Gå til innhold

Å gå ned i spagat

Anbefalte innlegg

Gjest er det for sent for meg?

Er det for sent å lære seg, når en er 22, og ikke har noen gymnist-trening? Er kvinne forresten, og ønsker veldig å kunne gå ned i spagat. Jeg er ikke naturlig myk, men er villig til å legge inn timene det tar, å trene seg til å bli. Er det bare å gå igang og "knekke"inn bena, og sakte men sikkert få det til, eller er det et håpløst prosjekt i min alder? (ikke det at jeg er gammel, men må en begynne med det når en er liten, liksom?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111005-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-spagat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert ikke for sent, det, men husk å være skikkelig varm i kroppen før du begynner å tøye skikkelig. Hvis du ikke trener fast så kanskje du skal kjøpe deg en dvd/video med yoga eller ballett-øvelser så du ser hvordan man trener bevegelighet uten å skade seg Det er veldig viktig å lære seg hvordan man skal puste når man tøyer. Anbefaler treningsdvd'en til New York City Ballet (fins sikkert på video også) eller yoga-dvd'ene Learn Yoga: beginners and general class. (Evnt. Geri-Yoga, den er også bra). Du finner disse og masse andre liknende treningsopplegg på bl.a play.com.

De har ikke nødvendigvis spagat-trening, men du blir generelt varm nok og myk nok i hele kroppen til å kunne øve deg på å gå ned i spagat selv. Tror ikke det vil ta deg så lang tid hvis du bruker tid på det ofte (litt hver dag, f.eks).

Det er ikke for sent.

For noen år siden gikk jeg på ju-jutsu. De fleste som hadde trent i stund greide ettervært å gå ned i spagat. Det var fordi de la veldig vekt på tøying etter treningen.

Altså du må varme godt opp, og så tøye tøye tøye.

Men vær tålmodig, det tar tid før du ser resultater.

Annonse

Man må ikke nødvendigvis begynne som liten, nei. Jeg gikk ned i spagaten lett som bare det da jeg var tidlig i tenårene, men så ble det et langt treningsopphold fra den sorten. Da jeg hadde fylt 23 ville jeg begynne å prøve meg litt igjen, noe som tok sin tid (vil jo ikke ha strekkskader heller!), men det gikk!

Nå derimot... det skal gå igjen, men det krever litt tålmod og trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...