Gå til innhold

Trene max styrke i forb. med kickboxing


tokolosh

Anbefalte innlegg

Jeg trener i den hensikt i å forbedre styrken min som jeg kan benytte meg i hverdagen og i kickboxing. Har en bestemt treningsform, skulle gjerne hatt noen kommentarer.

Trener ca 2-3 øvelser per muskelgruppe, rundt 70% av 1RM i 3 sett på 6-8 rep en gang i uka.

Hva tror dere når en ser på målene jeg vil innfri?

P.S. Hørt om at Bruce Lee trente mange repetisjoner veldig fort for å få raske, sterke, solide og små muskler. Er det noe i dette prinsippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener i den hensikt i å forbedre styrken min som jeg kan benytte meg i hverdagen og i kickboxing. Har en bestemt treningsform, skulle gjerne hatt noen kommentarer.

Trener ca 2-3 øvelser per muskelgruppe, rundt 70% av 1RM i 3 sett på 6-8 rep en gang i uka.

Hva tror dere når en ser på målene jeg vil innfri?

P.S. Hørt om at Bruce Lee trente mange repetisjoner veldig fort for å få raske, sterke, solide og små muskler. Er det noe i dette prinsippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruce lee trente på denne måten ja akkurat for å få raske,sterke små muskler men han brukte også elektrisk puls...dette er farlig i store "doser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

for å øke kapasiteten innenfor kampsport, bør absolutt styrketreningen legges opp med flere repetisjoner. Trener du veldig tungt, vil utholdenheten din bli helt elendig. Du vil gjerne kunne slå rimelig hardt de første 20-30 sekundene, og så blir du andpusten, stiv og svak. Det er alfa-omega at du trener opp styrke der utholdenheten står i stil til kravet kampsporten din setter.

Ole klemetsen klarte 70 kilo som maks.prestasjon da han ble norgesmester i boksing.

Kroppsbyggere som trener tungt uten noe innslag av utholdenhet, er et klassisk eksempel på hva tung trening fører til; de er lynraske og slår veldig hardt de første 30 sekundene. Etter det klarer de ikke å løfte armene og eier ikke styrke. Dette skjer fordi muskulaturen er trent til å utvikle stor kraft innenfor et meget kort tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...