Gå til innhold

Hjemme igjen og har problemer

Anbefalte innlegg

Nå har jeg rotet meg inn i en vanskelig livssituasjon igjen. Ikke klarer jeg å akseptere at jeg er schizofren - og dermed klarer jeg heller ikke å akseptere at jeg må bruke medisiner. Og så skal jeg begynne å jobbe på mandag, selv om jeg akkurat er kommet tilbake fra psykehuset... I morgen skal jeg snakke med både psykiateren min og legen fra sykehuset, og er redd jeg kommer til å si noe som får meg innskrevet igjen. Og i dag fikk jeg vite at medisinen min koster 2000 kroner og skal settes hver 14. dag! Og den er ikke på blå resept... Jeg er så sliten og trett av alt at jeg bare har lyst til å sette meg ned og grine. Ble innlagt på tvang denne gangen etter suicid igjen. Ble akutt psykotisk og fikk en skikkelig hestedose i skinken for å være rolig. Nei, huff, jeg vil ikke tilbake til psykehuset! Og jeg orker ikke være hjemme, heller. Hva skal jeg gjøre med livet mitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110726-hjemme-igjen-og-har-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper og tror at medisinen gis på blå resept. Sannsynligvis har du misforstått noe der (håper jeg).

Antipsykotiske medisiner er da absolutt kvalifisert til å dekkes på blå resept når man har fått en schizofrenidiagnose. (Forutsatt at det er antipsykotika du får, da).

mvh

Kizza1365380506

Kjære ulva.

Velkommen hjem! Jeg håper det går fint for deg tross alt. Kanskje det er bra for deg å begynne i arbeid. Treffe mennesker hver dag. Det er tøft det du går igjennom nå. Det føles så trygt å være på sykehus, det har jeg syntes uansett hva jeg har vært innlagt for, selv etter fødslene. Og nå føler du deg kanskje mer alene da behandleren din skal på ferie. Men du klarer det. Du skal klare det. :o)

Ang prisen på medisinen, det må da være feil at den ikke er på blå resept. Ingen kan klare så store uforutsette utgifter i måneden. Du må høre med sykehuse neste gang du skal få en sprøyte, det må være en feil. Om det skulle være riktig får du søke trygdekontoret om refusjon.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...