Gå til innhold

NHD, kan du svare meg fort?

Anbefalte innlegg

Gjest solskinnemor

Jeg plages med høy puls.

Går på zoloft 200 mg om dagen, har i tillegg tatt 10 mg tolvon i gar og i dag.

Jeg har panikkangst.

Har min høye puls noen sammenheng med medisinene, eller er det noe annet?

jeg har plagdes med dette noen dager å det blir bare værre.

Jeg plagdes med dette for 1 år siden, men det gikk over etter at zoloften begynte å virke.

Hva tror du det kan være.

En liten ting til.

Hvordan blir det når jeg en gang slutter med zoloft. Vil jeg da bli bra igjen?

Kommer kroppen min til å tilføre hjernen min nok endorfiner (gledeshormon) eller hva det nå enn heter?

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11069-nhd-kan-du-svare-meg-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du har brukt medisinene mer enn et par uker, og den høye pulsen har vart bare noen dager, tror jeg mye mer på at den skyldes angsten enn medisinene.

Når du har vært behandlet lenge nok, skal du trappe ned Zoloft svært langsomt. Dersom sykdommen din da er i en rolig fase, vil det gå bra å slutte.

Panikklidelse er sannsynligvis en livslang disposisjon for en sykdom som har aktive og rolige perioder. Derfor må alle være forberedt på at den kan komme tilbake og kreve nye perioder med behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...