Gå til innhold

Kan vi ikke la beriket være i fred?

Anbefalte innlegg

Vi som nå har fulgt med de siste ukene har latt oss engasjere og til dels provosere av innleggene til beriket. Hva om vi lot h#n være i fred, komme med sine tanker og sine "berikelser". H#n har jo rett i at vi alle kan komme med ytringer her inne på DOL. Om ingen lenger lot seg opphisse, eller følge sitt behov for å rette på innleggene vil jo alle forstå at dette ikke holder. Selv om informasjonen ofte virker helt på jordet så la det være ute på jordet, vi er voksne mennesker som leser, og vi har vel alle gjort oss opp en mening.

Om jeg bør føle noe medfølelse med beriket vet jeg ikke, men jeg synes h#n har fått vel hard medfart her - la oss bare la beriket føle seg beriket og tro at h#n beriker oss.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110475-kan-vi-ikke-la-beriket-v%C3%A6re-i-fred/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mattias1365380379

Hei!

Har ikke vært med i noen av disse debattene tidligere, men henger meg på her. Jeg er helt enig med deg, og det er jo bare å overse disse innleggene dersom man ikke er interessert (som jeg) i temaet h#n tar opp.

Dette har alltid vært et koselig forum (stort sett iallfall), la oss forsøke å holde det slik!

God sommer til alle!!!

Klem fra

Gjest Korean

Hei!

Har ikke vært med i noen av disse debattene tidligere, men henger meg på her. Jeg er helt enig med deg, og det er jo bare å overse disse innleggene dersom man ikke er interessert (som jeg) i temaet h#n tar opp.

Dette har alltid vært et koselig forum (stort sett iallfall), la oss forsøke å holde det slik!

God sommer til alle!!!

Klem fra

Jeg synes det er synd at beriket gir et bilde av adopterte som jeg som adoptert ikke kjenner meg igjen i. Tenk om noen tror alle adopterte føler slik?

Mitt inntrykk er at beriket er unntaket - ikke regelen.

Gjest beriket

Jeg synes det er synd at beriket gir et bilde av adopterte som jeg som adoptert ikke kjenner meg igjen i. Tenk om noen tror alle adopterte føler slik?

Mitt inntrykk er at beriket er unntaket - ikke regelen.

En ny adoptert på DOL

Hvis du er adoptert og ny her på DOL, så server gjerne ditt bilde på adopsjon og det å være adoptert. Det er bidra med noe av verdi.

Jeg tviler sterkt på at alle adopterte i Norge "føler slik" som deg, Korean!

En ny adoptert på DOL

Hvis du er adoptert og ny her på DOL, så server gjerne ditt bilde på adopsjon og det å være adoptert. Det er bidra med noe av verdi.

Jeg tviler sterkt på at alle adopterte i Norge "føler slik" som deg, Korean!

..det er vel ingen mennesker som føler og opplever likt. Du påberoper det jo svært ofte å vite...og når det nå kommer en ny adopert så er du så krass - hvorfor - fordi h#n ikke mener og opplever det samme som deg????eller har jeg misforstått igjen???

Gjest beriket

..det er vel ingen mennesker som føler og opplever likt. Du påberoper det jo svært ofte å vite...og når det nå kommer en ny adopert så er du så krass - hvorfor - fordi h#n ikke mener og opplever det samme som deg????eller har jeg misforstått igjen???

Hei igjen kinesermor!

Når jeg skal bli fortalt av en angivelig annen adoptert at jeg skal være "unntaket" til ett eller annet, så ......må jeg få lov til å reagere tydelig på slikt.

Særlig hvis poenget til "korean" er at adopterte føler og opplever forskjellig. Da finnes ikke noe "unntak", men bare et stort variert mangfold som særmerkes ved at alle på sin måte har forskjellige erfaringer, følelser, innsikt og viten om adopsjon.

Man skulle vel tro at dagens adoptanter og unge adopterte er blant de mest tolerante i dette samfunnet?

Annonse

Gjest Korean

Hei igjen kinesermor!

Når jeg skal bli fortalt av en angivelig annen adoptert at jeg skal være "unntaket" til ett eller annet, så ......må jeg få lov til å reagere tydelig på slikt.

Særlig hvis poenget til "korean" er at adopterte føler og opplever forskjellig. Da finnes ikke noe "unntak", men bare et stort variert mangfold som særmerkes ved at alle på sin måte har forskjellige erfaringer, følelser, innsikt og viten om adopsjon.

Man skulle vel tro at dagens adoptanter og unge adopterte er blant de mest tolerante i dette samfunnet?

Ut fra mine erfaringer med andre adopterte - og det har etter hvert blitt ganske mange - så opplever jeg deg som unntak. Det er min personlige oppfatning, og den påberoper jeg meg retten til å hevde. At du har en annen oppfatning er det opp til deg å hevde.

Vi er nok enige om at adopterte føler og opplever forskjellig det å være adoptert. Vi er antakelig like forskjellige som alle andre. Mitt poeng er at når en enkelt adoptert øser over med sine erfaringer, kan det lett oppfattes som felles for alle adopterte. Det er det altså ikke.

Jeg skulle ønske flere adopterte delte sine erfaringer her, men det er ikke tilfelle. Kan det skyldes at de har et avslappet forhold til det å være adoptert, og at de ikke føler behov for å delta?

For øvrig reagerer jeg på din innledning "en angivelig annen adoptert". Du har ikke noe grunnlag for å så tvil om min opprinnelse! Eller tror du ikke at det finnes adopterte som er fornøyde med sin oppvekst?

Gjest beriket

Ut fra mine erfaringer med andre adopterte - og det har etter hvert blitt ganske mange - så opplever jeg deg som unntak. Det er min personlige oppfatning, og den påberoper jeg meg retten til å hevde. At du har en annen oppfatning er det opp til deg å hevde.

Vi er nok enige om at adopterte føler og opplever forskjellig det å være adoptert. Vi er antakelig like forskjellige som alle andre. Mitt poeng er at når en enkelt adoptert øser over med sine erfaringer, kan det lett oppfattes som felles for alle adopterte. Det er det altså ikke.

Jeg skulle ønske flere adopterte delte sine erfaringer her, men det er ikke tilfelle. Kan det skyldes at de har et avslappet forhold til det å være adoptert, og at de ikke føler behov for å delta?

For øvrig reagerer jeg på din innledning "en angivelig annen adoptert". Du har ikke noe grunnlag for å så tvil om min opprinnelse! Eller tror du ikke at det finnes adopterte som er fornøyde med sin oppvekst?

Hei "korean"

Takk for innlegget ditt. Ville være dumt om adopterte skulle stå mot hverandre i diskusjoner om adopsjon og det å være adoptert.

Nye nick dukker stadig opp her på forumet. Eksempelvis påstår enkelte her at jeg operer under forskjellige nick - nå og til og med før 18.5.03!

Selvsagt mener jeg det finnes mange - svært mange - adopterte som er fornøyde med sin oppvekst. Flertallet er nok det, men er det et mål på om adopsjonen har blitt til gagn for barna?

Hva hjelper å være fornøyd med oppveksten om man ikke har fått en adopsjon som er blitt til gagn for en?

mvh

Gjest beriket

Jeg gidder aldri å lese innlegga til beriket og dermed slipper jeg å irritere meg over han/hun. Kan ikke du gjøre det samme og la de som har lyst til å lese og svare få gjøre det? Verre er det vel ærligtalt ikke??????

Hei

Det er tydelig at en del her på forumet føler seg så sterkt tilknyttet til "beriket" og innleggene at de åpenbart ikke kan la være!

*ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...