Gå til innhold

Er barna dine tikkende bomber???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mille, sub una specie

Fryktelig dårlig overskrift til en artikkel som dette. Informativ og spennende lesning.

Noen som har lest boka til Follevåg (er det det han heter). Syns han har bidratt med nytt perspektiv i fht. røtterdebatten.. Kjekt det!

MVH

Fryktelig dårlig overskrift til en artikkel som dette. Informativ og spennende lesning.

Noen som har lest boka til Follevåg (er det det han heter). Syns han har bidratt med nytt perspektiv i fht. røtterdebatten.. Kjekt det!

MVH

Hei!

Jeg har lest boka til Follevåg og den er god. Den ser litt kritisk på det som ser ut for å være en trend i adoptivmiljø. Tror alle har godt av å lese denne og bli mer reflektert på en kritisk måte. Det er for lett å bare godta det andre sier uten å stille spørsmål til seg selv om hva føler jeg. Anbefales. Etterpå kan en være enig eller uening, men den gir et nytt syn som vi skal være klar over.

Artikkelen i Dagbladet var kjempegod, men la oss passe på at nå hopper ikke alle over til den siden. Noen adopterte har behov for å finne sitt biologiske opphav og disse skal også få gjøre det, men vi skal ikke forlange at alle skal føle akkurat det samme. Det er jo nettopp derfor vi er et selvstendig tenkende individ enten vi snakker om adoptivbarn eller adoptivforeldre. Vi må passe på å respektere de forskjellige synene og selv bli respektert tilbake.

Gjest mille, sub una specie

Hei!

Jeg har lest boka til Follevåg og den er god. Den ser litt kritisk på det som ser ut for å være en trend i adoptivmiljø. Tror alle har godt av å lese denne og bli mer reflektert på en kritisk måte. Det er for lett å bare godta det andre sier uten å stille spørsmål til seg selv om hva føler jeg. Anbefales. Etterpå kan en være enig eller uening, men den gir et nytt syn som vi skal være klar over.

Artikkelen i Dagbladet var kjempegod, men la oss passe på at nå hopper ikke alle over til den siden. Noen adopterte har behov for å finne sitt biologiske opphav og disse skal også få gjøre det, men vi skal ikke forlange at alle skal føle akkurat det samme. Det er jo nettopp derfor vi er et selvstendig tenkende individ enten vi snakker om adoptivbarn eller adoptivforeldre. Vi må passe på å respektere de forskjellige synene og selv bli respektert tilbake.

Takk for ditt syn!

Må lese den boka, tror jeg.

Forøvrig enig med deg i at det synes som at adopsjonsmiljøet går i poler i debatter og diskusjoner- og må for en hver pris ta enten eller standpunkt.

La oss håpe jeg tolker feil og misforstår

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...