forelsket colombiamamma Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg vil først ønske dere lykke til på deres livs reise:-) Det blir en utrolig opplevelse, og jeg kunne godt tenkt meg å få være med i kofferten:-) Jeg har hørt at noen blir dårlig av maten i Colombia, og vil bare gi dere et godt råd. Da mannen og jeg reiste tok vi en drikkevaksine på forhånd som gjorde at vi ikke reagerte i det hele tatt. Vi hadde også med oss idoform (eller hva det nå heter). Den eneste gangen jeg følte meg dårlig i magen, var den dagen sommerfuglene gjorde alvorlige kolbøtter inni der. Vi skulle jo møte vår datter for første gang:-))og det var fryktelig spennende!:-) Lykke til! Håper dere får reisebeskjed snarest, dere som enda ikke har fått det! mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
peetmor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei Fikk bare lyst til å fortelle at vi kjøpte "halve" apoteket før avreise til C og tok alle anbefalte vaksiner inkl drikkevaksinen men ble skikkelig dårlig for det. Vi tok selvfølgelig våre forhåndsregler mens vi var i C. Min mann ble så dårlig at legen ville legge han inn på sykehuset mens jeg var dårlig men oppegående men raste ned i vekt (ble ikke akkurat lei meg for det siste da). I et ubetektsomt øyeblikk så smakte vi på Colombiansk rødvin og tror det kunne være årsaken (c: Sånn kan det gå (c: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/#findComment-649215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forelsket colombiamamma Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Hei Fikk bare lyst til å fortelle at vi kjøpte "halve" apoteket før avreise til C og tok alle anbefalte vaksiner inkl drikkevaksinen men ble skikkelig dårlig for det. Vi tok selvfølgelig våre forhåndsregler mens vi var i C. Min mann ble så dårlig at legen ville legge han inn på sykehuset mens jeg var dårlig men oppegående men raste ned i vekt (ble ikke akkurat lei meg for det siste da). I et ubetektsomt øyeblikk så smakte vi på Colombiansk rødvin og tror det kunne være årsaken (c: Sånn kan det gå (c: Ja, det er jo ikke sikkert at det hjelper på alt! Vi drakk ikke annet enn Cervesa (øl) når det gjelder alkohol, og vi ble altså som sagt ikke dårlig av noe. Men vi spiste mat fra restauranten, og kjøpte mat i butikken som vi laget oss selv på hotellet. Brød osv. Men vi spiste ikke mye, så kiloene rant av hos oss også:-) Jeg tror likevel at å ta en sånn drikkevaksine er bra! Har hørt om flere hvor bare den ene har tatt drikken og ikke blitt dårlig, mens den andre har vært skikkelig syk! Og det er jo kjempekjedelig å være dårlig på en sånn reise. En kan aldri forsikre seg mot noe, men det er greit å være forberedt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/#findComment-649264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zeta Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det er ikke alle som reagerer på maten i Colombia. Vi spiste og drakk det meste som ble servert og vi hadde ikke problemer i det hele tatt. Hvis man holder seg unna salater, is, isbiter og annen mat som ikke er ordentlig kokt eller stekt, så tror jeg de fleste berger bra. Jeg spiste både salater og isbiter på turen og vi drakk både vin, øl og melk uten at magene våre protesterte. Generelt tror jeg ikke at man skal være redd maten i Colombia. Bare vær nøye med hvor du spiser. Til opplysning, så gikk vi også ned i vekt. Ikke for at vi spiste lite mat, for jeg føler at vi gikk fra det ene til det andre måltidet hele tiden. Forklaringen på vektreduksjonen i følge de vi bodde hos, var den tynne luften i Bogota. Colombianere som bor høyt spiser mye pga den tynne luften. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/#findComment-649282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peetmor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ja, det er jo ikke sikkert at det hjelper på alt! Vi drakk ikke annet enn Cervesa (øl) når det gjelder alkohol, og vi ble altså som sagt ikke dårlig av noe. Men vi spiste mat fra restauranten, og kjøpte mat i butikken som vi laget oss selv på hotellet. Brød osv. Men vi spiste ikke mye, så kiloene rant av hos oss også:-) Jeg tror likevel at å ta en sånn drikkevaksine er bra! Har hørt om flere hvor bare den ene har tatt drikken og ikke blitt dårlig, mens den andre har vært skikkelig syk! Og det er jo kjempekjedelig å være dårlig på en sånn reise. En kan aldri forsikre seg mot noe, men det er greit å være forberedt. mvh Hei igjen Vil ikke tenke på hvordan det hadde vært uten drikkevaksinen pluss "halve" apoteket(c: Maten genrellt i C opplevde vi som veldig bra men akkurat på det hotellet vi bodde var maten ikke til å anbefale og ettersom vi ble litt "tøffere" ift området vi kunne bevege oss i noe som var ganske strengt for oss så oppdaget vi mange gode resturanger men da var mye gjort (c: Men jeg anbefaler både drikkevaksinen og maten i C på det sterkeste (c: Og jeg ønsker selvfølgelig alle et riktig fint opphold i Colombia noe jeg lengter veldig sterkt etter i disse dager (c: men må prøve å ha tålmodighet i noen mnd til )c: Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/#findComment-649354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei forelsket colombiamamma Vi har kjøpt drikkevaksinen DUKORAL som tas i 2 omganger.. Med minst en ukes mellomrom. Man er jo ikke garantert å ikke bli dårlige, for det skjedde at jeg ble det alikevel selv om jeg hadde tatt den.. Vi håper å få reise snart!! ha en god helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109884-til-dere-som-skal-reise-til-colombia/#findComment-649438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.