Gå til innhold

Forbanna møkkasjef!

Anbefalte innlegg

Gjest dritforbanna i kveld

Nå er jeg så møkka lei!

Når finværet kom ble jeg selvsagt syk. Selvsagt gikk det ut over fridagene mine, mandag og tirsdag. I går var jeg så dårlig at mannen min måtte komme hjem og passe på barnet vårt. Idag skulle jeg ha vært på jobb, men måtte ringe å si at jeg ikke kan komme. Vet ikke helt om det er influensa eller allergi, det virker som en blanding. Hoster, slim i halsen, vondt for å puste, svetter og kaver og svimler.

Det ble det samme styret som vanlig "Uff, hva skal jeg finne på nå da... Nå setter du meg virkelig i en knipe... og mer i den duren der." Det er jo akkurat det du trenger når du er helt uttafor; dårlig samvittighet på toppen!

Ringte nå nettopp for å si at jeg nok trenger en dag til før jeg er skikkelig på beina. Da fikk jeg slengt i trynet at "Hun likte ikke slike forhåndssykemeldinger, for det virket så planlagt!" Jeg ble så paff at jeg visste ikke hva jeg skulle svare. Hun passet også på å få med at vi har et bra friskluftanlegg på jobb, og at det nok var mye bedre der enn det var å sitte på terrassen! Da svarte jeg som sant var at jeg har ikke vært utenfor døra hverken i dag eller i går. Jeg er da vel ikke så teit at jeg setter meg ut i trekken når jeg er sjuk!

Dette var virkelig dråpen som fikk begeret til å renne over. Som vanlig bet jeg det i meg og sa ingenting. Nytter ikke å diskutere med henne, hun er sjef.

Hun har alle de beste vaktene, jobber aldri etter klokka 17, etter 15 på fredagene eller på lørdagene. Hun går når det passer henne, gjør ærend i arbeidstida, har vennebesøk hver eneste dag, gjerne en halvtime i strekk.

Hadde jeg vært typen som bruker egenmelding for å sole meg, så hadde det vært greit og på sin plass med dagens kommentar. Men jeg er aldri vond og be når det gjelder å komme på kort varsel, og på de snart 3 årene jeg har vært ansatt har jeg vært borte 4 arbeidsdager! En gang, da ryggen låste seg, godtok hun ikke bruk av egenmelding (min første det året, dette var i september!) og jeg måtte på LEGEVAKTEN og sitte i 1 1/2 time med verkende rygg for å få sykemelding for 3 dager!

Nå kommer dette på toppen av en masse opplagret irritasjon, jeg kikker etter ny jobb men det er ikke så mye å finne akkurat nå. De andre jeg jobber sammen med deler min frustrasjon, men det nytter ikke å si noe. Alt er vår feil, vi jobber for tregt, snakker for mye osv. Vi stresser livet av oss for å være gode nok, likevel får vi en masse kritikk som vi mener ikke er berettiget.

Kanskje på tide å ta det opp på høyere hold? Men jeg vet at da trenger vi ikke komme på jobb etterpå...

Si noen trøstens ord, noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107865-forbanna-m%C3%B8kkasjef/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en usosial person du har til sjef! Makan til moralisme!

:puke:

Du har min fulle sympati.

Helt utolig å høre at det går an å si noe slikt når man er sjef. Vel jeg har opplevd å ha en fryktelig sjef jeg også så du har min fulle sympati.

Så urettferdig av henne og si noe slikt og legge en ny byrde på skuldrene dine nå når du har nok!

Du skulle ha gitt beskjed, det skal nå være måte på hva en sjef skal ¨få lov til å si bare fordi hun er sjef. Det er jo alltid lett å være etterpåklok :)

Stå på , du har retten på din side, og hvis jeg var deg hadde jeg byttet jobb så fort som muligheten var der, men jeg vet at det desverre ikke er så lett.

Jeg måtte tilslutt bytte jobb fordi sjefen min slet meg ut psykisk og fysisk.Han ødela meg rett og slett.

Det er ikke slik en sjef skal være. Hun eier tydeligvis ingen form for soial iq.....

Personalpolitikk skjønner hun tydeligvis ikke noe av! Hun burde ikke være sjef det viser hun jo tydelig med utsagnene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...