Gå til innhold

NHD: Folk som er skråsikre....

Anbefalte innlegg

Gjest shedevil

Det er svært få (kanskje ingen), enten de har Asperger eller andre sykdommer, som får oppfyllt ALLE sine krav, samme hvor mye krava er nedfelt i norsk lov! Hjelper ikke hva lovverket fastsetter, når det ikke er apparat for å gjennomføre det vet du.

Det er MYE jeg vet jeg kunne kreve av både det ene og det andre, men det går på at en ikke orker belastningen med å mase. Slik er det med de fleste pasienter. Det kommer også helt an på om du har vært heldig eller uheldig med legen din og det øvrige hjelpeapparatet.

Det høres ut som om du tror at asperger er SÅ spesielt at ihvertfall en slik diagnose må utløse at du får alt du 'har krav på'. Men slik er det nok ikke. Du greier deg selv på en måte. De som FØRST må få hjelp fra et litt skakk-kjørt byråkratisk helsevesen er de som IKKE greier seg selv i det hele tatt. De som er invalide og totalt hjelpetrengende feks. Som ikke har NOEN hjemme til å hjelpe seg feks.

En annen ting (enten en liker det eller ikke) er at pasienter som maser og krever, samme hvor mye rett de har i krava sine) blir uglesett til slutt. Det ender med at en får dårligere service bare frodi en maser.

Jeg VET det, fordi jeg er ei 'masekråke' selv. Sterk og selvstendig, og det har jeg blitt straffet for. I kontakt med helsevesenet har jeg derfor lært meg å udnertrykke denne selvstendighetstrangen. Det er GALT at det er slik. Men slik er det bare. Det er en gjeng med helt vanlige mennesker som driver helsevesenet. Uavhengig av hviffllket lovverk som gjelder. Når du vet hvor mange arbeidstakere rundt i landet som ikke gjør jobben sin ordentlig, så kan en vel ikke vente seg at ingen av de finnes innen helsevesenet. Ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet. Dessverre.

'Slutt å tro på julenissen' har jeg lyst til å si når jeg leser dine forventninger. Selv om du har KRAV på det og det, så får du det ikke nødvendigvis, fordi det kanskje er andre i din kommune som er dårlgiere stilt enn deg. Hjelpeapparatet har ikke anledning til å hjelpe alle (selv omdet står i norsk lov), dermed kommer naturlig nok du ikke foran i køen.

Hmmm...

Er det jeg tenker når leste innleggene dine.

Så m.a.o. "man må være jævla frisk for og være syk", for ellers så får man ikke hjelp??

Stemmer bra det-

Så hvis man er "oppegående" og vet sine rettigheter- ja da er det ikke noe alvorlig sykdom??

Asså....mener du virkelig det du skriver.....eller?

er du litt "lost"?

-les mer om sykdommer du-

ps:hvis du ikke er fornøyd m legen din- så bytt da- værre er det ikke!!!

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mimmy

9

• Kizza1365380506

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• frosken

2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...