Gå til innhold

Psykiater og psykopati-diagnose...

Anbefalte innlegg

Gjest veitikkejegnei

Kan en seriøs psykiater etter 3-4 timer "avkrefte" at vedkommende (som har oppsøkt psykiater delvis for å renvaske seg selv) ikke er psykopat? Når vedkommende kjenner alle triks, er utrolig smart? Eller er dette nok et "triks" for å manipulere oss rundt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110482-psykiater-og-psykopati-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror, men det kan godt tenkes jeg tar feil - at man ikke diagnostiserte noen psykopat lenger.

Man kan ha psykopatiske trekk i tillegg til andre personlighetsforstyrrelser, men at man altså har gått bort fra en "ren" psykopat diagnose.

Men som sagt, det kan godt tenkes Dr Dahl arresterer meg her!

Rent bortsett fra det, så er det jo som du sier, en kjent sak at en psykopat gjerne er veldig god på å manipulere, og noen klarer helt sikkert å manipulere en dyktig psykiater også.

...her var jeg ikke til mye hjelp gitt;)

Gjest vetikkejegnei

Psykopatidiagnose bekreftes/avkreftes ikke på et kontor.

Det er ens handlinger i livet som er av betydning.

Takk!! Det var godt å høre!!

Men det er så frustrerende - denne psykiateren forholder seg - og gir råd - ut i fra den personens oppfattelse av verden, og på en eller annen måte tar personen det som en slags bekreftelse, og den "psykopatiske atferden" (eller hva jeg nå skal kalle det) forsterkes, og suppleres arrogant med utsagn alá "psykiateren min har sagt at..". Vi krysser bare fingrene og håper psykiateren vil klare å gjennomskue vedkommende, for det hele begynner å bli uutholdbart. Det er vel ikke mye vi kan gjøre?

Gjest vetikkejegnei

Jeg tror, men det kan godt tenkes jeg tar feil - at man ikke diagnostiserte noen psykopat lenger.

Man kan ha psykopatiske trekk i tillegg til andre personlighetsforstyrrelser, men at man altså har gått bort fra en "ren" psykopat diagnose.

Men som sagt, det kan godt tenkes Dr Dahl arresterer meg her!

Rent bortsett fra det, så er det jo som du sier, en kjent sak at en psykopat gjerne er veldig god på å manipulere, og noen klarer helt sikkert å manipulere en dyktig psykiater også.

...her var jeg ikke til mye hjelp gitt;)

Hmm..en jeg snakket med om dette sa de aldri brukte betegnelsen "psykopat" i det offentlige, fordi de mangler kunnskap m.m. ??

Skjønner ikke hvordan denne psykiateren har kunnet si noe sikkert, uten å få høre fra oss som har opplevd denne personen på sitt verste.. men det er jo godt mulig personen bløffer ang hva psykiateren sier, da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...