Gå til innhold

Har noen av dere "fadderbarn" ?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker mest på om mange har et barn de sender penger til jevnt, fra Plan, Sos barnebyer, FAF osv - og har dere helst et barn hvor deres egne barn kommer i fra? (ble en enormt rotete setning)

er dere flinke til å korrenspondere med dette barnet, sender dere gaver osv? (hva skriver dere, hva sender dere).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109377-har-noen-av-dere-fadderbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei flosshatt

Vi har et fadderbarn i Colombia. Vi har ikke vært verdens mest flinke til å sende brev og gaver.. Gutten er nå ganske gammel,. tror han er 14 år,. så det begrenser seg litt å sende småting. Letter med jenter for da kan en sende hårstrikker, spenner etc,

I første pakken jeg sendte så gav vi han en norsk supporter fotballtrøye. Etter dette så fikk vi bilde av han med trøya på..

Siste pakken jeg sende så gav jeg han en bok om norge på spansk.+ noen tatto og klistremerker.

Jeg har ikke helt fulgt med, fordi jeg trodde at de bodde i Bogota. Men skolen han går på heter "Bogota"! Men det viser seg at stedet er Sinceljo. Tror det er ved det karibiske hav..

Vi har spurt PLAN om vi kan besøke han når vi kommer til Colombia.! Vi får se hva det blir til!!

Brasilmamma..

Hei.

Vi har et fadderbarn i Sør-Afrika. Ikke så lenge siden vi ble faddere for han.

Følte liksom at det vil bli litt feil på en måte å ha fadderbarn fra samme land som vi skal adoptere fra...vet ikke helt. Men litt leit liksom.

Sos-ser helst at man ikke sender gaver i form av ting, de har en tendens til å bli borte ( i hvertfall i SA)

Men etter hvert så kommer vi sikkert til å sende litt fotballkort og slike småting. Fadderbarnet vårt er nemlig så glad i fotball :) Han er så søt, fikk tårer i øynene når vi mottok bilde av han.

Det er en fin ting å ha et fadderbarn synes jeg, det er så mange barn og unge som virkelig trenger oss.

frodis1365380536

Vi har et fadderbarn på Filippinene (hvor vi også har og skal adoptere fra). Detter er gjennom Misjonsallianse. Vi vurdere om vi skal prøve å besøke dette fadderbarnet på vå neste hentereise til Filippinen (som forhåpentligvis blir i løpet av året)

Vi har fadderbarn i Bombay via VB. Hun har vært vårt fadderbarn i åtte år. Vi traff henne da vi var på vår andre adopsjonstur i 2002. En fantastisk opplvelse!

Synes fadderskapsordningen til VB er veldig bra!

Annonse

Vi har et fadderbarn via Plan. Han er 16 år, og bor i Bolivia.

Vi har ikke alltid vært like flinke med regelmessig korrespondanse desverre... men har store plaaner om å bli flinkere !!

Det er i allefall koselig å få brev og rapporter fra Bolivia, å se at det faktisk nytter.

Vi har også fadderbarn, fra samme land som guttene (gjennom VB). Håper vi får treffe han neste gang vi reiser.

Vi skriver nå og da - ikke lange avhandlinger, men litt om hverdagslivet med guttene og deres interesser. Vi sender med småting som fargeblyanter, tusjer, tegnebøker, klistremerker, tyggiser (fy)..., men mest populært er nok penger. Vårt fadderbarn har familie - en mor som jobber vettet av seg, en bror som er syk, og en far som visstnok ikke gjør noen ting. Pengene (ikke den faste kontingenten) blir brukt etter samråd mellom mor og sos.arbeider, På den måten kommer det familien til gode, og det igjen gagner dem alle ;-)

Vi får jevnlige rapporter med bilder, og _de_ _flotte_ tegningene fra gutten vår! Her er det ikke snakk om en krusedull på hvert ark men nøye utnyttelse av hver eneste millimeter.

Skaff deg et fadderbarn du!

;-)

Vi har også fadderbarn, fra samme land som guttene (gjennom VB). Håper vi får treffe han neste gang vi reiser.

Vi skriver nå og da - ikke lange avhandlinger, men litt om hverdagslivet med guttene og deres interesser. Vi sender med småting som fargeblyanter, tusjer, tegnebøker, klistremerker, tyggiser (fy)..., men mest populært er nok penger. Vårt fadderbarn har familie - en mor som jobber vettet av seg, en bror som er syk, og en far som visstnok ikke gjør noen ting. Pengene (ikke den faste kontingenten) blir brukt etter samråd mellom mor og sos.arbeider, På den måten kommer det familien til gode, og det igjen gagner dem alle ;-)

Vi får jevnlige rapporter med bilder, og _de_ _flotte_ tegningene fra gutten vår! Her er det ikke snakk om en krusedull på hvert ark men nøye utnyttelse av hver eneste millimeter.

Skaff deg et fadderbarn du!

;-)

vi har et fadderbarn vi også, hun bor i Pune, India. vi er ikke flink til å skrive eller sende noe - sendte en dukke engang, og penger en annen gang (uten brev). Men siden vi skal adoptere fra Colombia har jeg lurt på om vi skulle støtte et barn derifra også...tiden får vel vise..

Ja, vi har i Thailand gjennom VB. Vi har hatt/ vært innom to stk. de siste fire år. Dette fordi barna har blitt frigitt for adopsjon. Vi får samme rapporter og release papirer som adoptivforeldrene, men aner selvfølgelig ingenting om barnets nye land og famile. Foreløpig har vi ikke sendt noe til dem, litt fordi barna er små og pga "settingen" vi vet de skal adopteres bort. Nå vurderer vi å be om et fast barn siden sønnen vår kan ha glede av å følge det og vi kan sende brev/ gaver.

Vi krysset av for at VB skulle

velge det barnet som trengte det mest. Ser nå at VB vurderer å fokusere mer på langtidsmottagere (Hvis vi kan kalle det det). Antar at det har med fadderfamilienes ønske om nærmere og lengre tilknytning å gjøre.

Uansett et fadderskap anbefales på det varmeste det går til barn som trenger det.

Gjest Ny her

ja, vi har to. Sendte pakker til bursdager og jul tidligere, men portoen ble så dyr at vi gikk over til heller å sende ekstra penger. Forrige jul kjøpte "familien"( det startet med en 17 åring igrunnskole for 12 år siden. Siden er de blitt flere..) i Bolivia ny vaskemaskin og Tv for pengene.. Det var kjekt å vite. Tilbake får vi tegninger fra barna, lange takkebrev og invitasjoner både til bryllup og barnedåp. Vi trenger ikke takketaler, men tegninger og invitasjoner er hyggelig. Har ennå ikke besøkt de, men kanskje en gang...

MVH

Annonse

forelsket colombiamamma

Vi er fadder til en gutt i Peru som vi sender brev, bilder og en liten gave til i ny og ne. Det er kjempekoselig. Vi får brev, tegninger og faktisk har vi fått håndarbeid fra ham.

Vi har vært fadder for ham siden juli 99, da var han 6 år.

Det er virkelig verd hver eneste krone:-)

mvh.

vi har et fadderbarn vi også, hun bor i Pune, India. vi er ikke flink til å skrive eller sende noe - sendte en dukke engang, og penger en annen gang (uten brev). Men siden vi skal adoptere fra Colombia har jeg lurt på om vi skulle støtte et barn derifra også...tiden får vel vise..

Hei, flosshatt!

Så moro at dere har fadderbarn i Pune, der hvor vår 2. gudegave og den snart-ventede-3.gudegave er fra!

Vi har også et fadderbarn i India gjennom VB, nærmere bestemt Delhi, hvor eldstemann er fra. Vi har vært faddere for ham i bare 1,5 år, så vi har enda ikke fått anledning til å besøke ham.

Vi har skrevet brev, sendt bilder og litt ekstra små - gaver årlig. Søsteren hans har skrevet koselige brev tilbake, ettersom han nok ikke skriver så mye engelsk selv enda, han er ca. 9 år.

Planen er at vi etterhvert skal ha ett eller to fadderbarn til fra Pune, slik at barna våre kan følge med disse og at vi kan besøke dem når vi reiser til India i fremtiden.

Fadderbarn fra barnas første hjemland anbefales altså på det varmeste!

Hilsen fra

Jada, vi har Ruth Elisabeth i Guatemala, via SOS-barnebyer.

Jeg vil ikke si at jeg er flink til å sende brev og presanger, men jeg sender nå en extra pengegave til jul og bursdagen hennes. Vi har fått brev tilbake om at hun får bruke litt av dette til klær og sånn, og resten settes på konto til hun blir voksen.

Har hatt henne til fadderbarn i årevis, hun går på videregående skole nå. :o)

MVH

Nei, dette er det mange hjelpeorganisasjoner som ikke anbefaler og som det ikke er mulighet for.

Grunnen er at for fattige mennesker vil det være fryktelig urettferdig og ganske fælt at _en_ eller få personer mottar penger og gaver i fleng.

I stedet anbefaler disse organisasjonene at man gir penger og evt. nyttige gaver til barnehjem, skoler, bestemte prosjekter el.l.

Hei!

Jeg har en gutt i Brazil gjennom Plan og en jente i Romania via Verdens Barn.

Sender en liten pakke til Brazil en gang i året og skriver julebrev om hva vi har gjort. Enkle setninger og ikke langt.

Til Romania har jeg tenkt å sende en pakke med klær til høsten da jeg vet de trenger det og legge ved et brev.

Får som regel brev en gang i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...