Gjest Rhesus + Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Datra mi er nå blitt 10 mnd. og hun får fortsatt pupp. hun har også fått 6 tenner som hun kvesser på mammas pupp når kløen er for ille. Dette her ført til at jeg har fått små sår på begge brystene som ikke vil gro. Hva skal jeg gjøre? Det gjør veldig vondt når jeg ammer men jeg ønsker ikke å slutte med ammingen på grunn av allergi i familien. I dag verket det i såret på venstre bryst. Noen som har forslag hva jeg kan smøre på slik at det gror??? På forhånd takk!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10913-bites%C3%A5r-p%C3%A5-begge-brystene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette Huitfeldt, jordmor Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Kjære Rhesus+. Når tennene bryter frem kan gummene føles såre og oppsvulme og derfor vil barnet ofte suge annerledes og også bite eller tygge på brystknoppene. Dette vil vanligvis være forbigående til tennene bryter helt frem. Det kan hjelpe å tilby barnet noe kaldt å tygge på før amming som f.eks en kald, fuktig klut eller en kald bitering. Når hun prøver å bite under amming kan du trekke henne tett inntil deg slik at luftveiene blokkeres litt og hun vil slippe taket selv. Hold øyekontakt og snakk med henne mens hun spiser for å holde hennes oppmerksomhet. Følg med når hun virker ferdig for å avbryte ammingen på en hyggelig måte. Når det først er kommet sår på brystknoppene vil det være en inngangsport for bakterier. Du skriver at det verker i venstre bryst. Hvis du mener at det kommer puss ut av det er det lurt med en bakterieprøve. Hvis det er mere smertefullt du mener og nevnte tiltak ikke hjelper i tillegg til Lansinoh krem på tilhelingen kan det være lurt å ta kontakt med helsesøster eller lege for en bakterieprøve. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10913-bites%C3%A5r-p%C3%A5-begge-brystene/#findComment-56187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.