Gå til innhold

NHD, andre medisinsk spørsmål

Anbefalte innlegg

martine1365379969

så var det dette med medisiner igjen.,....*s* skal til legen min denne veka og diskutere medisiner, men vil gjerne vera forberedt, difor spm:

Som sagt går eg på efexor, og den virker veldig bra mot angsten og depresjonen, det den derimot ikkje hjelper med er tvangstankane. dei er ofte så sterke at det resulterar i sjølvskading. Difor er spm:

finnes der medisiner som demper tvangstankar som eg kan kombinere med efexor? Tvangstankana går mykje utover dagliglivet.

Håper nokon har tips:)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110901-nhd-andre-medisinsk-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

martine1365379969

Jeg er usikker på om vi har samme forståelse av begrepet "tvangstanker". Derfor er det vanskelig å besvare spørsmålet.

kva er din forståelse av tvangstanker?? Mine tvangstanker som dei kaller det går på tanker som kjem uten at eg ynskjer å tenkja dei; dvs det følest ikkje som mine tankar. Eg prøver oversjå dei, men det går ikkje. Det er bl.a tanker om å skade osv... har over 20 ulike slike tanker. veldig plagsomt, gjer at eg ikkje greier å vera med mange mennesker osv. vanskeleg å gå på byen. er og veldig paranoid.... skjøner du litt betre nå?

martine1365379969

Jeg er usikker på om vi har samme forståelse av begrepet "tvangstanker". Derfor er det vanskelig å besvare spørsmålet.

ps: har fått bekrefta at desse tankane ikkje er riktige av psykolog og ei eg snakker med. om det hjelp som info??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...