Gå til innhold

Dødsfall i barnehagen - hva bør vi gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest malun

En forferdelig trist melding møtte oss i dag tidlig: Ett av barna i barnehagen til lillemann døde i løpet av helgen.

Foruten sjokk og sorg føler vi oss nå ganske forvirrede og maktesløse i forhold til den stakkars familien (som også har et barn til i samme barnehagen) og de andre barna i barnehagen.

Det skal være et informasjonsmøte, men er det noen her som har erfaring, råd eller noen kloke ord å dele? Det finnes jo nesten ikke ord for noe så tragisk meningsløst, men...

...jeg vil så gjerne gi foreldrene litt oppmerksomhet, et dikt, noen varme tanker...

Forvirret og trist

Fortsetter under...

Guro og Rolf

Hold rundt dem. Si som sant er: Dette er helt forferdelig. Jeg vet ikke hvor ille dere har det. Jeg er så lei meg for at dette har skjedd. Hvis jeg kan gjøre noe så fortell meg det.

Hvis du kjenner dem litt, kan du ta kontakt med jevne mellomrom kontakte dem og la dem få fortelle det de vil og det de føler. Ikke korriger dem. Det de føler er riktig for dem.

Lytt. Det å låne et øre - i mer enn noen uker er viktig og en fin støtte. Snakk om barnet ved navns nevnelse.

Du finner noen fine dikt på sidene til etbarnforlite.no Du kan gi dem det om en stund - nå er det så mye for dem. Hvis du vil at foreningen skal ta kontakt med dem, må du spørre dem om de vil ha kontakt - gi beskjed til foreningen og så ringer en av våre kontaktpersoner. Noen steder i Norge finnes det sorggrupper. Vær en slags vaktmester for dem om du kan - det vil være en fin hjelp, men la dem bestemme selv hva du skal gjøre for dem.

Det er kjempefint at du tenker på dem og vil gjøre ditt beste!

Vennlig hilsen noen andre med ett barn for lite,

Gjest malun

Hold rundt dem. Si som sant er: Dette er helt forferdelig. Jeg vet ikke hvor ille dere har det. Jeg er så lei meg for at dette har skjedd. Hvis jeg kan gjøre noe så fortell meg det.

Hvis du kjenner dem litt, kan du ta kontakt med jevne mellomrom kontakte dem og la dem få fortelle det de vil og det de føler. Ikke korriger dem. Det de føler er riktig for dem.

Lytt. Det å låne et øre - i mer enn noen uker er viktig og en fin støtte. Snakk om barnet ved navns nevnelse.

Du finner noen fine dikt på sidene til etbarnforlite.no Du kan gi dem det om en stund - nå er det så mye for dem. Hvis du vil at foreningen skal ta kontakt med dem, må du spørre dem om de vil ha kontakt - gi beskjed til foreningen og så ringer en av våre kontaktpersoner. Noen steder i Norge finnes det sorggrupper. Vær en slags vaktmester for dem om du kan - det vil være en fin hjelp, men la dem bestemme selv hva du skal gjøre for dem.

Det er kjempefint at du tenker på dem og vil gjøre ditt beste!

Vennlig hilsen noen andre med ett barn for lite,

Tusen takk for gode råd! Man føler seg så fattig på ord og handling når slikt skjer, men det er vel likt for oss alle.

Var inne på etbarnforlite.no og leste de nydelige diktene der, har plukket ut ett som jeg skal gi til familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...