Gå til innhold

Hvor mange måltider?


Gjest Misa

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ei jente på 3 mndr. Jeg har dessverre mistet det meste av melken så hun får erstatning i tillegg. På NAN-pakken står det at hun trenger 6-7 måltider i døgnet, men datteren min spiser ikke mer enn max. 5 måltider for dag. Jeg synes selv dette er veldig lite. Hun sover hele natten så vi har ingen nattmåltider heller.

Skal jeg vekke henne på dagtid for å gi henne mat, eller er det nok med 5 måltider?

Takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

har selv en sønn på 3 1/2 mnd, og han får 3 tilleggsmåltider om dagen og så ammer jeg ham 4-5 ganger (det er ikke så mye melk igjen, mn jeg gir nå det lille jeg har)

Han får 160 ml pr flaske, 3 ganger i døgnet, fordelt på formiddag, ettermiddag og kveld. Det har hendt at han har fått 4 flasker også (640 ml). Vi prøvde oss først på flasker på 220 ml, og det gikk ned på høykant,men da gulpa han så masse, så vi reduserte det og ga heller 3 ganger.

Vi bruker Collett, og jeg tror det står litt forskjellig anvisnig på Nan og Collett. På Collett står det nemlig 4-5 måltider når de er 4 mnd....(max 800)

Jeg tror ikke du behøver å vekke barnet ditt på dagtid for å gi mat, i hvertfall ikke dersom hun legger fint på seg.

selv om jeg ammer 4-5 ganger, så er det ofte i forbindelse med flaskemåltid, så totalt antall måltider er vel egentlig 5.....og det holder fint, Christoffer har gått opp ca 200 gram pr uke.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril er 3 1/2 mnd nå og får både pupp og tillegg. *Tenker litt* Hun får vel 5 - 6 måltider i døgnet tror jeg, derav ca. 400 - 450 ml erstatning. Om natten får hun sove i fred og ro, men om dagen får hun sove max. 2 1/2 - 3 timer i strekk for jeg vil ikke at hun skal snu døgnet.

Ta en veiing på helsestasjonen innimellom så ser du om hun får i seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...