Gjest som undrer Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Dette innlegget er skrevet av en person som er leder for en forening som kaller seg "adoptertes landsforening". Denne foreningen eksisterer ikke lengre (har i alle fall ikke andre medlemmer enn lederen), og det er vel kanskje ikke så rart når en leser denne arikkelen. Du har jo tatt opp en del problemstillinger om hvordan det er å være adoptert. Hva synes du om de påstandene som "adoptertes landsforening" skriver om her? "Adoptivbarn - et velferdsgode? Av Morten Johansen, leder av Adoptertes Landsforening. Adopsjon av barn er en romersk, hedensk skikk den kristne verden begynte å praktisere for ca. 100 år siden som følge av 1800-tallets utvikling av industrisamfunnet med de store sosiale problemer dette skapte for den fattige arbeiderfamilien. Norge innførte adopsjon i 1917 for at barn skulle sikres et bedre livstilbud fra sine foreldres side ved at foreldrene kunne gi sine barn nye og mer ressurssterke adoptivforeldre. Bare foreldrene har lov og rett til å utsette barna for adopsjon. Dette adopsjonsprinsipp er senere blitt fastslått i FNs barnekonvensjon og en ny Haag-konvensjon Norge har ratifisert, selv om den norske adopsjonslov er av langt høyere adopsjonskvalitet. Svært få i Norge vet selv det mest elementære om adopsjon, og de som dessverre synes å vite minst om dette, er de som har vært barneministere, til tross for at de er øverste ansvarlige for at alle barn får adopsjoner i tråd med lovens ufravikelige krav. Den seksuelle "frigjøringen" i den vestlige verden har i sannhet adopterte fått merke på kropp og sjel. Spesielt barn i land hvor foreldre er i en like fortvilet situasjon som i Norge for 100 år siden, og der man ennå ikke har adoptert Vestens sexkultur. Adoptertes Landsforening (ALF) arbeider med å hjelpe og støtte adopterte som sliter med dårlige adoptivforeldre, elendige adopsjoner og adopsjonssyndromer som følge av dårlig matching eller at foreldrene er blitt hindret i å gjøre sitt valg av adoptanter. Et Velferdsgode Hvordan kan lesber, homser, biskoper, statsråder og politikere overse at det er barnas foreldres vurderinger av hvem de foretrekker som barns adoptanter som er avgjørende i alle adopsjonssaker? Hvorfor vil maktmennesker i dagens Norge krenke denne grunnleggende vurderings- og valgrettigheten som er en forutsetning for at adopsjon er tillatt? Er svaktstilte foreldres barn blitt et velferdsgode den norske statsmakt skal ta og fordele til dem som har et barneunderskudd de nekter å godta? Det er forståelig at en del grupper føler seg diskriminert så lenge man ser på adoptivbarn som et statlig velferdsgode, men hvorfor skal det ikke være et gode for barnas egentlige foreldre? Enslige har alltid etter adopsjonslovens vilkår hatt lik mulighet til å bli adoptivforeldre som gifte, selv om mange måtte tro noe annet. Andelen enslige som er blitt nektet adopsjonsbevilling i perioden 1917-1987 synes ikke å ha vært større enn for gifte. Homoseksuelle enslige adoptanter har derimot i tidligere tider ikke levd ut sin seksualitet ved å ha et aktivt sexliv, slik dagens homoseksuelle tar som en selvfølge. Sexadopsjoner Vi i ALF ser meget alvorlig på de seksuelle faktorene og momentene rundt adopsjon. Det er rett og slett umulig for adopterte barn å beskytte seg mot uønsket sexpress fra adoptivforeldrenes side, fordi det ikke finnes noen naturlige sperrer eller grenser. Dette vet enhver adoptert, og det kalles "adopsjonssex". Adopsjonssex er langt på vei en naturlig følge av en adopsjon, men Stortinget gjorde det straffbart i 1986. Seksuelt motiverte eller begrunnede adopsjoner må kalles "sexadopsjoner", og etter adopsjonsloven er motivet for å ville adoptere en viktigere avgjørelsesfaktor enn Statens ensporede og feilaktige begrep "omsorgsevne". Homsesex eller lesbesex er det like lett å få et adoptert barn med på som heterosex, og er like vanskelig for et adoptert barn å forhindre, selv om heteroseksuell adopsjonssex hittil langt på vei har vært enerådende. Adopsjonssex begynner ofte når den adopterte er betydelig yngre enn 16 år, og debuten forberedes ofte over flere år. I de senere år begynner forberedelsene også lenge før barnet blir adoptert! Adopsjonsrasisme Selv om mange utenlandske foreldre nok stilltiende godtar et slikt seksuelt forhold og sågar regner med at det vil skje, er dette noe man i Norge må være villige til å hindre når det gjelder samtlige barn som er tenkt å få norske adoptanter. At man forsvarer adopsjonssex med at dette er bedre for barnet enn et liv i prostitusjon, er en spekulasjon det er utilbørlig å gjøre i forbindelse med adopsjon. Barneministeren og andre maktmennesker som aldri selv kunne tenke seg å bortadoptere sine egne eller sine nærmestes barn har i 1998 utvetydig signalisert at både sexadopsjoner og adopsjonssex heretter skal godtas av norske adopsjonsmyndigheter. Kanskje vel vitende om at barna ikke er norske, men av en annen etnisk opprinnelse, nasjonalitet, hudfarge eller rase. Et nytt utslag av norsk adopsjonsrasisme? Hilsen en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Leste den her på DOL tidligere ved at noen hadde lagt frem linken. Hva jeg synes om den? Jeg skal lese den grundig og avgi noen kommentarer senere i kveld. Greit? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Tja....det er vel presentasjon av noen synspunkter som VG fant interessante nok til å sette på trykk? Kikket også på slik den tok seg ut i VG, og merket meg datoen. På meg virker innlegget å være skrevet som et innlegg i den verserende debatten om homofile skulle få oppfylt sitt krav og rett til å adoptere barn. Kanske ment for å skremme folk til å være imot det? Stort mer har jeg ikke som noen mening "om dette?", som du skriver. Jeg husker en kvinnlig SV-politiker som i Vårt Land gikk hardt ut mot Norges adopsjonspraksis av utenlandsfødte barn ved å si: "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" - Jeg var og er enig i det. Hva synes du "om dette?" Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Tja....det er vel presentasjon av noen synspunkter som VG fant interessante nok til å sette på trykk? Kikket også på slik den tok seg ut i VG, og merket meg datoen. På meg virker innlegget å være skrevet som et innlegg i den verserende debatten om homofile skulle få oppfylt sitt krav og rett til å adoptere barn. Kanske ment for å skremme folk til å være imot det? Stort mer har jeg ikke som noen mening "om dette?", som du skriver. Jeg husker en kvinnlig SV-politiker som i Vårt Land gikk hardt ut mot Norges adopsjonspraksis av utenlandsfødte barn ved å si: "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" - Jeg var og er enig i det. Hva synes du "om dette?" Vennlig hilsen "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" Ærlig talt, går det an å mene dette? Barna er jo allerede født ved en feiltakelse, og ikke ønsket kjære deg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" Ærlig talt, går det an å mene dette? Barna er jo allerede født ved en feiltakelse, og ikke ønsket kjære deg... Kjære Åsemor Gikk det litt fort for deg da du skrev: "Barna er jo allerede født ved en feiltakelse, og ikke ønsket kjære deg..." Godt ikke mange unge adopterte er inne på DOL når slikt serveres...... Ennå har jeg til gode å se en mor med et nyfødt barn i armene, ammende og så nær det er mulig å komme til sjeler...for så å rope ut at barnet er uønsket........ Finn heller på noe bedre å komme med, for det kan du sikkert, Åsemor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som undrer Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Tja....det er vel presentasjon av noen synspunkter som VG fant interessante nok til å sette på trykk? Kikket også på slik den tok seg ut i VG, og merket meg datoen. På meg virker innlegget å være skrevet som et innlegg i den verserende debatten om homofile skulle få oppfylt sitt krav og rett til å adoptere barn. Kanske ment for å skremme folk til å være imot det? Stort mer har jeg ikke som noen mening "om dette?", som du skriver. Jeg husker en kvinnlig SV-politiker som i Vårt Land gikk hardt ut mot Norges adopsjonspraksis av utenlandsfødte barn ved å si: "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" - Jeg var og er enig i det. Hva synes du "om dette?" Vennlig hilsen Lederen av foreningen sier at det tidligere har vært mange som har praktiskert hetrofil "adopsjonssex". Tror du at det er mange som adopterer for å få sex? Er det et vanlig problem for adopterte? Du har jo snakket med mange adopterte og har bred erfaring med deres problemer. Er dette noe mange sier de har opplevd? Til ditt spørsmål: Ingen bør være fødemaskiner for noen. Alle er vel enige om at barn bør få vokse opp hos sine biologiske foreldre, om det er mulig? Hilsen en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kjære Åsemor Gikk det litt fort for deg da du skrev: "Barna er jo allerede født ved en feiltakelse, og ikke ønsket kjære deg..." Godt ikke mange unge adopterte er inne på DOL når slikt serveres...... Ennå har jeg til gode å se en mor med et nyfødt barn i armene, ammende og så nær det er mulig å komme til sjeler...for så å rope ut at barnet er uønsket........ Finn heller på noe bedre å komme med, for det kan du sikkert, Åsemor. "Ennå har jeg til gode å se en mor med et nyfødt barn i armene, ammende og så nær det er mulig å komme til sjeler...for så å rope ut at barnet er uønsket........" De leverer jo fra seg ungen lenge før de begynner å amme da... Og de fleste adopterte veit vel at de er uønsket av de biologiske foreldrene! Det veit iallefall de jeg kjenner som er adopterte.. De er glad for at de kunne få vokse opp med foreldre i norge som har gitt de masse kjærlighet fordi barnet er ønsket, istedetfor å vokse opp sammen med ei voldtatt koreaner som ikke har noe sted å bo... Det er tross alt _svært få_ som blir gravide for å adoptere barnet bort! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Lederen av foreningen sier at det tidligere har vært mange som har praktiskert hetrofil "adopsjonssex". Tror du at det er mange som adopterer for å få sex? Er det et vanlig problem for adopterte? Du har jo snakket med mange adopterte og har bred erfaring med deres problemer. Er dette noe mange sier de har opplevd? Til ditt spørsmål: Ingen bør være fødemaskiner for noen. Alle er vel enige om at barn bør få vokse opp hos sine biologiske foreldre, om det er mulig? Hilsen en Hei igjen Åsemor har et annet syn enn det du står for ser jeg. Jeg må erkjenne å ha møtt og snakket med voksne kvinnlige adopterte som har opplevd vanskelig følelser til sin adoptivfar eller fra adoptivfarens side, med dertil nye og vanskelig følelser fra adoptivmorens side, men jeg har ikke noe inntrykk av at den oppvoksende generasjonen adopterte rammes av slikt i samme grad lenger. Kanksje lovendringen i 1986 har ført til at slikt holdes mer skjult...? Egentlig så opptar det meg lite i forhold til andre ting. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegre Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Utenlandske kvinner skal ikke være fødemaskiner for norske kvinner!" Ærlig talt, går det an å mene dette? Barna er jo allerede født ved en feiltakelse, og ikke ønsket kjære deg... Jeg vil ikke uttale meg om "som undrers" innlegg, men vil bare kommentere ditt utsagn om at "barna allerede er født men ikke ønsket". Tror nok at mange av de biologiske mødrene har et sterkt ønske om å beholde barna sine,men at livssituasjonen deres ikke tillater det. Vi adoptanter må nok innse at "andres ulykke er vår lykke", for å sette det litt på spissen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som lurer selv om nicket er reservert nå Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei igjen Åsemor har et annet syn enn det du står for ser jeg. Jeg må erkjenne å ha møtt og snakket med voksne kvinnlige adopterte som har opplevd vanskelig følelser til sin adoptivfar eller fra adoptivfarens side, med dertil nye og vanskelig følelser fra adoptivmorens side, men jeg har ikke noe inntrykk av at den oppvoksende generasjonen adopterte rammes av slikt i samme grad lenger. Kanksje lovendringen i 1986 har ført til at slikt holdes mer skjult...? Egentlig så opptar det meg lite i forhold til andre ting. mvh Synes du ikke det er litt skremmende at en person som står som representant for en forening for adopterte skriver slike ting i en riksavis? Som adoptert: synes du det er ok at en person står fram og sier slike ting, som representant for adopterte? En forening som "adoptertes landsforening" gir jo inntrykk av å representere alle adopterte. Har du vært i kontakt med denne foreningen? Er den tjent med å ha en leder med slike syke meninger? hilsen en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Ennå har jeg til gode å se en mor med et nyfødt barn i armene, ammende og så nær det er mulig å komme til sjeler...for så å rope ut at barnet er uønsket........" De leverer jo fra seg ungen lenge før de begynner å amme da... Og de fleste adopterte veit vel at de er uønsket av de biologiske foreldrene! Det veit iallefall de jeg kjenner som er adopterte.. De er glad for at de kunne få vokse opp med foreldre i norge som har gitt de masse kjærlighet fordi barnet er ønsket, istedetfor å vokse opp sammen med ei voldtatt koreaner som ikke har noe sted å bo... Det er tross alt _svært få_ som blir gravide for å adoptere barnet bort! Hei igjen Du påstår: "Og de fleste adopterte veit vel at de er uønsket av de biologiske foreldrene!" Hvordan i all verden skal de vite det da? Fordi de fleste adoptiforeldre påstår det og fremstiller det slikt? Nå er du allerede inne i temaet om "Adoptertes tilknytning til sine opprinnelige foreldre". Uff og uff er min kommentar til ditt innlegg/innspill. Mer enn 90% av de voksne adopterte jeg vet om som har møtt sin opprinnelige mor ansikt til ansikt har fått vite at moren var presset til å skille seg fra barnet ved adopsjon, og at det var overhodet ikke noe de ønsket! Er det om å gjøre for deg, Åsemor, å sørge for at adopterte ikke skal kunne være stolte av sitt opphav som du er av ditt? Er dette en metode enkelte adoptivforeldre (mange i følge deg) bruker for å få adoptivbarnet til å tilknytte seg adoptivforeldrene slik a-foreldrene vil? Fint at du tok dette frem, men jeg håper inderlig at få - ytterst få - uttaler slikt eller setter slik på trykk! Mener du det, så råder jeg deg til å holde tett om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg vil ikke uttale meg om "som undrers" innlegg, men vil bare kommentere ditt utsagn om at "barna allerede er født men ikke ønsket". Tror nok at mange av de biologiske mødrene har et sterkt ønske om å beholde barna sine,men at livssituasjonen deres ikke tillater det. Vi adoptanter må nok innse at "andres ulykke er vår lykke", for å sette det litt på spissen. Bra alegre! Du skal har ros for din forståelse og ditt bidrag! Håper mange tenker som deg, mener som deg og gir uttrykk for det! Herlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som lurer selv om nicket er reservet nå Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg vil ikke uttale meg om "som undrers" innlegg, men vil bare kommentere ditt utsagn om at "barna allerede er født men ikke ønsket". Tror nok at mange av de biologiske mødrene har et sterkt ønske om å beholde barna sine,men at livssituasjonen deres ikke tillater det. Vi adoptanter må nok innse at "andres ulykke er vår lykke", for å sette det litt på spissen. Det har du nok i svært mange tilfeller rett i. Det er vondt å vite at vår lykke er basert på et annet menneske sin ulykke. Men det betyr ikke at biologiske mødre som adopterer bort barna sine er fødemaskiner heldigvis. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Synes du ikke det er litt skremmende at en person som står som representant for en forening for adopterte skriver slike ting i en riksavis? Som adoptert: synes du det er ok at en person står fram og sier slike ting, som representant for adopterte? En forening som "adoptertes landsforening" gir jo inntrykk av å representere alle adopterte. Har du vært i kontakt med denne foreningen? Er den tjent med å ha en leder med slike syke meninger? hilsen en Hei igjen! Det er organisasjons- og foreningsfrihet i Norge, og hva jeg mener om det? Flott! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det har du nok i svært mange tilfeller rett i. Det er vondt å vite at vår lykke er basert på et annet menneske sin ulykke. Men det betyr ikke at biologiske mødre som adopterer bort barna sine er fødemaskiner heldigvis. Hilsen Hei igjen alergre Om det er vi også enige! :-) (betyr vel smiler?) Tok frem dette fordi det har stått mye rart om adopsjon i pressen og meningen om adopsjon er mange og uensartede. Sånn er det vel og må være....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som lurer selv om nicket er reservert nå Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei igjen! Det er organisasjons- og foreningsfrihet i Norge, og hva jeg mener om det? Flott! Så det betyr at du synes det er ok at Morten Johansen og hans meninger representerer deg som adoptert? Basert på avisinnlegget til lederen av Adoptertes landsforening, synes du det virker som en seriøs forening? Kunne du som adoptert tenkt deg å være medlem der? Er det en forening du vil anbefale de unge adopterte du treffer og rådgir? hilsen en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Så det betyr at du synes det er ok at Morten Johansen og hans meninger representerer deg som adoptert? Basert på avisinnlegget til lederen av Adoptertes landsforening, synes du det virker som en seriøs forening? Kunne du som adoptert tenkt deg å være medlem der? Er det en forening du vil anbefale de unge adopterte du treffer og rådgir? hilsen en Har jeg misforstått? Etter det jeg har fått vite var denne foreningen en medlemsforening som jeg minnes ble opplyst om her av noen. I min bok representerer en medlemsforening medlemmenes interesser - altså ikke "beriket". Må vel vite mer for å kunne anbefale medlemskap i noen forening enn bare et løsrevet debatt innlegg i en løssalgsavis. - Syns jeg da. Har en gang anbefalt søkere etter barn for adopsjon, Adopsjonsforum fremfor Verdens Barn. I dag ville jeg vel ikke anbefalt medlemskap i noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som fremdeles lurer selv om nicket er reservert nå Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har jeg misforstått? Etter det jeg har fått vite var denne foreningen en medlemsforening som jeg minnes ble opplyst om her av noen. I min bok representerer en medlemsforening medlemmenes interesser - altså ikke "beriket". Må vel vite mer for å kunne anbefale medlemskap i noen forening enn bare et løsrevet debatt innlegg i en løssalgsavis. - Syns jeg da. Har en gang anbefalt søkere etter barn for adopsjon, Adopsjonsforum fremfor Verdens Barn. I dag ville jeg vel ikke anbefalt medlemskap i noen. Jeg er også klar over at den representerer registrerte medlemmer. Men navnet kan lede folk til å tro at det er en seriøs forening. Men søker man på nettet så finner man ingenting om foreningen. Siden du ikke vet noe om foreningen kan jo jeg fortelle litt om den. Jeg har forhørt meg litt i adopsjonskretser og blitt fortalt at det er et "enkeltmannsforetak". Alle medlemmer har meldt seg ut fordi de ikke ville være med i en forening med en leder som serverte sånne ting som denne artikelen om adopsjonssex. De som har møtt mannen sier at han muligens har psykiske problemer. Sikkert en mann som har hatt dårlig tilknytning til sine adoptivforeldre og ikke adoptert dem skikkelig. Det er vel mest synd på ham. Det er forøvrig denne mannen mange her på DOL mener at du er. Jeg regner med at du har lurt litt på hvorfor folk har reagert negativt på deg. Kan du forstå at folk har reagert negativt når denne personen har vært på DOL og kommet med liknende uttalelser? Jeg regner med at du kan ta avstand fra disse uttalelsene som står i artikelen? hilsen en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Barneministeren og andre maktmennesker som aldri selv kunne tenke seg å bortadoptere sine egne eller sine nærmestes barn har i 1998 utvetydig signalisert at både sexadopsjoner og adopsjonssex heretter skal godtas av norske adopsjonsmyndigheter." DETTE KAN DA IKKE VÆRE SANT??? Jeg kan virkelig ikke tro det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg er også klar over at den representerer registrerte medlemmer. Men navnet kan lede folk til å tro at det er en seriøs forening. Men søker man på nettet så finner man ingenting om foreningen. Siden du ikke vet noe om foreningen kan jo jeg fortelle litt om den. Jeg har forhørt meg litt i adopsjonskretser og blitt fortalt at det er et "enkeltmannsforetak". Alle medlemmer har meldt seg ut fordi de ikke ville være med i en forening med en leder som serverte sånne ting som denne artikelen om adopsjonssex. De som har møtt mannen sier at han muligens har psykiske problemer. Sikkert en mann som har hatt dårlig tilknytning til sine adoptivforeldre og ikke adoptert dem skikkelig. Det er vel mest synd på ham. Det er forøvrig denne mannen mange her på DOL mener at du er. Jeg regner med at du har lurt litt på hvorfor folk har reagert negativt på deg. Kan du forstå at folk har reagert negativt når denne personen har vært på DOL og kommet med liknende uttalelser? Jeg regner med at du kan ta avstand fra disse uttalelsene som står i artikelen? hilsen en ..at DOL's "Adopsjon" brukes eller blir brukt til personangrep, sladder, ryktespredning på navngitte adopterte, adoptanter, adoptivforeldre og/eller opprinnelige foreldre om disses private forhold! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110702-beriket-hva-mener-du-om-dette/#findComment-655851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.