Gå til innhold

Noen med egenfødte, som skal adoptere?

Anbefalte innlegg

Gjest egenfødt-adoptert-mix

Hei!

Vi er et par med en egenfødt datter som er i startgropa for adopsjon. Desverre kan ikke jeg gjennomføre flere svangerskap, derfor velger vi adopsjon. Vil så gjerne gi dattera vår et søsken.

Men til spørsmålet mitt; er det noen av dere som har egenfødt(e) barn og som også har/skal adoptere?

Det hadde vært interessant å hørt om dine erfaringer på det, og kanskje om grunnen til at du vil adoptere nå siden du har egenfødte fra før. Hvis du vil, da... Jeg er klar over at dette kan være et følsomt emne.

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

fei1365380229

Vi har ikke bare ett, men tre egenfødte barn. Vi hentet en liten datter for 4 måneder siden som blir 2 år nå i juli.

De andre barna våre er 10, 8 og 6 år. Dette har gått kjempeflott, vår yngste datter har sklidd rett inn i familien. Føles nesten som om hun har vært her bestandig. Vi har ikke opplevd noe sjalusi i det hele tatt, men etter noen måneder hvor den yngste fikk gjøre akkurat hva hun ville av storesøsknene sine, har det normalisert seg nå. Nå er det ikke lenger greit at hun kommer og ødelegger, roter eller skrur av TVen.

Men noen stoltere storesøsken skal du lete lenge etter og vennene deres syns de er kjempeheldige som har fått en så søt lillesøster.

Har ikke hørt noe negativt egentlig fra noen.

Grunnen til at vi ville adoptere er ganske enkel: " Vi ønsket oss et barn til!"

En annen grunn er vel at jeg alltid har hatt lyst til å adoptere fra jeg var tenåring. Grunnene da var kanskje litt andre enn de ble til slutt.

Etter tre slitsomme svangerskap og fødsler bestemte vi oss for at hvis vi ville ha flere barn så skulle vi adoptere. Og så ville vi jo ha flere barn!(-:

Lykke til hvis du bestemmer deg for å adoptere. Dette er bare helt fantastisk, men så har jo vi fått den fineste jenta i hele verden da (-:

Gjest Sjasmin

Hei!

Vi har et egenfødt barn og er nå i adopsjonsprosessen for et barn til. Grunnen til at vi vil adoptere er at vi ønsker oss et barn til. Vi har ikke fått til å "lage" flere selv, til tross for ivf-forsøk, og syns at adopsjon er et godt alternativ.

Lykke til!

Vi vet om flere som har barn som er egenfødt og adoptert, det er nok ikke så helt uvanlig.

Gjest egenfødt-adoptert-mix

Hei!

Vi har et egenfødt barn og er nå i adopsjonsprosessen for et barn til. Grunnen til at vi vil adoptere er at vi ønsker oss et barn til. Vi har ikke fått til å "lage" flere selv, til tross for ivf-forsøk, og syns at adopsjon er et godt alternativ.

Lykke til!

Vi vet om flere som har barn som er egenfødt og adoptert, det er nok ikke så helt uvanlig.

Kan jeg få spørre om hvilket land dere har adoptert fra? Det har kanskje ikke noe av betydning, men...

Vi lurer på Sør-korea.

ut mot havet

har egenfødt datter. ønsker flere barn, men ønsker ikke ivf eller hva det nå heter....

Vi er i venteboksen for godkjenning fra BUFA... ønsker å adoptere fra Etiopia.... -Og vi er allerede blitt helt tussete ved tanken.

Vil du ha kontakt kan vi snakkes via e-post, da ikke alt trenger være for alles ører.... Er dere gamle,? Hvor bor dere? Alder på egenfødt osv...

-jeg kan godt tenke meg å ha kontakt.

Annonse

Ja, det er mange med egenfødte barn som adopterer og vi er en av dem! Vi ønsket som som de fleste foreldre mer enn et barn. Valget var ikke vanskelig da magebabyen uteble. Storesøster fikk værdens beste lillebror fra Sør-Korea og vi vår nydelige sønn. Siden storesøster er noen år eldre har vi ikke hatt problemer med sjalusi, selv om det foregår noe krangling innimellom.

Å adoptere er en spennende og flott måte å bli foreldre på.

Lykke til!

Vi har ikke bare ett, men tre egenfødte barn. Vi hentet en liten datter for 4 måneder siden som blir 2 år nå i juli.

De andre barna våre er 10, 8 og 6 år. Dette har gått kjempeflott, vår yngste datter har sklidd rett inn i familien. Føles nesten som om hun har vært her bestandig. Vi har ikke opplevd noe sjalusi i det hele tatt, men etter noen måneder hvor den yngste fikk gjøre akkurat hva hun ville av storesøsknene sine, har det normalisert seg nå. Nå er det ikke lenger greit at hun kommer og ødelegger, roter eller skrur av TVen.

Men noen stoltere storesøsken skal du lete lenge etter og vennene deres syns de er kjempeheldige som har fått en så søt lillesøster.

Har ikke hørt noe negativt egentlig fra noen.

Grunnen til at vi ville adoptere er ganske enkel: " Vi ønsket oss et barn til!"

En annen grunn er vel at jeg alltid har hatt lyst til å adoptere fra jeg var tenåring. Grunnene da var kanskje litt andre enn de ble til slutt.

Etter tre slitsomme svangerskap og fødsler bestemte vi oss for at hvis vi ville ha flere barn så skulle vi adoptere. Og så ville vi jo ha flere barn!(-:

Lykke til hvis du bestemmer deg for å adoptere. Dette er bare helt fantastisk, men så har jo vi fått den fineste jenta i hele verden da (-:

Heisann :o). Vi har to egenfødte barn og en liten prinsesse fra Kina. Det har gått helt flott- storesøstrene elsker sin nye lillesøster, og pga at de er snart 9 år nå, har vi absolutt ikke hatt noe som helst slags sjalusi fra deres side. (Den lille er derimot nokså sjalu på de store *s*)

Dersom du ønsker å adoptere, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Vet at Sør Korea godtar søkere med egenfødte barn fra før.

Vennlig hilsen

Gjest stolt mamma

Ja, vi har adoptert ei jente fra India og har en "hjemmelaget" gutt fra før. Gutten er nå 12 år og jenta blir 4 i år.

Nå vil jeg jo overhode ikke beklage meg over at jeg ikke "burde" gjennomføre flere flere svangerskap (fikk det heller ikke til når vi faktisk ønsket det...). Å adoptere var en så mye større opplevelse enn jeg kunne forestille meg, så hvis det blir flere barn vil det være mitt førstevalg - helt klart.

Foreløpig kan jeg ikke se noen ulemper overhodet ved å ha 1 barn med nordisk utseende og 1 med asiatisk utseende. Søkenkjærligheten er STOR, samtidig som krangelen og sjalusien også er tilstede. Helt normalt etter hva jeg kan observere. Tror faktisk det at de ikke er biologiske søsken, samt at alle kan se at "minstemann" er adoptert, har vært og vil være veldig berikende for begge.

Det eneste jeg angrer på er at vi ventet så lenge før vi bestemte oss for adopsjon (men vi har jo lært oss å sette pris på aldersforskjellen også).

Så jeg kan ikke annet enn å anbefale adopsjon i tillegg til egenfødte barn. Som foreldre må vi jo bare se på oss selv som utrolig priviligerte som har fått oppleve å bli foreldre på "begge måter". Det er faktisk ikke alle forunt.....

Hilsen

Heisann :o). Vi har to egenfødte barn og en liten prinsesse fra Kina. Det har gått helt flott- storesøstrene elsker sin nye lillesøster, og pga at de er snart 9 år nå, har vi absolutt ikke hatt noe som helst slags sjalusi fra deres side. (Den lille er derimot nokså sjalu på de store *s*)

Dersom du ønsker å adoptere, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Vet at Sør Korea godtar søkere med egenfødte barn fra før.

Vennlig hilsen

Vår jente er egenfødt og vi skal adoptere fra Kina.Det blir vår tur til vinteren.

Etter flere spontanaborter ønsket vi ikke flere sykehusbesøk, derfor var valget enkelt! Og vi gleder oss stort alle sammen til å få et barn til!!! Vi kjenner andre adopterte og i barnehagen er det flere innvandrerbarn. Derfor er det blitt helt naturlig for vår jente at hennes søster eller bror blir litt " brun " i fjeset og ikke kommer fra magen. Det har vi snakket endel om selv om hun bare er 5 år. Ingen av oss synes at tiden går fort nok, heller ikke noen andre på disse sidene tror jeg.

Begynn å glede dere , det blir nok stort!

Hilsen

Vi har også en egenfødt gutt - 2 år gammel. Som deg kunne ikke jeg få flere magebarn, samtidig som vi ønsket sterkt flere barn (De blir vel ikke flere enn to tenker jeg - tiden går...)

Vi venter på barn fra Kina over nyåret. Gleder oss utrolig!!!

Adopsonsprosessen er utrolig lærerik og spennende - Lykke til med deres!!!

Hilsen fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...