Gå til innhold

- Innvandring fører ikke til kriminalitet


Sør

Anbefalte innlegg

Av lokalmiljøet, ikke meg. Jeg kan ikke noe for det. Jeg bare nevner det.

Hva skal vi gjøre for å motivere lokalmiljøet til å hjelpe dem ? Kommunen gjør lite eller ingenting. Jeg syns ikke et kvarter besøk av sosionom hver uke er så mye, heller ikke så imponerende at de må vente 14 dager for å få hjelp til tolk og f eks barnepleier. Heller ikke at det ikke finnes psykiatere i det hele tatt unntatt for de som blir satt i fengsel.

Det er ikke innvandrernes feil.

Du skriver: "Av lokalmiljøet, ikke meg. Jeg kan ikke noe for det. Jeg bare nevner det."

Selvsagt kan du noe for det! Det er DU (og ikke andre) som fører massive "intiliktuele" diskusjoner om "negre er late".

===

Du skriver: "Kommunen gjør lite eller ingenting."

Gjør det du kan for at ikke Frp får mange stemmer i den kommunen du bor i da.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    36

  • soleil

    13

  • Bassisten

    6

  • Ulv I Faarikaal

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest *sssssssss*

Tull fra ende til annen.

Det er, for eksempel, 21% innvandrere i Sveits.

Innvandring hittil i år i forhold til folketallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring hittil i år i forhold til folketallet.

Og hva så? Det er (internasjonalt sett) få innvandrere i Norge, og selv om det du forteller representerte sannheten, er det neppe noe å bry seg om. Landet er ikke akkurat overbefolket.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Av lokalmiljøet, ikke meg. Jeg kan ikke noe for det. Jeg bare nevner det."

Selvsagt kan du noe for det! Det er DU (og ikke andre) som fører massive "intiliktuele" diskusjoner om "negre er late".

===

Du skriver: "Kommunen gjør lite eller ingenting."

Gjør det du kan for at ikke Frp får mange stemmer i den kommunen du bor i da.

Med vennlig hilsen

Hvor er ressursene ? Penger har vi, men penger hjelper ikke en skakkjørt 16-åring. Det han trenger er fagpersoner: psykologer og barnevernsfolk, det fins ikke tilbud. Han blir kjibba ut på gata der "kompisene" venter så de sammen kan skape/ verve flere tilfeller og virkelig sementere framtida for samfunnet og seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er ressursene ? Penger har vi, men penger hjelper ikke en skakkjørt 16-åring. Det han trenger er fagpersoner: psykologer og barnevernsfolk, det fins ikke tilbud. Han blir kjibba ut på gata der "kompisene" venter så de sammen kan skape/ verve flere tilfeller og virkelig sementere framtida for samfunnet og seg selv.

Hei,

Det hjelper ikke at du starter diskusjoner om at "negre er late" for å bøte på det problemet du påpeker.

Mangelen på psykiatrisk personell er reell, men det hjelper lite å sende dem til Ethiopia - sist jeg sjekket var det kun 3 (tre!) utdannede psykologer i hele landet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *sssssssss*

Og hva så? Det er (internasjonalt sett) få innvandrere i Norge, og selv om det du forteller representerte sannheten, er det neppe noe å bry seg om. Landet er ikke akkurat overbefolket.

Med vennlig hilsen

Vi er ikke overbefolket av fagpersoner til å ta dem i mot og følge opp heller. De må vi ta fra allerede anstrengte instanser, motvillige er de også, så de beste får vi ikke til å jobbe med innvandrere. Tolker feks finnes ikke. Prøv å spørre en analfabet som bare snakker arabisk når terminen hennes er, eller hva det feiler henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke overbefolket av fagpersoner til å ta dem i mot og følge opp heller. De må vi ta fra allerede anstrengte instanser, motvillige er de også, så de beste får vi ikke til å jobbe med innvandrere. Tolker feks finnes ikke. Prøv å spørre en analfabet som bare snakker arabisk når terminen hennes er, eller hva det feiler henne.

Det er ikke noe problem å utdanne noen til å oversette.

Mangelen på psyk helsepersonell er nok mer akutt der de kommer fra, så det argumentet holder heller ikke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Det hjelper ikke at du starter diskusjoner om at "negre er late" for å bøte på det problemet du påpeker.

Mangelen på psykiatrisk personell er reell, men det hjelper lite å sende dem til Ethiopia - sist jeg sjekket var det kun 3 (tre!) utdannede psykologer i hele landet!

Med vennlig hilsen

Skaff fagfolk: utdannete autoriserte tolker, sosionomer, leger, sykepleiere, psykiatere, psykologer og barnevernsfolk

*som vil jobbe med innvandrere*.

Penger har vi nok av, men det trengs ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff fagfolk: utdannete autoriserte tolker, sosionomer, leger, sykepleiere, psykiatere, psykologer og barnevernsfolk

*som vil jobbe med innvandrere*.

Penger har vi nok av, men det trengs ikke.

Ja, hva så?

Det finnes ikke flere av de yrkesgruppene du nevner i Somalia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør deg dummere enn du er.

Det er stor forskjell på å henge ut individer fra forskjellige tilfeldlige grupper, og på forskning som viser at når man henger ut grupper (enten det er "innvandrere", "overvektige" eller "folk med store sko") så blir prosentvis flere i den gruppen kriminelle.

Dette forstår du også.

Og ja - jeg liker fremdeles ikke grupperinger basert på folkegruppe/rase. Det forhindrer integrasjon.

Med vennlig hilsen

Takk for at du startet med et personfokusert innlegg IGJEN.

Mulig jeg er dum - her har de foretatt en forskning basert på gruppering av innvandrere. Det mener jeg man kan gjøre.

Det mener tydeligvis du også. Så jeg skjønner ikke hva problemet ditt er og hva som er bedre med denne grupperingen enn andre vi har diskutert før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicia24

Nei, men så er ikke alle innvandrere kriminelle heller. Kun et lite mindretall.

Problemet er at enkelte gjør dette mindretallet til representanter for alle innvandrere, på samme måte som Hitler gjorde et lite mindretall av jøder til representanter for alle jøder.

Prinsippet bak er akkurat det samme - dessverre.

Med vennlig hilsen

"Problemet er at enkelte gjør dette mindretallet til representanter for alle innvandrere, på samme måte som Hitler gjorde et lite mindretall av jøder til representanter for alle jøder."

Hvem påstår dette?? Har lest innlegg etter innlegg, og har ikke kommet fram til at noen har sagt at mindretall(?) er representanter for alle.

Er det noen her som mener det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet er at enkelte gjør dette mindretallet til representanter for alle innvandrere, på samme måte som Hitler gjorde et lite mindretall av jøder til representanter for alle jøder."

Hvem påstår dette?? Har lest innlegg etter innlegg, og har ikke kommet fram til at noen har sagt at mindretall(?) er representanter for alle.

Er det noen her som mener det??

Selvsagt - man vil begrense innvandringen av ALLE innvandrere, fordi noen få innvandrere var kriminelle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Som jeg har påpekt en rekke ganger: man kan ikke integrere folk hvis man forskjellsbehandler dem. Per definisjon.

Så lenge "tiltakene" bare skal innsettes mot "mørkhudete" så er de ikke bare mot menneskerettighetene, men også mot sunn fornuft.

Og konkret - hvilke type "tiltak" er det du tenker på?

Hvem har sagt noe om mørkhudede? Leser du i det hele tatt det jeg skriver eller bare finner du på ting?

Tiltakene må settes inn mot de grupper der de trengs mest og gir mest utbytte. DET er sunn fornuft.

Det har liten hensikt å bruke like store midler på å integrere svensker som somaliere. Det sier seg selv, selv om du nekter å innse realitetene.

Jeg er ingen ekspert på hvilke tiltak som ville hjelpe, men en burde i alle fall ha obligatorisk norsk undervisning da språkproblemer vanskeliggjør integrering og muligheter for arbeid. En innføring i norsk kultur hadde nok også vært nyttig.

Skjønner du ikke at mye av det du misliker, at "alle" innvandrere blir uglesett og diskriminert mot kunne vært unngått dersom en gjorde noe med problemene innvandring fører med seg? Uansett om problemene skyldes innvandrerne, oss eller andre ting.

Du skaper mer fremmedfrykt og forakt enn alle negative oppslag i aviser og TV. Synd du ikke innser at du gjør innvandrerne en bjørnetjeneste. Eller kanskje det er nettopp det du gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Felicia24

Selvsagt - man vil begrense innvandringen av ALLE innvandrere, fordi noen få innvandrere var kriminelle.

Med vennlig hilsen

Kanskje tar jeg feil nå,jeg har fått et inntrykk av innleggene dine, at du kjemper så hardt mot rasisme at du slår ned på alle som har andre meninger enn deg. Har lagt merke til at du må alltid ha det siste ordet...

Dette minner meg mye om heksejakt...

Vel, poenget mitt er at en sak har flere sider og vinkler. Alt er ikke bare svart/hvitt. Kanskje du burde revurdere deg litt, og høre litt mer på hva andre sier. Kanskje komme de med noe fornuftig, som du kan lærer av. Hvem vet?

En annen ting du bør ta til ettertanke, du skrive du får mange epost, osv fra folk som støtter deg. Vel, det var mange som støttet Hitler også...

Selvfølgelig du er ikke Hitler. Men poenget mitt er at selv om du får støtte, så trenger ikke det betyr at du har rett. Hvis vi ser på den andre siden, det er mange som støtter rasister, betyr det at rasister har rett??

Dette er ikke ment som kritikk,

-bare til ettertanke-

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicia24

Selvsagt - man vil begrense innvandringen av ALLE innvandrere, fordi noen få innvandrere var kriminelle.

Med vennlig hilsen

Jeg vet at det er noen som tror mindretall representere en hel gruppe.

Kjenner en som etter 11.sept. 2001 sa til meg at hun var redd for å sitte ved siden av en muslim. Så de finnes, ja

Men de er i mindretall.

Er det riktig at mindretall skal representere alle som har et litt annet syn på saken enn det du ha???

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør deg dummere enn du er.

Det er stor forskjell på å henge ut individer fra forskjellige tilfeldlige grupper, og på forskning som viser at når man henger ut grupper (enten det er "innvandrere", "overvektige" eller "folk med store sko") så blir prosentvis flere i den gruppen kriminelle.

Dette forstår du også.

Og ja - jeg liker fremdeles ikke grupperinger basert på folkegruppe/rase. Det forhindrer integrasjon.

Med vennlig hilsen

Kommenter gjerne svaret mitt til deg på dette siste innlegget ditt.

Gjerne med et svar på innlegget - ikke personfokusert på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loppis

DA må vel også alle andre som gjør kriminelle handlinger ynnskyldes da vel?

Jeg synes dette viser ansvarsfraskrivelse. Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Hvem har sagt noe om mørkhudede? Leser du i det hele tatt det jeg skriver eller bare finner du på ting?

Tiltakene må settes inn mot de grupper der de trengs mest og gir mest utbytte. DET er sunn fornuft.

Det har liten hensikt å bruke like store midler på å integrere svensker som somaliere. Det sier seg selv, selv om du nekter å innse realitetene.

Jeg er ingen ekspert på hvilke tiltak som ville hjelpe, men en burde i alle fall ha obligatorisk norsk undervisning da språkproblemer vanskeliggjør integrering og muligheter for arbeid. En innføring i norsk kultur hadde nok også vært nyttig.

Skjønner du ikke at mye av det du misliker, at "alle" innvandrere blir uglesett og diskriminert mot kunne vært unngått dersom en gjorde noe med problemene innvandring fører med seg? Uansett om problemene skyldes innvandrerne, oss eller andre ting.

Du skaper mer fremmedfrykt og forakt enn alle negative oppslag i aviser og TV. Synd du ikke innser at du gjør innvandrerne en bjørnetjeneste. Eller kanskje det er nettopp det du gjør....

Hei!

Etter dinlogikk burde det jo settes drastiske tiltak inn mot norske (og utenlandkse) menn i Norge.

Har du noen forslag?

Så kan vi jo begynne med deg -- forutsatt at du er mann, da.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Demokratiet er ikke alltid rettferdig

http://www.wellex.no/Wellex.no/index.aspx

Legen her underbygger at produktet fungerer som det skal. En lege. En med mye utdannelse, ergo må jo det han sier være rett.

I tillegg til denne reklamen for et slankeprukt som åpenbart fungerer (en lege sier jo så!), så finnes det tusenvis (tror ikke jeg overdriver med det tallet) som sier noe helt annet enn hva denne artikkelen over sier.

Rart, ikke sant? Leger burde jo vite bedre? Hvordan kan leger, en godt utdannet gruppe mennesker, være så uenige?

Aftenposten i dag viser den artikkelen som du her henviser til. Den samme avisa, og andre aviser, såkalte eksperter, osv, har tidligere slengt ut konklusjoner som viser noe helt annet enn den over her.

De har du ikke likt. Forfatterne av avisene har spredd fremmedfrykt og gud vet hva. Nå, endelig, etter år med gjentatte artikler i norges mest leste aviser, artikler som i følge deg har spredd fremmedfrykt med sine innslag, så har du funnet en, en jævla artikkel som sier noe annet, og du forbarmer deg over den, helt uten å stille deg kritisk til det du leser.

Dette er sterkt. Du minner her om Ulv. Han ser en artikkel som underbygger sitt syn på det hele og slenger dem ut her på dol for å "vise hvordan det faktisk her".

Dette kritiserer du, helt greit, jeg synes hans måte å gjøre det på er fint lite troverdig selv, men nå er det du som gjør nøyaktig det samme, helt uten å stille deg kritisk til noe som står i artikkelen, og fremstiller det hele som "at det er sånn det er".

Det er ganske sterk.

Nytt nikkforslag til deg: Sør I Faarikal.

Unnskyld, men en artikkel viser ikke hvordan hele verden er, tar ikke for seg alle aspekter og er lite utfyllende. Jeg tror du må lese mer enn en avis eller en artikkel.

Det er ikke mulig å diskutere alle avskygninger av globalpolitikken i et innlegg på DOL. men mange forsøker.

Det starter med en liten kommentar om en hendelse på Grunerløkka, og straks har det eksplodert i jøder, Hagen, Hitler, Kina, Arafat og til slutt en salig kaos.

Men det er vel slik det skal være: lite fruktbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *sssssssss*

Sitat fra Aftenposten: "Derimot mener kommisjonen at land som Norge skaper kriminelle utlendinger."

Med andre ord mener kommisjonen at alle eller noen av de krimminelle utlendingene kan skylde på Norge for at de er blitt krimminelle og dermed fraskrive seg ansvar for egne handlinger ! EU-kommisjonen = supperåd.

De kriminelle kommer hit, fordi det er her pengene er, narkomarkedet vokser og man får de beste priser i dette rike landet. Innbruddstyver lever som grever, blir ikke tatt, ranere går fri, butikktyveri er lett som fot i hose, sosialen er et fruktbarhetshorn, kvinner er blonde og lette å lure, i det hele tatt er vi kanskje det rikeste og mest naive landet i verden ?

Er det rart vi blir rent ned ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...