Gå til innhold

Svar på reiseforsikring og adoptivbarn

Anbefalte innlegg

Her har jeg sakset ut, fra Gjensidige NOR sine interne sider, hvilke

regler

som gjelder i forhold

til reiseforsikring og adoptivbarn.

________

Adoptivbarn blir medlem av norsk folketrygd fra adopsjons-tidspunktet

(fra det tidspunkt adoptivforeldre får ansvaret og kan dokumentere fullt underhold for barnet), foreldrenes reiseforsikring omfatter barna fra samme tidspunkt. Dette er det avgjørende tidspunktet etter norsk trygdelovgivning, selv om dom for adopsjon kommer noen uker senere.

Adoptivbarn som ikke hentes av adoptivforeldrene, regnes som bosatt i Norge og medlem av folketrygden fra det tidspunktet de ankommer Norge. ________________________

Ikke dumt at jeg ringte. Fikk da også opplyst at vi ikke trengte en reiseforsikring hver,.- men isteden ha en familieforsikring!!!

Så nå får jeg igjen over 600,- kroner...

Så nå er det ikke TOM PENG PUNG lenger! :-)

Fortsetter under...

Lengsel1365380312

Så bra at du sjekker opp i så mye, nedtelling! Ting som vi andre også må vite!

Det er jo sååå greit å ha ordnet med saker og ting på forhånd - ihvertfall så langt man kan!

Fortsatt god dag - med et snev av sommerfugler i magen!

Klem fra

Så bra at du sjekker opp i så mye, nedtelling! Ting som vi andre også må vite!

Det er jo sååå greit å ha ordnet med saker og ting på forhånd - ihvertfall så langt man kan!

Fortsatt god dag - med et snev av sommerfugler i magen!

Klem fra

:-)

Jeg ser du er inne på dol IGJEN

(akkurat som meg, det hjelper jo litt på ventenerver!!hihi)

Gjest ikke undertegnet

Riktig som du sier, men vær klar over et par viktige begrensninger!!

1) Sjekk varigheten av reiseforsikringen din!! F.eks varer Europeiske bare i 35 dager (5 uker). Blir du borte lenger er hele familien uforsikret!! For å gardere deg mot dette må du tegne en tilleggsforsikring. Kan være lurt å gjøre det før du drar, for det koster lite og det kan spare deg for bekymringer.

2) Blir barnet sykt i perioden mellom avreise og overlevering vil du kunne hefte for sykehusutgiftene for hele oppholdet. Denne begrensningen er det ikke lett å gardere seg mot. Jeg har i hvertfall ikke funnet ut hvordan. Eneste mulighet måtte være å ikke akseptere overlevering...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...