Gå til innhold

Sånn ca. hvor lang tid tar det fra...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det varierer veldig.

Vi adopterer fra Filippinene.

Ved første adopsjon tok det bare 5 mnd. Vi venter nå på neste tildeling. 15/6 er det ett år siden vi ble godkjent

For oss tok det ca. 15 mnd etter bufa-godkjenning og til tildeling.

Så reiste vi 6 uker deretter.

Dette var fra Kina

Annonse

Me har venta i snart 22 mnd sidan SUAK-godkjenninga, og ventar enno (på Peru).

Får me ikkje tildeling innan to månader må me fornya BUFA/SUAK-godkjenninga vår.

Eg reknar nesten med at me må det, men håpar jo det beste då...

Dersom det bare er to mnd til godkjennelsen fra BUFA går ut ville jeg fornyet den nå. det _kan_ ta litt tid å få fornyelse, spesielt nå som det snart er ferie. Samtidig er det en kurrant sak som ikke krever så mye innsats.

Vi har måttet fornye godkjennelsen vår ved begge våre adosjoner, og ble også anbefalt av AF å forye den i god tid.(vi ble anbefalt å fornye den i mai når den gikk ut i juli)

Godkjenningen skal nok være gyldig frem til adopsjonen er juridisk i orden, det er hvertfall en stor risk å ta dersom godkjennelsen går ut mens man er på hentereise.

Lykke til, men stort ønske om at dere får tildeling snart.

PS. skjer det overhode noe i Peru for tiden? vi vurderte å bytte til Peru når det var aktuelt med bytte av land for oss, men er nok glad for at vi valgte colombia. Ellers hadde vi nok ventet fremdeles:-(

Gjest krabben

Dersom det bare er to mnd til godkjennelsen fra BUFA går ut ville jeg fornyet den nå. det _kan_ ta litt tid å få fornyelse, spesielt nå som det snart er ferie. Samtidig er det en kurrant sak som ikke krever så mye innsats.

Vi har måttet fornye godkjennelsen vår ved begge våre adosjoner, og ble også anbefalt av AF å forye den i god tid.(vi ble anbefalt å fornye den i mai når den gikk ut i juli)

Godkjenningen skal nok være gyldig frem til adopsjonen er juridisk i orden, det er hvertfall en stor risk å ta dersom godkjennelsen går ut mens man er på hentereise.

Lykke til, men stort ønske om at dere får tildeling snart.

PS. skjer det overhode noe i Peru for tiden? vi vurderte å bytte til Peru når det var aktuelt med bytte av land for oss, men er nok glad for at vi valgte colombia. Ellers hadde vi nok ventet fremdeles:-(

Hei, takk for svar og råd! Eg skal kontakta AF og BUFA om saka.

Ja, det skjer for så vidt noko i Peru, tildelingane har kome i gang att etter om lag 8 mnd med fullstendig stopp. Problemet er at det går så seeeeeint med dei! Dei har laga eit nytt system for tildeling, der dei ulike landa som adopterer går på rundgang (rotasjon). Men det er berre tildelingsmøte annakvar veke, og vanlegvis berre ei slik rotasjonstildeling kvar gong, dermed tek det evig lang tid mellom kvar gong me har sjansen. Eg trur du skal vera glad du valde Colombia...

Vi adopterer fra India og har hatt følgende ventetider:

1. 8,5 mnd. fra bufa - godkjenning til tildeling og 1 år og 4 mnd. fra godkjenning til barnet var hjemme.

2. 3 mnd. fra bufa - godkjenning til tildeling og totalt 11 mnd. til barnet var hjemme.

3. Til nå har vi ventet nesten 5 mnd. fra godkjenning og regner med å vente enda noen uker før tildelingen kommer. Antar at den totale ventetiden fra godkjenning og til barn nr.3 er hjemme vi bli på ca. 13 - 15 mnd.

På Brasil tror jeg det kan være nokså uforutsigbart mht. ventetid. Har forstått det slik at det tar lengre tid å vente på tildeling av barn i aldersgruppen 0 - 2 år enn dersom man er åpne for å ta imot litt eldre barn.

Ønsker dere uansett lykke til på veien videre!

Hilsen fra

Brasilmamma..

Vi adopterer fra India og har hatt følgende ventetider:

1. 8,5 mnd. fra bufa - godkjenning til tildeling og 1 år og 4 mnd. fra godkjenning til barnet var hjemme.

2. 3 mnd. fra bufa - godkjenning til tildeling og totalt 11 mnd. til barnet var hjemme.

3. Til nå har vi ventet nesten 5 mnd. fra godkjenning og regner med å vente enda noen uker før tildelingen kommer. Antar at den totale ventetiden fra godkjenning og til barn nr.3 er hjemme vi bli på ca. 13 - 15 mnd.

På Brasil tror jeg det kan være nokså uforutsigbart mht. ventetid. Har forstått det slik at det tar lengre tid å vente på tildeling av barn i aldersgruppen 0 - 2 år enn dersom man er åpne for å ta imot litt eldre barn.

Ønsker dere uansett lykke til på veien videre!

Hilsen fra

Hei mamta

Takk for svar :)

Vi har 0-3år, og forespeiler oss en fhv lang ventetid.

men den som venter på noe godt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...