Gå til innhold

Kina - hvorfor får vi ikke reise?

Anbefalte innlegg

Forklar meg dette:

Det går fulle fly fra europa til Shanghai hver eneste dag. Det betyr jo at det er stor trafikk mellom Kina og andre land.

Hvorfor utsteder da ikke CCAA nødvendige dokumenter? Hvorfor kan vi ikke hente våre barn?

Det er jo forståelig dersom kina stenger grensen for å få kontroll over SARS. Men i og med at folk drar ut og inn av Kina hver eneste dag, så må jo også vi få hente våre barn.

Nei, jeg skjønner ikke logikken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107791-kina-hvorfor-f%C3%A5r-vi-ikke-reise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

en gang til?

Jeg føler så med deg og alle andre som venter på å få reise. Dette vet jeg ikke, men det jeg tror er at dere må via Beijing for å få pass. Beijing er fortsatt "forbudssone". Vi reiste inn via Hong Kong, men måtte ta turen om Beijing før vi reiste hjem. Ring og spør adopsjonsforeningen så får du sikkert vite hvorfor.

Jeg føler så med deg og alle andre som venter på å få reise. Dette vet jeg ikke, men det jeg tror er at dere må via Beijing for å få pass. Beijing er fortsatt "forbudssone". Vi reiste inn via Hong Kong, men måtte ta turen om Beijing før vi reiste hjem. Ring og spør adopsjonsforeningen så får du sikkert vite hvorfor.

Har inntrykk av at adopsjonsforeningene her i landet er rimelig passive. De oppfatter alt som problemer i stedet for utfordringer.

Det norske passet kan ordnes i Shanghai, slik at vi ikke trenger å dra innom Beijing.

Ganske frustrerende å ikke skjønne ting.

Gjest jiemei - som også venter

Har inntrykk av at adopsjonsforeningene her i landet er rimelig passive. De oppfatter alt som problemer i stedet for utfordringer.

Det norske passet kan ordnes i Shanghai, slik at vi ikke trenger å dra innom Beijing.

Hvis det er noen trøst -så skjer det ikke mye i foreninger i andre land heller -tror ikke Norge er verre. Jeg har mailet med både frusterte amerikanere, australiere, franskmenn og dansker...og ingen av foreningene deres har heller kunnet gi noen svar.

CCAA kan ikke gjøre noe for oss så lenge helsemyndighetene i Kina sier 'stopp'...så da sitter vi her..

Vil bare få si at jeg føler med dere. Det må være en stor belastning!

Jeg kan heller ikke helt forstå restriksjonene på hentereisene - virker så inkonsekvent.

Det kan jo imidlertid se ut som ting er i ferd med å normalisere seg - myndighetene i Kina er vel svært nøye med å håndtere situasjonen riktig - de har jo fått ganske mye kritikk..

Lykke til i hvert fall!!!

Hilsen fra meg

Gjest ikke nick nå

Synes du er urettferdig iallefall såvidt Adopsjonsforum angår! De kastet ikke inn håndkleet før CCAA selv ga beskjed om at det var stopp, og måtte bl.a. tåle pepper her i forumet for det!

Annonse

Hei!

Jeg tror at problemet er todelt. For det første er det problemer å komme fram mellom provinsene. Kina gjør hva de kan for å bremse utbredelsen av SARS, og det medfører at opptil 90% av innenriksflygningene har vært kansellert. Dessuten kan ingen garantere at de offisielle kontorene ute i provinsene blir holdt åpne fra dag til dag, og får man ikke ordnet den kinesiske siden av adopsjonen der, er ikke barnet legalt adoptert, og man får ikke dra ut av Kina. Og hva gjør man da?

Håper det snart ordner seg så dere får reise!

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...