Gå til innhold

Reise litt ekstra i Kina?

Anbefalte innlegg

Gjest langtidsplanlegging

Det er enda et år til vi får tildeling, altså, og innen den tid er forhåpentligvis SARS ikke lenger noen fare. Men altså: Vi har lyst til å reise litt rundt i Kina i forkant. Går det an, eller er man nødt til å reise opp og ned sammen med gruppen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110224-reise-litt-ekstra-i-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke selv erfaring med Kina, da, men ville bare fortelle at jeg leste en flott reiseskildring fra Kina i siste VB - bladet. Det var en familie som hadde reist en god del ekstra i etterkant av hentereisen.

Det er sikkert mulig å reise i forkant også, kan ikke skjønne noe annet.

Lykke til med langtidsplanlegging!

Vi reiste 10 dager i forkant av vår hentereise til Beijing, sommeren 2001, og kan anbefale det veldig sterkt. Det er de dagene jeg kjente at jeg virkelig var i Kina, og skulle gjerne ha vært der ennå lenger. Senere da vi flyttet inn på det internasjonale hotellet og ble en del av adopsjonsgruppen ble alt veldig velorganisert og jeg mistet litt av reise opplevelsen, da var det barnet som skulle hentes som kom mest i fokus, som seg hør og bør.

Rett etter vi kom hjem fikk vi en del telefoner fra nybakte foreldre som skulle på hentereise og tenkte på å ta noen dager i forkant alene og vi ga noen tips. Blandt annet valgte vi å bo i et sjarmerende gjestehus i Hutong område (den gamle bydelen) i Beijing og fikk hjelp av adopsjonsforeningen vår med bestillingen.

Flere nybakte foreldre fikk navn og telefon nummer fra foreningen vår for å få gode råd på en slik reise. Spør din forening om kontaktpersoner, når dere kommer så langt. Vi er medlem av Adopsjonsforum, kanskje hører vi fra deg?

Lykke til med ventetiden - og du,- det finnes en mengde fine reisehåndbøker om Kina å la seg forføre av… Drøm deg langt bort, det er flere store opplevelser som venter på deg…

Gjest langtidsplanlegging

Vi reiste 10 dager i forkant av vår hentereise til Beijing, sommeren 2001, og kan anbefale det veldig sterkt. Det er de dagene jeg kjente at jeg virkelig var i Kina, og skulle gjerne ha vært der ennå lenger. Senere da vi flyttet inn på det internasjonale hotellet og ble en del av adopsjonsgruppen ble alt veldig velorganisert og jeg mistet litt av reise opplevelsen, da var det barnet som skulle hentes som kom mest i fokus, som seg hør og bør.

Rett etter vi kom hjem fikk vi en del telefoner fra nybakte foreldre som skulle på hentereise og tenkte på å ta noen dager i forkant alene og vi ga noen tips. Blandt annet valgte vi å bo i et sjarmerende gjestehus i Hutong område (den gamle bydelen) i Beijing og fikk hjelp av adopsjonsforeningen vår med bestillingen.

Flere nybakte foreldre fikk navn og telefon nummer fra foreningen vår for å få gode råd på en slik reise. Spør din forening om kontaktpersoner, når dere kommer så langt. Vi er medlem av Adopsjonsforum, kanskje hører vi fra deg?

Lykke til med ventetiden - og du,- det finnes en mengde fine reisehåndbøker om Kina å la seg forføre av… Drøm deg langt bort, det er flere store opplevelser som venter på deg…

Vil veldig gjerne ha kontakt med deg ang. dette, for å høre mer! Er du å få tak i via AF?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...