Gå til innhold

Skal man varsle helsestasjonen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann :o)

Hva man _skal_ vet jeg ikke, men vi tok kontakt med helsestasjonen før vi dro, og avtalte time rett etter vi var kommet tilbake fra Kina. Da fikk vi både time hos helsesøsteren, og hos helsestasjonslegen, slik at vi kunne få tatt nødvendige blodprøver og slikt nokså raskt etter hjemkomst. For oss var det en trygghet å få det "overstått".

Krysser fingre for snarlig tildelingstelefon for dere !!

Klem fra

Heisann :o)

Hva man _skal_ vet jeg ikke, men vi tok kontakt med helsestasjonen før vi dro, og avtalte time rett etter vi var kommet tilbake fra Kina. Da fikk vi både time hos helsesøsteren, og hos helsestasjonslegen, slik at vi kunne få tatt nødvendige blodprøver og slikt nokså raskt etter hjemkomst. For oss var det en trygghet å få det "overstått".

Krysser fingre for snarlig tildelingstelefon for dere !!

Klem fra

Takk dor det.. Jeg tror nok jeg tar kontakt med helsestasjonen den dagen vi får tildeling eller reisebeskjed.. Greit å få satt opp en time med en gang vi kommer hjem!

Vi venter i spenning!!

Hei!

Vi tok kontakt med helsestasjonen og fastlegen vår samme uke som vi kom hjem.

Begge steder fikk vi komme med det samme. Og det som var ekstra bra var at pappa hadde fri ut uken, og ble med begge steder.

Lykke til med den spennende tiden dere har i vente!!!

Med hilsen

Annonse

Hei,

I vår kommune er det slik at man skal til 'vaksinasjonskontoret', der kommunelegen holder hus. Det samme stedet vi fikk våre vaksiner innen vi reiste.

I tillegg ringte jeg til fastlegen og helsestasjonen, og de ba meg sette oppe n time en dag som vår fastlege skulle være på helsestasjonen. Vi var hjemme litt over en uke innen legebesøket fant sted, men på 'vaksinasjonskontoret' møtte vi opp første hverdag.

Vi fikk også hjelp til oversettelse av helseattest, vederlagsfritt.

Hilsen

Hvis man ringer når man vet avreisedag så kan man si 8 uker,. DA er man vel hjemme igjen vil jeg tro!

:-)

Dere kan også be om et hjemmebesøk fra helsesøster kort etter hjemkomsten. Det får alle som kommer hjem fra fødeklinikken, og de fleste steder gjør helsesøster dette gjerne for oss adoptivforeldre også. Det er en fin anledning til å få snakket om alt man måtte lure på ang mat, søvn, evt språk, motorisk utvikling osv i fred og ro! Anbefales!

Dere kan også be om et hjemmebesøk fra helsesøster kort etter hjemkomsten. Det får alle som kommer hjem fra fødeklinikken, og de fleste steder gjør helsesøster dette gjerne for oss adoptivforeldre også. Det er en fin anledning til å få snakket om alt man måtte lure på ang mat, søvn, evt språk, motorisk utvikling osv i fred og ro! Anbefales!

Takk for tipset..

Jeg venter med å kontakte lege og helsesøster til vi har fått tildelingen!!

God pinse!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...