Gå til innhold

Deler av permisjonen i utlandet

Anbefalte innlegg

Vi holder på med langtidsplanlegging, og vurderer å ta en 1/2 "sabbatsår" i Frankrike ca 8 mnd etter at vi har hentet hjem adoptivbarnet vårt. Går tilknytningen dårlig vil vi selvsagt ikke dra, men hvis ting ser bra ut, så kan vi kanskje dra? Bør vi slå dette fra oss, eller? Synspunketer eller erfaringer fra dere tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109022-deler-av-permisjonen-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym akkurat nå

Hei!

Siden du ber om råd gir jeg et basert på mine erfaringer. Dersom du får en baby tror jeg godt du kan reise. Men får du et større barn som har begynt å lære seg sitt morsmål før du får det ville jeg aldri reist på en lengre utenlandsreise. Grunnen er at jeg tror dette vil virke svært negativt på barnets språkutvikling. Barnet trenger tid til å lære seg å forstå og prate norsk skikkelig før man introduserer det for et annet språk (sikkert anderledes dersom man er en tospråklig familie).Min erfaring etter å ha vært mamma i 1 år er at mitt barn har hatt godt av å ha stabile boforhold og kjente personer rundt seg. Du må huske på at barna våre har blitt separert fra en eller flere omsorgspersoner før det kom til oss og jeg tror derfor at det kan være tøft dersom dere påny tar det med til ukjente omgivelser. Jeg tror også dere vil trenge lenger tid enn noen måneder til å finne ut hvordan tilknytningsprosessen vil fungere; den en næmlig istadig utvikling. Lykke til i ventetiden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...