Gå til innhold

IKKE svar på innlegg fra "beriket"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kaster meg på oppfordringen til adoptivmor:

Ikke svar på innleggene til Beriket!!

Selv om det virker som en seriøs tråd, så er ikke mannen og holdningene bak å betrakte som seriøs. Argumentasjoner mot hans meninger er meningsløse. Ikke fordi han har rett i sine uttalelser, men fordi han unnlater å svare på tråder der hans tanker og meninger møter motstand.

Selv om Beriket spiller voldsomt uskyldig og ny her inne på DOL, så kjenner vi som har frekventert her inne noen år, igjen både skrivemåte og meninger i det han skriver.

Han har operert under flere nick. Blant annet "morten", "alf" (Adoptertes LandsForbund), "reise" og diverse andre kortvarige nick. Hver gang har han etter blitt utestengt fra DOL etter trakaserende og provoserende utsagn. Han har også sendt trusler pr e-post til flere av brukerne her inne.

Gjest beriket

Kaster meg på oppfordringen til adoptivmor:

Ikke svar på innleggene til Beriket!!

Selv om det virker som en seriøs tråd, så er ikke mannen og holdningene bak å betrakte som seriøs. Argumentasjoner mot hans meninger er meningsløse. Ikke fordi han har rett i sine uttalelser, men fordi han unnlater å svare på tråder der hans tanker og meninger møter motstand.

Selv om Beriket spiller voldsomt uskyldig og ny her inne på DOL, så kjenner vi som har frekventert her inne noen år, igjen både skrivemåte og meninger i det han skriver.

Han har operert under flere nick. Blant annet "morten", "alf" (Adoptertes LandsForbund), "reise" og diverse andre kortvarige nick. Hver gang har han etter blitt utestengt fra DOL etter trakaserende og provoserende utsagn. Han har også sendt trusler pr e-post til flere av brukerne her inne.

Hei du

HAr av og til slitt med identitetsproblemer som adoptert, men ikke av den sorten du forsøker å påføre meg.

Begynner å forstå bedre hvorfor så få adopterte ikke finner å bidra med sitt her på DOL.

Har du rett i dine påstander, vil sikkert Webmaster kunne bekrefte dette, men jeg vet at det er en umulighet.

Annonse

Gjest Cebuano

Hvis det ikke passer deg å svare et nick, greit nok. Men å oppfordre andre til å boikotte et nick, for noe tull.

Som ialle sier, er du selvoppnevnt forumpoliti? Dustete.

Jeg er enig med ialle (og) dager, man svarer den man vil.

Vil man ikke svare, ja så lar man være.

kanskje er denne beriket bare ute etter å prvosere, det vet ikke jeg, men vi tåler vel det? Eller?

Hva er nå dette da!!?

Burde ikke debattene her på forumet gå på sak og ikke på nick?

Hvis beriket farer med så mye feilinformasjon, så burde det være en smal sak for dem med kunnskap om adopsjon å plukke ham fra hverandre til han ikke lenger har troverdighet. Kronargumentet om at han ikke svarer på gode motargumenter forstår jeg ikke. Når noen ikke vil kommentere en påstand, så fører det oftest til at jeg oppfatter påstanden som mer riktig enn om den ble motsagt. Hvis dere vil at han skal innrømme å ha tatt feil, så må dere vel bare fortsette å stresse ham på temaet. Svarer han ikke da, så blir det ganske klart for alle at han tar feil.

Det aller meste av det beriket skriver er uinterresant for meg, men av og til kommer han med noen gode vinklinger. Om han så skulle være en innbarket adopsjonsmotstander med eneste ønske å motarbeide adopsjon, så er dette riktig forum for ham også! Så får vi andre argumentere i mot som best vi kan. Med flere adopsjonsmotstandere her på forumet kunne dette kanskje blitt noe mer enn en prateklubb for en liten kjerne. Da kunne vi fått noen skikkelige etiske diskusjoner! Vi har bare godt av å få litt innsyn i hvordan adopsjonsmotstanderene tenker og argumenterer.

Jeg blir ganske irritert når jeg leser innlegg som dette. Hvis beriket er usakelig, så argumenter i mot!! Hvis han sender trusler på mail, så kontakt webmaster!! Hvis han bare "er ute etter å skape negative holdninger til adopsjon", så er han like velkommen her som alle andre.

Gjest Med kinabarn i hjertet

Hva er nå dette da!!?

Hvis beriket farer med så mye feilinformasjon, så burde det være en smal sak for dem med kunnskap om adopsjon å plukke ham fra hverandre til han ikke lenger har troverdighet. Kronargumentet om at han ikke svarer på gode motargumenter forstår jeg ikke. Når noen ikke vil kommentere en påstand, så fører det oftest til at jeg oppfatter påstanden som mer riktig enn om den ble motsagt. Hvis dere vil at han skal innrømme å ha tatt feil, så må dere vel bare fortsette å stresse ham på temaet. Svarer han ikke da, så blir det ganske klart for alle at han tar feil.

Det aller meste av det beriket skriver er uinterresant for meg, men av og til kommer han med noen gode vinklinger. Om han så skulle være en innbarket adopsjonsmotstander med eneste ønske å motarbeide adopsjon, så er dette riktig forum for ham også! Så får vi andre argumentere i mot som best vi kan. Med flere adopsjonsmotstandere her på forumet kunne dette kanskje blitt noe mer enn en prateklubb for en liten kjerne. Da kunne vi fått noen skikkelige etiske diskusjoner! Vi har bare godt av å få litt innsyn i hvordan adopsjonsmotstanderene tenker og argumenterer.

Jeg blir ganske irritert når jeg leser innlegg som dette. Hvis beriket er usakelig, så argumenter i mot!! Hvis han sender trusler på mail, så kontakt webmaster!! Hvis han bare "er ute etter å skape negative holdninger til adopsjon", så er han like velkommen her som alle andre.

Å gi en oppfordring om noe, er ikke det samme som å gi et forbud. Selvsagt kan de som vil svare hvem som helst! Å kalle det politi, når erfarne dol-ere gir råd ang. en plageånd på nettet, er bare å ryste på hodet av.

De som ikke vil følge den nevnte oppfordringen som flere av de erfarne her kommer med (av god grunn), trenger selvsagt ikke gjøre det. Man MÅ jo ikke lære av andres erfaring....

Å gi en oppfordring om noe, er ikke det samme som å gi et forbud. Selvsagt kan de som vil svare hvem som helst! Å kalle det politi, når erfarne dol-ere gir råd ang. en plageånd på nettet, er bare å ryste på hodet av.

De som ikke vil følge den nevnte oppfordringen som flere av de erfarne her kommer med (av god grunn), trenger selvsagt ikke gjøre det. Man MÅ jo ikke lære av andres erfaring....

Til opplysning så brukte jeg aldri brukt ordet politi i mitt innlegg.

Det er flere ting jeg missliker ved adoiptivmammas innlegg. Det mest graverende er at denne beriket "henges ut" i all offentlighet, ikke bare med navn, men også med stilling og motiv for sin opptreden her på DOL. Jeg mener dette i seg selv er så grovt at det kvalifiserer til utestengelse.

Hva hvis beriket nå ikke er den dere tror? Da er det lite hyggelig gjort mot denne Morten å henge ham urettmessig ut her på forumet, ikke sant? Og skulle det vise seg å være ham allikevel, så får dere vel i anstendighetens navn vente til han gjør et overtramp før dere tar aksjon, noe jeg ikke kan se at han har gjort under nicket beriket. Er han en gjenganger som til stadighet viser at han ikke kan oppføre seg her på forumet, så kontakt Webmaster! Når Webmaster oppfordrer til selvjustis, så er det neppe denne typen innlegg han ber om.

Jeg vil ikke kalle det å leke politi, for politiet farer som regel mer diskret frem enn dette.

carla1365380461

Hva er nå dette da!!?

Jeg synes denne utfrysinga av Beriket er svært usaklig. Det at noen i tillegg meiner å vite hvem han er (er dere så sikker på at det ikke er ei hun?) og så opplyser om navn og arbeidssted, blir fullstendig tullete.

Jeg er på ingen måte enig i alt han eller hun skriver, og jeg tror bestemt at han/hun også er ute etter å provosere til tider, men han/hun har da også hatt interessante innspill. Og litt provosering må en da kunne tåle?

Nei, ta dere ei pære - la være å lese innleggene til Beriket hvis dere vil, men hold dere for gode for slik usaklighet.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...