slitenmamma68 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei.. Jeg har en sønn på 8 år som har adhd og asbergers syndrom.Da han var yngre sov han faktisk ganske bra,men det siste året har han fått ganske store søvnproblemer,og vil heller ikke ligge på sitt eget rom og sove.Han har helt parkert nede på meg og min manns soverom,og vi vet ikke hva vi skal gjøre for og få noen forandring på dette.Vi har forsøkt med melantonin og vallergan.Vi har prøvd og ligge på hans rom til han sovner,men han kommer alltid tilbake ned igjen,etter at vi har sovna(kommer snikende).Vi har forsøkt og belønne han vist han f.eks sover noen netter oppe på sitt rom,men det hjalp kun en tid og så skled det ut.Vi har også forsøkt og si til han at han kan sove annenhver natt nede hos oss,vist han da de andre nettene ligger oppe på rommet sitt.Det hjalp en tid,men så skled det også ut.Vist han ikke får komme ned så ligger han og gråter og er fryktelig lei seg,og jeg orker ikke at han skal ha det så leit.Han vet kanskje vi er "svake",men det er alså ikke så lett og få sove når han ligger og gråter hele tiden.Han har alltid vært veldig undrende,redd og engstelig av seg,og tror det er defor han er redd for og sove alene,men hvorfor klarte han det da før??Vi vet rett og slett ikke vår arme råd,og føler vi har prøvd det meste.Det sliter også ganske mye på meg og min manns privatliv,fordi vi føler at vi ikke har noe privatliv lengre.Vi har fire barn,hvorav to av dem har adhd.De er 13,10, 8 og 4 mnd gammel barna våre.Hva skal vi gjøre,fordi jeg føler ikke noenting av det vi gjør hjelper,og det er ganske tungt og ha det slik når det begynner og gå så langt at min mann blir sint(på meg)fordi jeg ikke nekter min sønn og ligge nede,fordi han vil ha sex med meg.Hjelp!! Håper på svar snart..fra noen?? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110919-adhd-og-s%C3%B8vnproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
spor1365380431 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kanskje det kan være et forsøk å prøve ut løsninger som innebærer at han må sove på sitt eget rom.Det er kanskje ikke et så stort gode som det er å sove på foreldrenes soverom og derfor lettere å oppgi på sikt. Det er forsøket verdt å bytte på å ligge inne hos han til han sovner. Det ble en løsning hos oss (kotvarig) og siden har vi hatt soverommet alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110919-adhd-og-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-657682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ADHD + AS Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Vi har vært gjennom det samme. Vi lot ham sovne i sengen vår, og fulgte ham inn til seg selv når vi skulle legge oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110919-adhd-og-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-676713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.