Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg burde hatt mens for en uke siden, og det er ingen tegn til at den skal komme de nærmeste dagene. Jeg hadde ømme bryster i hele forrige uke, en vanvittig matlyst og hard livmortapp. Men to graviditetstester denne uken har vært negative

Jeg ammer min sønn på 9 mnd 3-4 ganger om dagen, får ikke nok søvn, og stresser på jobben med innlevering av prosjekt. Jeg har blitt ganske tynn etter svangerskap og masse amming, men er vel litt på vei opp igjen nå.

Kan uteblitt mens skyldes dette? Hva er det som skjer? Burde jeg gå til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108084-amming-og-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære sisla.

Når man ammer 3-4 ganger i døgnet er det som oftest ikke nok til å forhindre eggløsning, slik at mensen uteblir pga dette. Stress kan påvirke kroppens hormoner slik at menstruasjonen blir uregelmessig. Se om du kan endre på stressfaktorene dine i hverdagen.Er det noen du kan dele oppgaver med eller som kan avlaste deg hjemme og på jobben? Snakk med de som er rundt deg og spør om hjelp. Ta en samtale med legen din dersom ikke det normaliserer seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...