Gå til innhold

- Innvandring fører ikke til kriminalitet


Sør

Anbefalte innlegg

Hvis du skal komme med en slik påstand bør du jo kanskje begrunne den litt mer - og kom gjerne med navn.

Det jeg har etterspurt er en forskning på om innvandrerbakgrunn kan ha noe å si for kriminell handling - og evnt. hva det skyldes. Dette har blant annet Sør vært i mot. Så kommer det en forskning som har gjort akkurat dette - som sier at mye av de kriminelle handlingene skyldes skepsis til innvandrere - da er det plutselig greit for Sør. Jeg skjønner ikke denne plutselige endringen. Kan jo begynne å lure på om det er fordi resultatet er positivt for innvandrere?

Det er jo akkurat det at man ikke skal kunne forske akkurat på dette som bygger opp om mistilliten/skepsisen til innvandrere. Hvis man åpent kan diskutere problemer så vilman kanskej raskere finne en løsning på de også.

Mulig du oppfatter dette som en rasistisk tankegang?

Ikke gjør deg dummere enn du er.

Det er stor forskjell på å henge ut individer fra forskjellige tilfeldlige grupper, og på forskning som viser at når man henger ut grupper (enten det er "innvandrere", "overvektige" eller "folk med store sko") så blir prosentvis flere i den gruppen kriminelle.

Dette forstår du også.

Og ja - jeg liker fremdeles ikke grupperinger basert på folkegruppe/rase. Det forhindrer integrasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    36

  • soleil

    13

  • Bassisten

    6

  • Ulv I Faarikaal

    6

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

>>Forskerne understreker viktigheten av å integrere innvandrerne i samfunnet og da særlig følge opp innvandrerbarn i og utenfor skolen.

Dette syns jeg var det beste, men det blir ikke gjort i Norge, det har jeg sett med egne øyne. Vi svikter dem fullstendig. De er våre politikeres feil, vi er nesten uten ressurser, de er for mange og for krevende.

Derfor blir de isolert, uglesett, og det skapes f eks kriminelle gjenger. Integreringen må skje over 10-20 år og være svært intens. Noen tror dette kan skje på tre mnd, og så er vi fiks ferdige. En familie på 5 personer integrert på tre mnd ? Nix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.wellex.no/Wellex.no/index.aspx

Legen her underbygger at produktet fungerer som det skal. En lege. En med mye utdannelse, ergo må jo det han sier være rett.

I tillegg til denne reklamen for et slankeprukt som åpenbart fungerer (en lege sier jo så!), så finnes det tusenvis (tror ikke jeg overdriver med det tallet) som sier noe helt annet enn hva denne artikkelen over sier.

Rart, ikke sant? Leger burde jo vite bedre? Hvordan kan leger, en godt utdannet gruppe mennesker, være så uenige?

Aftenposten i dag viser den artikkelen som du her henviser til. Den samme avisa, og andre aviser, såkalte eksperter, osv, har tidligere slengt ut konklusjoner som viser noe helt annet enn den over her.

De har du ikke likt. Forfatterne av avisene har spredd fremmedfrykt og gud vet hva. Nå, endelig, etter år med gjentatte artikler i norges mest leste aviser, artikler som i følge deg har spredd fremmedfrykt med sine innslag, så har du funnet en, en jævla artikkel som sier noe annet, og du forbarmer deg over den, helt uten å stille deg kritisk til det du leser.

Dette er sterkt. Du minner her om Ulv. Han ser en artikkel som underbygger sitt syn på det hele og slenger dem ut her på dol for å "vise hvordan det faktisk her".

Dette kritiserer du, helt greit, jeg synes hans måte å gjøre det på er fint lite troverdig selv, men nå er det du som gjør nøyaktig det samme, helt uten å stille deg kritisk til noe som står i artikkelen, og fremstiller det hele som "at det er sånn det er".

Det er ganske sterk.

Nytt nikkforslag til deg: Sør I Faarikal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.wellex.no/Wellex.no/index.aspx

Legen her underbygger at produktet fungerer som det skal. En lege. En med mye utdannelse, ergo må jo det han sier være rett.

I tillegg til denne reklamen for et slankeprukt som åpenbart fungerer (en lege sier jo så!), så finnes det tusenvis (tror ikke jeg overdriver med det tallet) som sier noe helt annet enn hva denne artikkelen over sier.

Rart, ikke sant? Leger burde jo vite bedre? Hvordan kan leger, en godt utdannet gruppe mennesker, være så uenige?

Aftenposten i dag viser den artikkelen som du her henviser til. Den samme avisa, og andre aviser, såkalte eksperter, osv, har tidligere slengt ut konklusjoner som viser noe helt annet enn den over her.

De har du ikke likt. Forfatterne av avisene har spredd fremmedfrykt og gud vet hva. Nå, endelig, etter år med gjentatte artikler i norges mest leste aviser, artikler som i følge deg har spredd fremmedfrykt med sine innslag, så har du funnet en, en jævla artikkel som sier noe annet, og du forbarmer deg over den, helt uten å stille deg kritisk til det du leser.

Dette er sterkt. Du minner her om Ulv. Han ser en artikkel som underbygger sitt syn på det hele og slenger dem ut her på dol for å "vise hvordan det faktisk her".

Dette kritiserer du, helt greit, jeg synes hans måte å gjøre det på er fint lite troverdig selv, men nå er det du som gjør nøyaktig det samme, helt uten å stille deg kritisk til noe som står i artikkelen, og fremstiller det hele som "at det er sånn det er".

Det er ganske sterk.

Nytt nikkforslag til deg: Sør I Faarikal.

Her er en link til interessant lesning:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Det er flere linker på samme side om samme tema.

For de som er opptatt av innvandrere og kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link til interessant lesning:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Det er flere linker på samme side om samme tema.

For de som er opptatt av innvandrere og kriminalitet.

I know. Leste linkene tidligere idag.

Poenget mitt var bare at Sør på en skikkelig "Ulv I Faarikal-måte", fyren han åpenbart har fint lite til overs for, plukker ut den ene linken som passer han og dytter den inn her, helt uten å stille seg kritisk til det han leser, og helt uten å tenke på at hundrevis av linker har vist noe helt annet tidligere.

Menmen... Du finner sikkert enkelte som fortsatt mener at jorda er bananformet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på sidelinjen

Ikke gjør deg dummere enn du er.

Det er stor forskjell på å henge ut individer fra forskjellige tilfeldlige grupper, og på forskning som viser at når man henger ut grupper (enten det er "innvandrere", "overvektige" eller "folk med store sko") så blir prosentvis flere i den gruppen kriminelle.

Dette forstår du også.

Og ja - jeg liker fremdeles ikke grupperinger basert på folkegruppe/rase. Det forhindrer integrasjon.

Med vennlig hilsen

!Ikke gjør deg dummere enn du er.!

Slike utspill mot meddebattanter burde du holde deg for god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest på sidelinjen

Hei,

Som jeg har påpekt flere ganger, står du fritt til å skrive innlegg selv, istedet for bare å kritisere andre.

===

Og nei - artikkelen kritiserer ikke "oss" på den måten du hentyder. Den påpeker at hvis man isolerer og fornedrer en hvilken som helst gruppe (det være seg mørkhudete, "feite mennesker", osv) over lengre tid, så er det klart at kriminalitet vil øke i denne gruppen.

===

At enkelte individer i gruppen ikke vil lære seg norsk er sikkert sant, men utgjør neppe mange nok til å forklare noe, samt at det åpenbart ikke er noen unnskyldning for vår manglende integrasjon. De aller aller fleste lærer seg språket. (Carl I Hagen kan fremdeles ikke spansk!)

Med vennlig hilsen

(Carl I Hagen kan fremdeles ikke spansk!)

Hva har det med saken å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Carl I Hagen kan fremdeles ikke spansk!)

Hva har det med saken å gjøre ?

Carl I. er innvandrer i Spania.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl I. er innvandrer i Spania.....

Carl I Hagen er da fortsatt norsk statsborger selv om han velger å feriere i Spania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på sidelinjen

!Ikke gjør deg dummere enn du er.!

Slike utspill mot meddebattanter burde du holde deg for god for.

Heisan! Er du også på sidelinjen? Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spansk flue på veggen

Carl I Hagen er da fortsatt norsk statsborger selv om han velger å feriere i Spania?

Han kom ikke uten papirer, og trenger ikke integrering, fastboende nordmenn opptrer ikke så mye å kriminalstatistikken, bortsett fra noen svenske timeshareselgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et politisk bestillingsverk der konklusjonen var forutbestemt.

Sitat fra Aftenposten: "Derimot mener kommisjonen at land som Norge skaper kriminelle utlendinger."

Med andre ord mener kommisjonen at alle eller noen av de krimminelle utlendingene kan skylde på Norge for at de er blitt krimminelle og dermed fraskrive seg ansvar for egne handlinger ! EU-kommisjonen = supperåd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *sssssssss*

Sitat fra Aftenposten: "Derimot mener kommisjonen at land som Norge skaper kriminelle utlendinger."

Med andre ord mener kommisjonen at alle eller noen av de krimminelle utlendingene kan skylde på Norge for at de er blitt krimminelle og dermed fraskrive seg ansvar for egne handlinger ! EU-kommisjonen = supperåd.

Skal vi tro på sånt ?

Vi har skyld i at vi ikke klarer integrere dem ja, men vi har ikke skylda for at de kommer og at vi ikke har ressurser til å håndtere problemene.

Nok en instans vi ikke har tillit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom ikke uten papirer, og trenger ikke integrering, fastboende nordmenn opptrer ikke så mye å kriminalstatistikken, bortsett fra noen svenske timeshareselgere.

Og hvilken relevans har det?

Mener du at innvandrere som lever likt ham i Norge ikke trenger å lære seg norsk?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *sssssssss*

Sitat fra Aftenposten: "Derimot mener kommisjonen at land som Norge skaper kriminelle utlendinger."

Med andre ord mener kommisjonen at alle eller noen av de krimminelle utlendingene kan skylde på Norge for at de er blitt krimminelle og dermed fraskrive seg ansvar for egne handlinger ! EU-kommisjonen = supperåd.

Norge har verdens største innvandring i forhold til folketallet nå. Norge er nok da det rette landet å hakke på. Vi gjør vårt beste, men det er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Aftenposten: "Derimot mener kommisjonen at land som Norge skaper kriminelle utlendinger."

Med andre ord mener kommisjonen at alle eller noen av de krimminelle utlendingene kan skylde på Norge for at de er blitt krimminelle og dermed fraskrive seg ansvar for egne handlinger ! EU-kommisjonen = supperåd.

En bak-mål tolkning av artikkelen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Forskerne understreker viktigheten av å integrere innvandrerne i samfunnet og da særlig følge opp innvandrerbarn i og utenfor skolen.

Dette syns jeg var det beste, men det blir ikke gjort i Norge, det har jeg sett med egne øyne. Vi svikter dem fullstendig. De er våre politikeres feil, vi er nesten uten ressurser, de er for mange og for krevende.

Derfor blir de isolert, uglesett, og det skapes f eks kriminelle gjenger. Integreringen må skje over 10-20 år og være svært intens. Noen tror dette kan skje på tre mnd, og så er vi fiks ferdige. En familie på 5 personer integrert på tre mnd ? Nix.

Du skriver: "Derfor blir de isolert, uglesett,"

I innlegg slik som de du poster på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har verdens største innvandring i forhold til folketallet nå. Norge er nok da det rette landet å hakke på. Vi gjør vårt beste, men det er ikke nok.

Tull fra ende til annen.

Det er, for eksempel, 21% innvandrere i Sveits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Derfor blir de isolert, uglesett,"

I innlegg slik som de du poster på DOL.

Av lokalmiljøet, ikke meg. Jeg kan ikke noe for det. Jeg bare nevner det.

Hva skal vi gjøre for å motivere lokalmiljøet til å hjelpe dem ? Kommunen gjør lite eller ingenting. Jeg syns ikke et kvarter besøk av sosionom hver uke er så mye, heller ikke så imponerende at de må vente 14 dager for å få hjelp til tolk og f eks barnepleier. Heller ikke at det ikke finnes psykiatere i det hele tatt unntatt for de som blir satt i fengsel.

Det er ikke innvandrernes feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...