Gå til innhold

Adopterte på DOL?

Anbefalte innlegg

Gjest beriket

Hei til dere alle!

Har fått så stor trygghet her, at jeg velger et med nærliggende og følsomt tema.

Hva er grunnen til at så få adopterte er innom DOL?

Tilbudet her gir jo adopterte en glimrende anledning til å forstå adoptanter og a-foreldre mye bedre og dermed bidra til større forståelse mellom a-gruppene.

Selv kjenner jeg svært godt bare 8 a-foreldre og ennå færre adoptanter, men takket være DOL har jeg fått et helt annet inntrykk av hva de kanskje egentlig tenker og føler. (De kjenner atter svært godt andre.)

Mer viktig er kanskje jeg har fått et godt inntrykk på hvordan adoptanter og a-foreldre ser på adopterte takket være DOL.

Jeg tror nok mangelen på adopterte her på DOL, har med det siste å gjøre. Er det tilfellet, synes jeg det er synd.

Jeg er sikker på at DOL kan være et verdifullt bidrag til at flere adopsjoner kan bli til gagn for barn her i landet, hvis det skulle være et mål. Jeg er sikker på at DOL også kunne bidra betydelig til en bedre psykisk utvikling blant adopterte barn og mindre psykiske belastninger.

(Håper ikke dette var "forbudte" tanker her på DOL)

Bare noen tanker etter min korte tid her på DOL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108856-adopterte-p%C3%A5-dol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid lett å være voksen adoptert inne på dette forumet, hvor de aller fleste er kommende adoptivforeldre.

Temaene som tas opp her er i stor grad venting, BUFA-godkjennelser og hente-resier, noe som jo er koselig, men ikke alltid av voldsom interesse, selv om jeg er adoptert selv!

Men sånn ellers så trives jeg ganske godt her jeg, selv om det hersker tvil om at jeg er den jeg er her inne... ;)

(Har tenkt å stikke innom på treffet i Stavanger, så kan de se at etnisk nordmann er jeg hvertfall ikke....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108856-adopterte-p%C3%A5-dol/#findComment-641539
Del på andre sider

Det er ikke alltid lett å være voksen adoptert inne på dette forumet, hvor de aller fleste er kommende adoptivforeldre.

Temaene som tas opp her er i stor grad venting, BUFA-godkjennelser og hente-resier, noe som jo er koselig, men ikke alltid av voldsom interesse, selv om jeg er adoptert selv!

Men sånn ellers så trives jeg ganske godt her jeg, selv om det hersker tvil om at jeg er den jeg er her inne... ;)

(Har tenkt å stikke innom på treffet i Stavanger, så kan de se at etnisk nordmann er jeg hvertfall ikke....)

Så da skal jeg endelig få nappe deg i håret for å kjenne om det er ekte vare? ;o))

Forresten, er det noen som har sådd tvil om ektheten din, da? Alt det man går glipp av!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108856-adopterte-p%C3%A5-dol/#findComment-641561
Del på andre sider

Gjest beriket

Hei til to skjebnevenner!

Flott at dere er aktive her. Det blir spennende å se hva dere mener om ditt og datt ved adopsjon og det å være adoptert.

Kanskje flere adopterte skjønner at de via adoptanter og a-foreldre kan ha stor verdi for andre adopterte ved å bidra med sitt her på DOL?

Hyggelig er det å vite at man ikke er så alene, som adoptert, her.

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108856-adopterte-p%C3%A5-dol/#findComment-641584
Del på andre sider

ut mot havet

Hei der.

Jeg har lyst å skrive til alle samtidig som jeg skriver til deg.

Jeg har gått i klasse med ei adoptert jente, og var i alle mine barneår hennes "beskytter" Hun ble mobba, -og jeg gråt... Aldri om hun gikk til foreldrene sine for å fortelle om sin situasjon. De var ganske gamle i forhold til andres foreldre, så jeg forstod henne... Hun var/er glad for at jeg stilte opp når det gjaldt.

Av dette vil jeg si at jeg har ganske stor peiling på hvordan det KAN være å vokse opp bare blandt norskfødte nordmenn.

Nå står jeg på terskelen til adopsjon selv, og søker informasjon der jeg kan.

Jeg vil også si jeg forstår deg litt når det gjelder å komme med innlegg her. De som har spørsmål får vel gjerne et eller to svar, men om du har fått godkjenning eller skal hente eller hva, så strømmer meldingene på... Ikke det, jeg er selv med å gratulerer alle som får tildelinger men kunne vært artig med andre tema også...

Kan ikke du komme med noen gode temaer?

-Ja både du og PREETI?

jeg leser alt som står her, og synes det er viktig for meg å lære noe nytt...

Har på følelsen av at viss noen spør litt for nærgående så står ALLE pigger rett ut, og diskusjonen som kunne blitt lærerik ender i vasken...

For eksempel å skrive ord om farge/rase osv... jeg tør ikke..av frykt for å støte noen...

Men jeg og min adopterte venninne, ja vi snakker om ALT hva hun tenker om bio-moren, om landet sitt, om å se annerledes ut osv... men det blir mellom henne og meg. Hun er akkurat som alle andre nordmenn jeg kjenner og har sine synspunkt derfra

-Og jeg tror at hadde noen hørt oss, ville nok mange stukket ut piggene, for hun er DØNN ÆRLIG!!!

Håper å høre mer fra deg, og andre adopterte, må gå nå... men kommer tilbake stort sett 5 ganger i uken...

Ha ei fin helg!! Og lykke til på treffet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108856-adopterte-p%C3%A5-dol/#findComment-641648
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...