Gå til innhold

Adopsjonsekteskap?

Anbefalte innlegg

Gjest beriket

Jeg har sitert det du har skrevet her på DOL - og at det er totalt uspiselig kan vi faktisk være enige om :-) Det er godt å se at til og med du ser at det du skriver er langt fra lett fordøyelig....

Og jeg konstanterer at du ikke vil svare på spørsmålene i mitt første innlegg.

Unvikelse av vanskelige spørsmål er tydeligvis strategien din....

Snø da....

At jeg har blitt overfalt med masse innlegg av mer eller mindre aktverdig art, har dessverre medført at jeg ikke alltid har klart å holde den standard jeg tilstreber.

Beklager.

Nå har jeg forsøkt å behandle alle likt her, og håper jeg blir trodd på det.

Om jeg ikke skulle ha klart å leve opp til det prestasjonsnivå du åpenbart forventer av meg, så må jeg altså skuffe deg, snø.

(Begriper ikke at noen her har så åpenbare spesielle forventninger til "beriket")

Du er blant de her jeg mener har følt har villet utsette "beriket" for ringakt her på DOL og følelser/opplevelser jeg gjerne unnviker.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

11

• favn

8

• hix

7

• Koreagull

2

Mest aktive i denne tråden

Snø da....

At jeg har blitt overfalt med masse innlegg av mer eller mindre aktverdig art, har dessverre medført at jeg ikke alltid har klart å holde den standard jeg tilstreber.

Beklager.

Nå har jeg forsøkt å behandle alle likt her, og håper jeg blir trodd på det.

Om jeg ikke skulle ha klart å leve opp til det prestasjonsnivå du åpenbart forventer av meg, så må jeg altså skuffe deg, snø.

(Begriper ikke at noen her har så åpenbare spesielle forventninger til "beriket")

Du er blant de her jeg mener har følt har villet utsette "beriket" for ringakt her på DOL og følelser/opplevelser jeg gjerne unnviker.

mvh

Det eneste jeg gjør, beriket, er å delta i en diskusjon du selv har satt i gang. Jeg er _sterkt_ uenig i det du skriver, og argumenter derfor mot det. Du forventer vel ikke kun svar som applauderer dine meninger???

Du kommer med meninger og holdninger som jeg ikke klarer å la stå ukommentert. Selv om det er nok av dem som har skrevet at de skulle ønske så skjedde.

At det jeg skriver muligens setter deg i et dårlig lys, er faktisk verken min feil eller mitt problem. Jeg siterer det du sier for å understreke mine poeng. En helt akseptert debatteknikk. At du i ettertid ikke kan stå for det du skriver, er ikke mitt ansvar.

Min oppfordring til deg må være - ikke skriv noe du ikke kan stå inne for, og ikke skyld på meg at du stilles i et dårlig lys når du siteres!

Enda et sitat fra deg...

"Selv har jeg ikke behov for å "vinne" diskusjoner om temaer av forskjellig art, men er interessert i hva andre mener om teamet for selv å bli beriket med mer innsikt, kunnskap og forståelse."

Du ønsker jo å bli beriket med mer "innsikt, kunnskap og forståelse" - da må du tåle kritikk! Du må tåle at noen tar innleggene dine og plukker dem fra hverandre! Du må tåle debatt om dine meninger! Og du må tåle at man stiller spørsmål med dem...

Jeg stiller spørsmål ved det du presenterer her. Jeg ser jo at du besvarer andre som ikke er like åpent kritiske i sine innlegg. Det er derfor interessant å se at du unviker å svare meg skikkelig.

Hei favn

Om noe kan diskuteres, må vel være avhengig av at ikke alle er enige eller tolker og vurderer realiten, virkeligheten og sannheten lik?

Selv har jeg ikke behov for å "vinne" diskusjoner om temaer av forskjellig art, men er interessert i hva andre mener om teamet for selv å bli beriket med mer innsikt, kunnskap og forståelse.

At jeg kan påstå, mene og tro ting som ikke er helt korrekte og sanne på områder hvor sannheten neppe er klar for noen (eksempelvis adopsjonens verdi for barn), vil måtte inntreffe.

De filosofiske spørsmål er jo knyttet til hva er "sannheten" eller "virkeligheten", vil jeg påstå jeg tror.

Jeg vil påstå at mange her på DOL har hatt nytte av mine innlegg, men også at en del tør ikke vise det av frykt for å bli utstøtt av "det gode, gamle selskap" som synes å være en realitet her. (Ikke alle er med i det, etter det jeg har forstått.)

Kanskje har jeg i min uvitenhet kommet til å prike borti den interne "maktbalansen" her på DOL, men det har aldri vært min mening.

Jeg har allerede lært utrolig mye om sider ved adopsjonen på utrolig kort tid, takket være all den respons og den spesielle mottagelse jeg har fått her på DOL siden 18.5.03.

Egentlig har føler jeg meg meget godt mottatt når jeg ser bortifra den merkverdige og uforståelige mistenkeliggjøring jeg fikk oppleve.

Hva som provoserer enkelte eller mange, er noe jeg ikke kunne vite noe om da jeg begynte å være aktiv her på DOL. - Nå vet jeg masse om det.

Synes "runden" med deg i dag har vært fin og at den forhåpentlig kan avsluttes med større forståelse og for hverandres innlegg, motiver og følelser.

Jeg synes du er et hyggelig treff på "adopsjon"

Det du sier om å diskutere for å få større innsikt er fint og godt sagt. Dessverre er det mange som åpner ballet med den tanken at dette skal jeg vinne, koste hva det koste vil.

Imidlertid - i den konkrete saken som du diskuterer med andre og tydeligvis opprørte brukere, har du alt å vinne på å dokumentere påstandene dine. Jeg kvakk og hoppet inn da du sa at du ikke trenger å bevise dine påstander fordi 'de andre' ikke kan motbevise dem. Det holder bare ikke. Og har selvsagt ingenting med respekt el.l. å gjøre.

Gjest beriket

Det du sier om å diskutere for å få større innsikt er fint og godt sagt. Dessverre er det mange som åpner ballet med den tanken at dette skal jeg vinne, koste hva det koste vil.

Imidlertid - i den konkrete saken som du diskuterer med andre og tydeligvis opprørte brukere, har du alt å vinne på å dokumentere påstandene dine. Jeg kvakk og hoppet inn da du sa at du ikke trenger å bevise dine påstander fordi 'de andre' ikke kan motbevise dem. Det holder bare ikke. Og har selvsagt ingenting med respekt el.l. å gjøre.

Favn.....

Ditt siste innlegg er lest og påstås forstått.

Påstår også at innleggets innhold er besvart fullverdig fra min side.

Vær gjerne uenig om det, men en videre diskusjon om slikt tretter sikkert alle de som ikke vil lese innleggene til "beriket".

Smil og takk til deg for en berikende diskusjon i dag!

Masse hilsener fra

Gjest beriket

Det eneste jeg gjør, beriket, er å delta i en diskusjon du selv har satt i gang. Jeg er _sterkt_ uenig i det du skriver, og argumenter derfor mot det. Du forventer vel ikke kun svar som applauderer dine meninger???

Du kommer med meninger og holdninger som jeg ikke klarer å la stå ukommentert. Selv om det er nok av dem som har skrevet at de skulle ønske så skjedde.

At det jeg skriver muligens setter deg i et dårlig lys, er faktisk verken min feil eller mitt problem. Jeg siterer det du sier for å understreke mine poeng. En helt akseptert debatteknikk. At du i ettertid ikke kan stå for det du skriver, er ikke mitt ansvar.

Min oppfordring til deg må være - ikke skriv noe du ikke kan stå inne for, og ikke skyld på meg at du stilles i et dårlig lys når du siteres!

Enda et sitat fra deg...

"Selv har jeg ikke behov for å "vinne" diskusjoner om temaer av forskjellig art, men er interessert i hva andre mener om teamet for selv å bli beriket med mer innsikt, kunnskap og forståelse."

Du ønsker jo å bli beriket med mer "innsikt, kunnskap og forståelse" - da må du tåle kritikk! Du må tåle at noen tar innleggene dine og plukker dem fra hverandre! Du må tåle debatt om dine meninger! Og du må tåle at man stiller spørsmål med dem...

Jeg stiller spørsmål ved det du presenterer her. Jeg ser jo at du besvarer andre som ikke er like åpent kritiske i sine innlegg. Det er derfor interessant å se at du unviker å svare meg skikkelig.

Snø....

Noe behov for å vinne denne diskusjonen du åpenbart gjerne vil ha med meg nå, har jeg altså ikke.

Du må mene hva du vil, men har ikke rett til å si hva du vil, om "beriket".

Egentlig så er jeg ikke interessert i hva du mener om hva jeg har skrevet, det du måtte mene om mine holdninger min evne til å tåle kritikk og min adopsjon i 1984.

(Og annet jeg oppfatter som "bla, bla")

Noe annet hadde vært om du hadde deltatt i diskusjonen av temaene slik andre har valgt å gjøre, og jeg kan ikke huske at min adopsjon i 1984 har vært reist som noe diskusjonstema her på "Adopsjon". (Kanskje din adopsjon har vært det, men... det aner jeg selvsagt ikke noe om.)

La meg slippe å bli fristet til bruke nick som "dritlei snø".

Regner med at du har hatt din morro med "beriket" nok for i dag. - Du finner sikkert en anlendning igjen siden en gang.

Vennlig hilsen

Snø....

Noe behov for å vinne denne diskusjonen du åpenbart gjerne vil ha med meg nå, har jeg altså ikke.

Du må mene hva du vil, men har ikke rett til å si hva du vil, om "beriket".

Egentlig så er jeg ikke interessert i hva du mener om hva jeg har skrevet, det du måtte mene om mine holdninger min evne til å tåle kritikk og min adopsjon i 1984.

(Og annet jeg oppfatter som "bla, bla")

Noe annet hadde vært om du hadde deltatt i diskusjonen av temaene slik andre har valgt å gjøre, og jeg kan ikke huske at min adopsjon i 1984 har vært reist som noe diskusjonstema her på "Adopsjon". (Kanskje din adopsjon har vært det, men... det aner jeg selvsagt ikke noe om.)

La meg slippe å bli fristet til bruke nick som "dritlei snø".

Regner med at du har hatt din morro med "beriket" nok for i dag. - Du finner sikkert en anlendning igjen siden en gang.

Vennlig hilsen

"Noe behov for å vinne denne diskusjonen du åpenbart gjerne vil ha med meg nå, har jeg altså ikke."

Du legger ut et emne for diskusjon, og jeg diskuterer. Jeg ante jo ikke at du var selektiv mht hvem du diskuterer med...

"Du må mene hva du vil, men har ikke rett til å si hva du vil, om "beriket"."

Jeg har ikke utalt meg om deg, men om meningene dine. Du fremlegger dem her - i et debattforum, og da må du nesten tåle at de blir diskutert!

"Egentlig så er jeg ikke interessert i hva du mener om hva jeg har skrevet, det du måtte mene om mine holdninger min evne til å tåle kritikk og min adopsjon i 1984."

Nei, det begynner jo å gå opp for meg at du ikke svarer på kritiske spørsmål. Men om du ikke er interessert i svar på dine innlegg, så bør du ikke skrive dem her. Jeg driter i hvor vidt du er interessert i mine svar eller ei. Dette er et åpent forum, og legger du innlegg her, så kan du ikke velge hvem som skal få svare. Skriver du ting her som jeg er uenig i, ja da kommer jeg til å svare :-)

"Noe annet hadde vært om du hadde deltatt i diskusjonen av temaene slik andre har valgt å gjøre,"

Jeg deltar jo i diskusjonen, jo. Jeg har stilt en haug med spørsmål, basert på det du har skrevet! Jeg diskuterer det du sier for harde livet, men det er jo ikke så lett når du unnlater å svare på spørsmålene mine... Det er DU som velger å ikke delta i din egen diskusjon!

"og jeg kan ikke huske at min adopsjon i 1984 har vært reist som noe diskusjonstema her på "Adopsjon"."

Du har selv fortalt at du har adoptert. Jeg ønsker ikke å diskutere din konkrete adopsjon i det hele tatt. Jeg ønsker å diskutere dine HOLDNINGER til adopsjon.

"(Kanskje din adopsjon har vært det, men... det aner jeg selvsagt ikke noe om.)"

Nei det gjør du selvsagt ikke ;o)

"La meg slippe å bli fristet til bruke nick som "dritlei snø"."

Bruk hvilket nick du vil, du! Dette er et åpent diskusjonsforum. Du skriver innlegg her, og jeg besvarer dem. Slenger du ut meninger og påstander, så får du bare tåle at du får svar. Hvor vidt du besvarer mine innlegg eller ei, er selvfølgelig opp til deg.

"Regner med at du har hatt din morro med "beriket" nok for i dag. - Du finner sikkert en anlendning igjen siden en gang."

Jeg er glad i en diskusjon, ja, og diskusjoner er best når man er uenig med den man diskuterer med.

Annonse

Gjest beriket

"Noe behov for å vinne denne diskusjonen du åpenbart gjerne vil ha med meg nå, har jeg altså ikke."

Du legger ut et emne for diskusjon, og jeg diskuterer. Jeg ante jo ikke at du var selektiv mht hvem du diskuterer med...

"Du må mene hva du vil, men har ikke rett til å si hva du vil, om "beriket"."

Jeg har ikke utalt meg om deg, men om meningene dine. Du fremlegger dem her - i et debattforum, og da må du nesten tåle at de blir diskutert!

"Egentlig så er jeg ikke interessert i hva du mener om hva jeg har skrevet, det du måtte mene om mine holdninger min evne til å tåle kritikk og min adopsjon i 1984."

Nei, det begynner jo å gå opp for meg at du ikke svarer på kritiske spørsmål. Men om du ikke er interessert i svar på dine innlegg, så bør du ikke skrive dem her. Jeg driter i hvor vidt du er interessert i mine svar eller ei. Dette er et åpent forum, og legger du innlegg her, så kan du ikke velge hvem som skal få svare. Skriver du ting her som jeg er uenig i, ja da kommer jeg til å svare :-)

"Noe annet hadde vært om du hadde deltatt i diskusjonen av temaene slik andre har valgt å gjøre,"

Jeg deltar jo i diskusjonen, jo. Jeg har stilt en haug med spørsmål, basert på det du har skrevet! Jeg diskuterer det du sier for harde livet, men det er jo ikke så lett når du unnlater å svare på spørsmålene mine... Det er DU som velger å ikke delta i din egen diskusjon!

"og jeg kan ikke huske at min adopsjon i 1984 har vært reist som noe diskusjonstema her på "Adopsjon"."

Du har selv fortalt at du har adoptert. Jeg ønsker ikke å diskutere din konkrete adopsjon i det hele tatt. Jeg ønsker å diskutere dine HOLDNINGER til adopsjon.

"(Kanskje din adopsjon har vært det, men... det aner jeg selvsagt ikke noe om.)"

Nei det gjør du selvsagt ikke ;o)

"La meg slippe å bli fristet til bruke nick som "dritlei snø"."

Bruk hvilket nick du vil, du! Dette er et åpent diskusjonsforum. Du skriver innlegg her, og jeg besvarer dem. Slenger du ut meninger og påstander, så får du bare tåle at du får svar. Hvor vidt du besvarer mine innlegg eller ei, er selvfølgelig opp til deg.

"Regner med at du har hatt din morro med "beriket" nok for i dag. - Du finner sikkert en anlendning igjen siden en gang."

Jeg er glad i en diskusjon, ja, og diskusjoner er best når man er uenig med den man diskuterer med.

Hei igjen snø

Nå reiser du et nytt tema her som har lite med adopsjon å gjøre, mener jeg.

Jeg er av den oppfatning at nå du vil at diskusjonsteknikken til "beriket" skal være temaet og så kritiserer du den.

Jeg er ikke interessert i å gå inn noen slik diskusjon og langt mindre gjøre din egen diskusjonsteknikk til noe tema har på DOL's "Adopsjon".

Det synes jeg vi to bør kunne være enige om. Greit?

Selvsagt setter jeg pris på din villighet til å diskutere, men hvorfor skal det være så sentrert runt din oppfatning av PERSONEN "beriket"?

Til orientering er det slik at et valgt tema fører til at det kommer frem hvem som som er enige om hva, men også at det råder uenighet om temaet kan være av stor verdi. (Vil jeg påstå, men kan sikkert ikke bevise det.)

Kan vi avsluttet denne seansen mellom deg og meg med dette, snø? - Please!

mvh

Hei igjen snø

Jeg er av den oppfatning at nå du vil at diskusjonsteknikken til "beriket" skal være temaet og så kritiserer du den.

Jeg er ikke interessert i å gå inn noen slik diskusjon og langt mindre gjøre din egen diskusjonsteknikk til noe tema har på DOL's "Adopsjon".

Selvsagt setter jeg pris på din villighet til å diskutere, men hvorfor skal det være så sentrert runt din oppfatning av PERSONEN "beriket"?

Til orientering er det slik at et valgt tema fører til at det kommer frem hvem som som er enige om hva, men også at det råder uenighet om temaet kan være av stor verdi. (Vil jeg påstå, men kan sikkert ikke bevise det.)

mvh

Nei beriket, jeg er IKKE interessert i å diskutere _deg_ som person, men jeg er interessert i å diskutere de _meningene_ DU har om adopsjon.

Jeg stiller spørsmål ved meningene dine. Du besvarer dem ikke. Les igjennom innleggene. Det er DU som gjør dette til en diskusjon om deg. Det eneste jeg har gjort er å kommentere at du ikke besvarer mine spørsmål til deg. Spørsmål om dine MENINGER om adopsjon!!!

Jeg kommer til å fortsette å stille spørsmål ved dine meninger om adopsjon, om jeg er uenig i det du skriver. Det er det som kalles debatt, beriket.

Jeg vil også mye heller diskutere meningene dine, enn å kaste bort tiden på dette.

Så om du vil diskutere sak med meg, så vel bekomme. Men du kan ikke forvente å få styre debatten ved å unnlage å svare på spørsmål du finner ubehagelige!

Gjest hører egentlig ikke til her - men ærlig talt !

Hei igjen snø

mvh

Hvis du så fryktelig gjerne vil avslutte, så er det vel bare å gjøre det ? Det er ingen som tvinger deg til å fortsette å skrive her.

Gjest beriket

Nei beriket, jeg er IKKE interessert i å diskutere _deg_ som person, men jeg er interessert i å diskutere de _meningene_ DU har om adopsjon.

Jeg stiller spørsmål ved meningene dine. Du besvarer dem ikke. Les igjennom innleggene. Det er DU som gjør dette til en diskusjon om deg. Det eneste jeg har gjort er å kommentere at du ikke besvarer mine spørsmål til deg. Spørsmål om dine MENINGER om adopsjon!!!

Jeg kommer til å fortsette å stille spørsmål ved dine meninger om adopsjon, om jeg er uenig i det du skriver. Det er det som kalles debatt, beriket.

Jeg vil også mye heller diskutere meningene dine, enn å kaste bort tiden på dette.

Så om du vil diskutere sak med meg, så vel bekomme. Men du kan ikke forvente å få styre debatten ved å unnlage å svare på spørsmål du finner ubehagelige!

Diskusjonsteknikk, Snø

"Men du kan ikke forvente å få styre debatten ved å unnlage å svare på spørsmål du finner ubehagelige!"

Et godt eksempel på "diskusjonsteknikk" fra deg selv, snø.

Du vil ikke at "beriket" skal styre noen debatter ved bruk av en diskusjonsteknikk du ikke vil "beriket" skal få lov til å benytte seg av som du påstår jeg benytter meg av.

Med andre ord oppfattes det slik at du vil bestemme hvordan det skal diskuteres her i tillegg til at du vil bruke din makt til å få andre aktive her til å innrette seg etter deg.

Du er åpenbart ikke vant til å diskutere med slike som "beriket" her på DOL, men det kan jo endre seg.

Gleder meg til neste gang vi to skal diskutere et tema du selv tar opp av verdi for adopterte, adoptanter og a-foreldre i alle aldre.

Diskusjonsteknikk, Snø

"Men du kan ikke forvente å få styre debatten ved å unnlage å svare på spørsmål du finner ubehagelige!"

Et godt eksempel på "diskusjonsteknikk" fra deg selv, snø.

Du vil ikke at "beriket" skal styre noen debatter ved bruk av en diskusjonsteknikk du ikke vil "beriket" skal få lov til å benytte seg av som du påstår jeg benytter meg av.

Med andre ord oppfattes det slik at du vil bestemme hvordan det skal diskuteres her i tillegg til at du vil bruke din makt til å få andre aktive her til å innrette seg etter deg.

Du er åpenbart ikke vant til å diskutere med slike som "beriket" her på DOL, men det kan jo endre seg.

Gleder meg til neste gang vi to skal diskutere et tema du selv tar opp av verdi for adopterte, adoptanter og a-foreldre i alle aldre.

Trusler er ikke din sterke side ;o)

Som sagt, jeg _vil_ gjerne diskutere. Det er du som boikotter...

Annonse

Hei Snø....

Likte innlegget fra deg.

Korrekt at jeg boikotter en diskusjon om diskusjonsteknikk.

Til nesten gang.....

da synes jeg du skal lese mitt aller første innlegg til deg i denne debatten, og svare på det jeg spurte om der, for der var det nemlig ikke et eneste ord om debatteknikk...

Eller definerer du alt som stiller kritiske spørsmål til det du skriver, som innlegg om debatteknikk?

Hei Snø....

Likte innlegget fra deg.

Korrekt at jeg boikotter en diskusjon om diskusjonsteknikk.

Til nesten gang.....

Dette kan bli en lang kveld :-)

For ordens skyld, her kommer en repetisjon av det snø spør om i sitt første innlegg, og som du gang på gang vrir deg unna ved å spille offer og tåkelegge med en diskusjon om debatteknikk. Kan du ganske enkelt svare på dette;

Din påstand;

[Jeg konstaterer at det norske samfunn har godtatt inngåelse av adopsjonsekteskap helt frem til 1987 at slike ekteskap består.]

Har du noen som helst bevis på at slike ekteskap er inngått - og at det er "godtatt helt fram til 1987"?

Din påstand;

[slike ekteskap har ført til barn]

Hvor har du grunnlaget til å si det, da???

Favn.....

Ditt siste innlegg er lest og påstås forstått.

Påstår også at innleggets innhold er besvart fullverdig fra min side.

Vær gjerne uenig om det, men en videre diskusjon om slikt tretter sikkert alle de som ikke vil lese innleggene til "beriket".

Smil og takk til deg for en berikende diskusjon i dag!

Masse hilsener fra

Det du har sagt så langt, godt innpakket i mange vendinger, er at du ikke vil eller kan begrunne / dokumentere påstandene dine.

For ordens skyld, her kommer en repetisjon av det snø spør om i sitt første innlegg, og som du gang på gang vrir deg unna ved å spille offer og tåkelegge med en diskusjon om debatteknikk. Kan du ganske enkelt svare på dette;

Din påstand;

[Jeg konstaterer at det norske samfunn har godtatt inngåelse av adopsjonsekteskap helt frem til 1987 at slike ekteskap består.]

Har du noen som helst bevis på at slike ekteskap er inngått - og at det er "godtatt helt fram til 1987"?

Din påstand;

Takk hix :-)

Du glemte et par av spørsmålene mine.

Beriket skrev: "Jeg konstaterer at det norske samfunn ALDRI har godtatt ekteskap inngått mellom foreldre og egenfødte. (Hvilket jeg selvsagt av utrolig mange grunner er enig i, og dermed uttalt hva jeg mener om.)"

Og jeg spurte: Hva er det egentlig du sier her?? Hvorfor kan du si hva du mener om incest mellom foreldre og deres biologiske barn, men ikke om hva du mener om incest mellom foreldre og deres adoptivbarn?

Og videre var det et par spørsmål her: "Til det er det bare en ting å si - dine funderinger kan kun gjelde for DEG. Og om du synes at det mellommenneskelige (følelser for barna??) og naturrettslige (snakker du da om sex??)"

Sånn! Her har du fått repetert mine opprinnelige spørsmål. Jeg venter i spenning...

Gjest beriket

Din påstand;

Din påstand;

Du også Hix??.....

Da så.....

(Gidder ikke sjekke hva jeg har skrevet om dette før, så det blir lett for enhver å finne utsagn som avviker hva noe jeg har skrevet tidligere.)

Det norske sammfunns godkjennelse av ditt og datt er fastslått av det øverste folkevalgte organ i Norge - Stortinget som har laget lovene om adopsjon i Norge siden 1917 og frem til i dag.

Adopsjonsloven tillot ekteskap mellom adoptant og adoptivbarn helt frem til 1.1.1987 da samfunnets godkjennelse ble inndratt av Stortinget.

* Er det usannt? Kan det bestrides?

* Inngåtte og lovlige slike ekteskap godtas av det norske samfunn i dag, da de ikke ble tvangsoppløst 1.1.1987, vil jeg påstå!

Hvor mange som hvert år har inngått slike ekteskap, VET jeg ikke, men påstår at slike ekteskap ble inngått.

(Selv om jeg vet om minst 2 - to - slike ekteskap, kan jeg ikke av personvernsgrunner offentliggjøre navn og adresser. Det ene ekteskapet var mellom en norskfødt adoptivfar og en norskfødt adoptivdatter. Det andre var mellom en norskfødt adoptivfar og en utenlandskfødt thailandsk adoptivdatter. Det absurde i det tilfellet var at den unge thailandske piken kom til Norge og trodde hun var gift med den betydelig eldre nordmannen, mens nordmannen hadde adoptert henne fordi hun var for ung til å bli gift i Thailand og Norge. De ble gift senere.)

Gjennom disse kontaktene ble jeg informert om andre ekteskap som hadde begynt som et adopsjonsforhold.

Barn av slike ekteskap har jeg sett, men som sagt dette er jo bare påstander ikke en noen behøver å tro på eller betrakte som sannheter.

Jeg har også fått indikasjoner fra en del opprinnelige foreldre i Norge at deres bortadopterte barn siden ble gift og noen voksne adopterte selv har påstått at andre bortadopterte "biologiske halvsøsken" har blitt gift.

Årsaken til dette er at jeg har litt erfaring om dette, er at jeg har vært opptatt av sjansen for å bli gift med en "biologiske halvsøsken" - for det er jo ikke bra og godtagbart. Sjansen for dette er stor også for de utenlandsfødte adopterte i Norge, men ingen synes å bry seg med slikt.

Betyr det at dere her på DOL finner slikt OK?

Så....hvem kan bevis at retten til ekteskap mellom adoptant og adoptivbarn aldri har blitt brukt eller at "beriket" taler usannt?

Hvorfor i all verden skal jeg måtte bevise noe fordi enkelte her mangler innsikt og kunnskap?

Gjest beriket

Det du har sagt så langt, godt innpakket i mange vendinger, er at du ikke vil eller kan begrunne / dokumentere påstandene dine.

Det må være opp til hver enkelt å brette alt ut om sin adopsjon å nettet, men jeg vil ikke brette ut identiteten til adopterte og a-foreldre her på nettet fordi enkelte her har usakelig behov for "bevis".

Alt hadde lett kunne bevises om adopsjonslovens krev om registrering i folkeregisteret hadde vært oppfyllt, men det er de fleste her på forumet imot!

Gjest beriket

Takk hix :-)

Du glemte et par av spørsmålene mine.

Beriket skrev: "Jeg konstaterer at det norske samfunn ALDRI har godtatt ekteskap inngått mellom foreldre og egenfødte. (Hvilket jeg selvsagt av utrolig mange grunner er enig i, og dermed uttalt hva jeg mener om.)"

Og jeg spurte: Hva er det egentlig du sier her?? Hvorfor kan du si hva du mener om incest mellom foreldre og deres biologiske barn, men ikke om hva du mener om incest mellom foreldre og deres adoptivbarn?

Og videre var det et par spørsmål her: "Til det er det bare en ting å si - dine funderinger kan kun gjelde for DEG. Og om du synes at det mellommenneskelige (følelser for barna??) og naturrettslige (snakker du da om sex??)"

Sånn! Her har du fått repetert mine opprinnelige spørsmål. Jeg venter i spenning...

Du holder på ennå - Snø?

Jeg har gitt mine svar, og har du flere spørsmål om det, så må du gjerne lufte dem.

Dine spørsmål er lest og forstått, og jeg vet hva du lurer på. Greit for meg det, men hvorfor svare? Er det ikke opp til hver og en å velge om man vil svare på spørsmål og hvordan spørsmål besvares?

Å belaste noen med masse spørsmål, er jo også en form for diskusjonsteknikk.

Hva jeg mener om din, burde være selvsagt for deg og andre her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...