Mimmy Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Finnes det klare kriterier som legges til grunn, for at man skal kunne si at det dreier seg om en alvorlig depresjon? Og hva er disse? Og hva er avgrensningene mot f.eks. psykose? Er alvorlig depresjon en psykose i seg selv? Svært interessert i å få svar på disse spørsmålene! Både for meg selv, og for andre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 En måte å gradere depresjonene på, er å bruke skalaen MADRS. 13-19: mild 20-34: moderat 35 og mer: alvorlig. Psykose har en om det i tillegg er vrangforestillinger. De fleste alvorlige depresjoner har ikke vrangforestillinger. 0 Siter
Mimmy Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Skrevet 29. juni 2003 En måte å gradere depresjonene på, er å bruke skalaen MADRS. 13-19: mild 20-34: moderat 35 og mer: alvorlig. Psykose har en om det i tillegg er vrangforestillinger. De fleste alvorlige depresjoner har ikke vrangforestillinger. Takk for svaret. 0 Siter
martine1365379969 Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 En måte å gradere depresjonene på, er å bruke skalaen MADRS. 13-19: mild 20-34: moderat 35 og mer: alvorlig. Psykose har en om det i tillegg er vrangforestillinger. De fleste alvorlige depresjoner har ikke vrangforestillinger. kan vrangforestillinger vera forestillinger om ein sjølve som ikkje stemmer med virkeligheten?? Det er det dei seier om me, at det eg trur om meg sjølve er løgn. Er dette då vrangforestilling?? Vart mange spm til deg no, men det er så mykje eg lurer på... og vil så gjerne forstå meg sjølve... 0 Siter
Gjest twisted83 Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 En måte å gradere depresjonene på, er å bruke skalaen MADRS. 13-19: mild 20-34: moderat 35 og mer: alvorlig. Psykose har en om det i tillegg er vrangforestillinger. De fleste alvorlige depresjoner har ikke vrangforestillinger. Hva mener du med skalaen MADRS? Er det en test, eller? Og hvor kan man i såfall få tatt den? Psykologen min sier han ikke har noe tro på tester, han liker best å intervjue. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å få vite hvor alvorlig min depresjon er. Har vært deprimert i snart 3 år, og føler at jeg aldri kommer noen vei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.