- sosiale- det er viktig.

Ellers er det mange kulturarrangement her i byen-

og det benytter jeg meg av.

Det ble mye kurs og slike ting- høres ut som jeg kanskje har fått det til å fungere.ganske bra- jeg er jo med på noe som jeg liker- sitter ikke hjemme- ( det ville ha vært bedrøvelig.)

Men det er en ting som jeg skulle ha gjort noe mer ut av- trim.

har ikke fått det riktig på skinner.

Men jeg har en plan, som Egon sier, Det skal bli mer system i det også, trur eg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...