Gjest Nagel Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Hei Jeg mener å ha lest at en adopsjonsprosess i gjennomsnitt tar to år. Regner man da to år fra man kontakter foreningen første gangen - sender inn det første søknadsskjemaet - eller regner man to år fra man har fått godkjenning i BUFA? Takknemlig for svar. 0 Siter
rao Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Jeg tror at 2 år er et slags snitt fra dere starter prosessen og til dere får barnet. MEN det er mange faktorer som spiller inn her..... Bruker kommunen deres 2 uker eller over ett år (Det er faktisk så store forskjeller), hvor lang ventetid er det i bufa (har variert fra 2 mnd og opp til 8 mnd), og ikke minst- hvor lang ventetid er det i giverlandet dere velger. Lykke til med prosessen ) Klem fra 0 Siter
Mamta Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Jeg mener at man regner tiden en prosess tar fra det tidspunkt man sender søknad til sosialkontor/ barnevern og til barnet er hjemme. To år er veldig gjennomsnittlig, ettersom det er mange faktorer som spiller inn (godt forklart av 'rao'). Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.