Gå til innhold

Hvor anonymt her på "Adopsjon"?

Anbefalte innlegg

Gjest beriket

Hei til alle aktive, passive og lesere!

Jeg er ny og ganske imponert over dette tilbudet om adopsjon fra Doktoronline.no. Tilbudet har et potensiale i seg, som kan bli til gang for mange av den oppvoksende generajon adopterte i Norge. Jeg har tenkt litt omkring dette:

Hvilken verdi har anonymiteten for adopsjonspotensialet her på DOL?

Hvorfor ble denne nye bruker utsatt for veldig angrep på min anonymitet ved inntreden her? Er det vanlig? Er personen bak innleggene viktigere enn selve innleggene?

Jeg har tenkt en del på dette og kommet frem til følgende:

1. Mange aktive her er meget godt kjent med andres idenitet mv., mens andre ikke er det.

2. Nye besøkende eller brukere kan lett tro at alle aktive er like anonyme som på andre anonyme møteplasser av denne sorten. Man oppdger fort at så ikke er tilfelle; hvilket kan føre til at mange blir skremt bort som aktive og bare blir lesere.

3. Det er lett å få avslørt identiten og mye tilgang til personopplysninger om brukere på av "Adopsjon" på grunn av en "nickliste" som er bygget på DOL-nickene her.

4. Enkelte aktive her er veldig opptatt av å finne ut hvem nye brukere er, med den følge at anonymiteten lett går tapt helt eller devis, og uten at den det gjelder er klar over dette og omfanget.

Selv ønsker jeg å bidra med mitt, som anonym, fordi adopsjon alltid dreier seg om mange berørte med behov for personvern. Jeg ønsker å kunne bidra med erfaringer uten at det skal kunne ramme andre nærstående negativt og heller ikke meg selv på noen måte.

Jeg lurer på hvorfor enkelte aktive her ikke rett og slett opptrer under sitt eget navn når nicket for så mange her har status som ens virkelige navn?

Jeg tror på help og støtte fra andre i samme båt og livssituasjon, men jeg tror også at den må være på den rette måten om den skal ha den ønskede verdien.

DOL's "Adopsjon" mener jeg bør komme flest mulig til nytte og verdi - ikke så få som den praksis enkelte her har innført, synes å ha gjort det til. Sikkert ikke tilsiktet, men dog....

Håper dette blir tatt opp i beste mening, så en debatt eller diskusjon om dette kan gi resultater av positiv verdi for adopterte barn og barn som er i ferd med å få norske a-foreldre.

Selvsagt er det frivillig om man er aktiv her på "Adopsjon", men jeg selv er så forsiktig at min identitet forblir en hemmelighet for andre her på DOL.

Hvis jeg skulle ha misforstått, så vil det sikkert bli gjort klart for meg i innlegg som måtte komme.

Takk for oppmerksomheten og interessen for dette innlegget.

Vennlige hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109015-hvor-anonymt-her-p%C3%A5-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pelle Pinvin

"Er personen bak innleggene viktigere enn selve innleggene?"

Det har du jo selv gitt svært sterkt uttrykk for i innlegg under der du nekter å svare folk som stiller relevante spørsmål ut fra diskusjoner de har vært med på før.

Ellers har faktisk ikke dette vært gjengs på dette forumet.

Gjest Jenna Jon

Det er kanskje ikke til å undres over at en person som kommer med udokumenterte påstander som vedkommende ikke en gang viser vilje til å dokumentere blir viet stor interesse og møter skepsis ved sin inntreden her på DOL. Enkelte synes de kjenner igjen "typen" og blir skeptiske. Det er dessuten mer enn tydelig at du ikke kjenner særlig godt til dagens adopsjonspraksis - eller lovene du hevder å kjenne.

Javel.

Det er grunn til å være skeptisk! Alle her inne er neppe like godt kjent med adopsjonslovgivningen eller lover og regler generelt selv om de har adoptert. I disse sår du kanskje en vond tvil de godt kunne vært foruten ettersom de kanskje ikke vet hvordan man finner frem i jungelen av lover. Du påstår ting med en skråsikkerhet andreheldigvis har greid å dokumentere er feil. Syns motdebattantene dine har vært flinke til å komme med lovene du henviser til (og som ikke stemmer med det du vil dokumentere en gang!), og å stille spørsmål ved påstandene dine. _Du_ har nektet å svare ut fra hvem som spør, eller ut fra nick, uten tanke for hva det blir spurt etter. Men påstå ting du tydeligvis ikke kan dokumentere, det gjør du likevel. Og gjemmer deg bak at andre har manglende nick eller har vært i diskusjoner med andre før. Dette er irrelevant!

Mange her inne har blitt kjent med hverandre utenom forumet også, enten via mail eller de har truffet hverandre, men ingen nektes full anonymitet hvis det er det de ønsker.

I tillegg er du frekk nok til å komme her og fortelle oss at dette forumet _kan_ ha potensiale, hvis det bare kan bli slik du vil ha det. Det har visst ikke slått deg at mange brukere har vært her i mange år, og at de faktisk finner forumet nyttig slik det allerede er.

Dette er ikke et forum for adopterte selv om disse selvsagt ønskes velkommen hit med sine tanker og erfaringer. Intensjonen med dette forumet er som følger:

"Her skal vi hjelpe og råde hverandre gjennom beslutningen om å adoptere og prosessen deretter. Vi skal dele gleden over barna vi fikk ,og livet med dem etterpå. Har vi bekymringer og problemer deler vi dem også, og hjelper hverandre med råd og trøst."

Jeg syns så absolutt forumet tjener sin misjon! Og ja, jeg er glad for å se at du blir oversett!

• 4 måneder senere...

Annonse

Åhhh, jeg trodde du hadde nicket damedame, som gir seg ut for å være både hankjønn og hunkjønn. Da tok jeg helt feil der. Beklager så mye.

Jeg har aldri begitt meg ut for å være mann.

Du kan kanskje ha misforstått når jeg har pratet om mitt personlige forhold til kjønn, siden jeg elsker kvinner og ikke menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...