Gå til innhold

Rart, mini-psykose?

Anbefalte innlegg

Gjest blaa-bukken

Jeg er i utlandet og jeg sliter ikke så mye med angst som hjemme. Det rare er at plasser der det er mange mennesker, så føles det på en måte som om alle snakker om meg, jo, dette er jo typisk angstsymptom, men dette har bare blitt sterkere og sterkere med årene, jeg har trodd at jeg hører dårlig, men det gjør jeg ikke. Vennene mine sier at det er ingen som kommenterer meg eller sier noe om meg, ser ikke styggt på meg, men tvært i mot.

I det siste har de "stemmene" blitt høyere og mer tydelig, det som også kan skje er at de stemmene gjentar seg flere ganger, som om noen skulle ha satt på repeat. Ikke direkte repeat, men... Vanskelig å forklare.

Plasser der jeg har vært før, der det ikke er folk der og da, men vært der før så føles det på en måte som om de er der og de stemmene. Jeg ser dem ikke, jeg hører dem ikke direkte, det er på en måte en slags minne, men bare veldig sterk.

Jeg går på 60mg cipramil, denne dosen har jeg brukt i to år. Uten særlig stor forskjell. Har slitt med panikkangst og vet GODT hva det er, men dette er anderledes og veldig rart.

Psykiatern ga meg Risperdal 1mg(for å fjerne paranoia fra angsten, så rundt meg og følte at noen fulgte etter meg hele tiden, psyken mente at risperdalen ville kutte ned på dette), da var jeg lammet i 24 timer og fikk tilbakefall av panikkangsten, det var over for lengs.

Hva er dette? Ekke helt fjern fra virkeligheten, men er på grensenivå mener jeg da.

Grensepsykose?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110961-rart-mini-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg vet ikke hvordan det er med unge mennesker men min svigermor fikk både syn- og hørsels halusinasjoner da hun gikk på cipramil. Vi fikk da vite at det var en veldig skjelden bivirkning av medikamentet, og eldre var spesielt utsatt.

Hun kunne høre helt tydelig at det var folk utenfor. Heldigvis skjedde dette om vinteren så vi kunne vise henne at det ikke var spor i snøen. Det var så virkelig for henne at hun ble sint på oss når vi ikke hørte noe og ba oss vaske ørene.

Det kan jo være at denne sjeldne bivirkningen har rammet også deg!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110961-rart-mini-psykose/#findComment-657704
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...