Gå til innhold

Reise til Thailand med små barn?

Anbefalte innlegg

Gjest musmusa

Fikk tips om å legge dette spm her, så jeg prøver:

Har noen tips etc for å reise til thailand med småbarn? Vi reiser i november/desember med 3 barn på 8år, 2,5år og 7mnd. Hva må vi ha med? Har vært i Thailand (phuket) før uten barn, men nå skal vi reise i nærheten av Hua Hin/cha-am (?) (bankok med fly). Bilstoler? Mat? Bleier? Må da bli utrolig mye bagasje....!? vaksiner? diare? Dette må virkelig planlegges bedre enn når man drar to voksne,hehe...Hjelp!? Reiser med KUN fly da vi har sted å være.Besteforeldrene til barna har flyttet dit,nå nettopp.Må vi ha egne pass til alle barna, vaksiner nå?, finnes det billige tvillingvogner eller søskenvogner å få tak i der nede? hva bør vi ha med, og være ops på. Er veldig redd for at barna skal bli syke og vil gjøre alt for å unngå det...Vi blir maks 14 dager..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108653-reise-til-thailand-med-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så spennende med ferietur til Thailand :-)

Min erfaring er at det å reise/oppholde seg med barn i Thailand, går aldeles strålende :-) Da vi hentet våre to barn for snart tre år siden, så ferierte vi i Hua Hin, og det er absolutt et flott og barnevennlig sted.

Ikke ta med deg alt for mye. Du får det du trenger av bleier og annet til babyen der nede.

I de mest velasorterte buttikkne så finner du mange av de samme varene som vi har her hjemme, babygrøter, barnemat på glass, hudkremer, våtsevietter, morsmelkerstatninger, osv osv. Bleiene(Pampers) er kanskje en smule dyrere der enn her, men ikke så mye at det er verdt å dra meg seg et lass hjemmen ifra :-) Vi hadde med vanlig smertstillende/febernedsettende til både voksne og barn. Dette finner du riktignok i apotekene der, men jeg følte det tryggest med de kjente merkene her hjemme.

Bade/strandleker får du også til en billig penge i flere av de mange gatebodene i Hua Hin.

Når det gjelder bilseter, så kan jeg ikke huske å ha sett dette noen sted i Hua Hin, eller Bangkok. Barn sitter "løse" i bilene der. Galskap spør du meg. Skal dere kjøre mye så er det kanskje en idè å ta med seter.

Vi jaktet på tvillingvogn både i Bangkok og i Hua Hin, men fant ingen. Kjøpte i stedet to veldig OK papraplytriller til en billig penge. Det betyr vel ikke at det ikke finnes tvillingtriller i Thailand, men vi klarte altså ikke å få tak i selv i de store kjøpesentrene i Bangkok. Så jeg tror jeg ville tatt med en trille. Den kan dessuten være vledig kjekkk å ha på flyplassene. Vi hadde våre to triller med som "håndbagasje" dvs, vi overlot dem til personalet ved ombordstigning, og fikk dem utlevert ved gaten ved avstigning.

Når det gjelder vaksinasjoner så hør med vaksinekontoret. Jeg vil tro at både små og store vil bli anbefalt å ta vaksine mot hepatitt A/B.

Ta gjerne med en liten lett jakke til barna(og dere selv) Det er fort gjort å bli forkjøla når man kanskje flere ganger på en dag kommer fra varmen ute og inn i butikker/resturanter med aircondition, og ut i varmen igjen.

Flyreisen er laaang, vi hadde nytte av et lite pledd til barna. Disse syntetiske flyteppene var det ikke så mye varme i. Vi opplevde flyturen hjem fra Thailand, som ganske kjølig.

Thailand er et flott ferieland,og dere vil møte masse hyggelige smilende mennesker som virkelig vet å sette pris på barn :-)

Ønsker dere God tur, og lykke til med pakkingen !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...